beantwoord

Geen wifi verbinding mogelijk - OSX / Mac

• 17 april 2015
  • 9 reacties
  • 1793 Bekeken

Sinds enkele maanden kan ik op mijn Macbook Pro (OSX 10.10.3 Yosemite) geen verbinding meer maken met "Wifi in de trein" in geen enkele trein. Nu is het in principe geen probleem, vaak tether ik via mijn iPhone op het 4G net wat sowieso sneller is. Maar het knaagt wel een beetje van *waarom* het niet lukt. Immers, op mijn iPhone kan ik vaak probleemloos verbinding maken, dus aan de trein zou het niet moeten liggen. Er moet dus ergens iets fout liggen op mijn Macbook. Netwerk laten "vergeten" etc heeft allemaal niks uitgemaakt. Hebben jullie enig idee 🙂?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 18 april 2015, 20:27

Ah, pleur die 8.8.8.8 en 8.8.4.4 eruit en laat dat vak leeg, zou die automatisch de DNS-servers overnemen die de DHCP-server uitgeeft 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Waar gaat het precies mis? Laadt de toegangspagina (nstrein.ns.nl) wel, of dat ook niet?
Ook deze laadt niet. Verbinding maken met het netwerk lukt, maar verbinding maken met nstrein.ns.nl werkt niet.
Alternatieve DNS-server erin staan? Heeft mij een tijd gekost om die te ontdekken. Verders geen problemen hier onder OS X.
Wellicht kan je iets met deze tips van Apple?
Je bedoelt het goed, Inge, maar die link gaat specifiek over IOS (wat op iPhones en iPads staat), niet over OSX (wat op laptops en desktop computers van Apple staat).
Ik zou het hele probleem niet eens aan de laptop-kant zoeken maar gewoon zuchten en "NS Wifi" mompelen en daarna maar even zonder IRC :8 Mocht je je dan vervelen onderweg: probeer eens te verbinden en knal hier wat logging + ifconfig neer.

Inge probeert het goed maar Inge is vast "de computer moet het gewoon doen".
Alle (goed bedoelde) hulp is welkom 😉.

Alternatieve DNS-server erin staan? Heeft mij een tijd gekost om die te ontdekken. Verders geen problemen hier onder OS X.

Dat is inderdaad een goeie! Ik heb inderdaad ooit eens wat andere DNS-servers erin gegooid en die staan er nog steeds in zie ik (die van Google, trouwens). Zal de eerstvolgende keer dat ik in de trein zit eens even testen 🙂.
Ah, pleur die 8.8.8.8 en 8.8.4.4 eruit en laat dat vak leeg, zou die automatisch de DNS-servers overnemen die de DHCP-server uitgeeft 🙂
In een grijs verleden waren er wat DNS problemen bij de provider. Sindsdien heb ik het niet meer aangepast, zodoende 😉.

Reageer