geklaag en gejammer

• 19 februari 2018
  • 75 reacties
  • 1278 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik zie dat vele mensen bijna "autistisch" klagen en jammeren over de stilte cabines en dit als en heiligdom beschouwen,

Is het geen idee, om, dit hele concept af te schaven, niemand heeft recht op absolute stilte en, dit kan ook niet gegarandeerd worden, ook niet door NS

Heb gisteren ook weer de ervaring dat enthousiaste toeristen de trein in kwamen en dat een of andere ongelofelijke "zuurpruim" ze moest wijzen op een "stilte" coupe leuk als je net in "holland" bent

Wat een indruk, ik schaam me echt

75 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Schaamt u zich er eerder voor dat u zich er niet aan houdt. Het overgrote deel van de trein is praatcoupé, daar kunt u gaan zitten. Dan heeft u geen last van zuurpruimen die uw vermeende autonomie aanpassen en kunnen de mensen die dat nodig hebben lezen zich concentreren op hun werk. Veel mensen bestaan van nadenken en werken door in de trein. Iedereen blij. En als u toch wilt zitten in de stiltecoupé, kunt u zacht uw oortjes opzetten.

U geeft zuurpruim, naast andere, als waardeoordeel. Ik zal me daarvan onthouden, maar is het nu echt zo moeilijk een fatsoensregel te respecteren? U kunt in de trein bijna overal praten en u kiest er toch zelf voor in een stiltecoupé te gaan zitten?

Waar de slechte indruk van Holland door ontstaat, zullen we dan maar in het midden laten. De arrogantie van Nederlanders wat betreft regelgeving is in het buitenland inderdaad bepaald niet geliefd. De meeste buitenlanders snappen wel dat je je aan een regel of fatsoensregel behoort te houden in plaats van puberaal gedrag te vertonen.

In een normale coupé mag je praten, en als je er voor kiest in een stiltecoupé te gaan zitten, hou je je mond. Hoeveel intelligentie is er voor nodig om dat te begrijpen?
Dank u voor uw relaas

Maar ik heb het niet over mij!!!
Maar over toeristen die net in NL aankwamen en gelijk met dit "absurde" verschijnsel werden geconfronteerd van een stilte coupe

en ja in NL zijn we overgevoelig en uw ellende lange relaas bevestig dit
Reputatie 7
Laten we de toon in dit topic algemeen en vriendelijk houden. Dit forum is niet bedoeld om op de man af te sneren, dat mag op het pleintje voor de Jumbo.
De Stiltecoupé is een service die NS levert, omdat wij ons realiseren dat er veel forenzen de trein ook gebruiken om in te werken. Zo richten wij onze dienst ook in, kijk maar naar de constante uitbreiding en verbetering van ons materieel en de WiFi in de trein. Onduidelijkheid heerst er nog steeds, dat is ook begrijpelijk, maar dit is geen reden om de hele Stiltecoupé af te schaffen. Het overgrote deel van de trein is 'regulier', waarbij een aantal treinsteldelen als Stilte/werkcoupé worden ingericht. De huisregels van de trein zijn hierin leidend. Ik zet je feedback door Arjan, want ook dit soort opvattingen moeten gehoord en verwerkt worden. Weet dat er in de komende tijd niets aan de Stiltecoupé zal veranderen wat eventuele afschaffing zou bevorderen.
Reputatie 7
Badge
niemand heeft recht op absolute stilte
wie heeft het recht om lawaai te maken?
Reputatie 7
Badge +3
Geen van beiden hebben dat recht.
Reputatie 7
Badge

Dat geschreeuw en getier door sommige groepjes mensen is dan wel iets om trots op te zijn wil je zeggen?
Ik denk dat "we" ons eerder moeten schamen dat er zo belabberd treinverkeer is van Amsterdam naar Schiphol. Zo moest zaterdag het overgrote deel achterblijven op Schiphol.
Dan hebben ze liever een boos gezicht van een reiziger die stilte wenst.

Er bestaan nou eenmaal "stilte coupés" maar of ze die in het buitenland kennen ??

Ik zou de stiltecoupés in de treinen die deze week Amsterdam Rai aandoen opheffen 😉
Nee dat kennen ze niet in het buitenland. Ik heb veel buitenlandse vrienden en die weten absoluut niet dat ze zich soms in een stiltecoupe bevinden (al wijs ik ze daar dan wel op en stoppen ze ook met praten uiteraard)

Het moet wellicht duidelijker aangegeven worden in sommige treinen, maar aan de andere kant zijn veel treinen eigenlijk te druk (te kort).

De toon van mensen die stilte eisen is soms ook buitensporig vervelend, je kan het ook gewoon zeggen.
Reputatie 7
Badge +4
Weet dat er in de komende tijd niets aan de Stiltecoupé zal veranderen wat eventuele afschaffing zou bevorderen.

En zo hoort het ook.

Dat geschreeuw en getier door sommige groepjes mensen is dan wel iets om trots op te zijn wil je zeggen?

Heb het niet over geschreeuw en getier, maar over toeristen die naar ons "mooie "land komen en waarvan ik heel goed begrijp dat ze enthousiast zijn:-) en niet het "rare" aspect van stillte coupe kennen

en dat zij als ze er per ongeluk er in te recht komen en lawaai maken, er op een normale manier op gewezen worden!!
i.p.v de algemene geldende "zuurpruim" manier

Nederlandse (vermeende) directheid is meer een manco dan een pre
Reputatie 7
Badge

Heb het niet over geschreeuw en getier, maar over toeristen die naar ons "mooie "land komen en waarvan ik heel goed begrijp dat ze enthousiast zijn:-) en niet het "rare" aspect van stillte coupe kennen

Nou dan leren ze dat maar.
Ik heb soms een beetje het idee dat toeristen niet alleen maar enthousiast zijn maar dat ze zich gewoon een beetje misdragen hier in NL. Vooral in Amsterdam.

en dat zij als ze er per ongeluk in te recht komen en lawaai maken, op een normale manier op gewezen mogen worden!!
i.p.v de algemene gelden "zuurpruim" manier

Wat heeft die "zuurpruim" dan gedaan dat hij het niet op een normale manier heeft gevraagd of het stil kon zijn? Werd hij meteen boos?
@Trein d

Beetje populair gebral van je of niet dan???? als jij in een ander land bent, ben je toch ook enthousiast toch?? dus hou op met je tendentieuze gebral
Reputatie 7
Badge
@Trein d

Beetje populair gebral van je of niet dan???? als jij in een ander land bent, ben je toch ook enthousiast toch?? dus hou op met je tendentieuze gebral

Maar wat deed die "zuurpruim" nou eigenlijk verkeerd toen hij vroeg of het stil mocht zijn in de stiltecoupé? Was hij onbeschoft? Werd hij boos? Begon hij te schreeuwen? Maakte hij een handstand tegen de muur?
Waar het me eigenlijk omgaat is, dat mensen zo gehecht zijn ( tot obsessie aan toe) aan een stilte coupe, waar ik helaas ook inzat en dat er een aantal toeristen op Schiphol instapten en per abuis in een stilte coupe plaats namen, en dat een of andere persoon ze gelijk te recht wees op en niet al te vriendelijke toon, terwijl deze mensen dus net in NL waren, dus nogmaals welkom in het uiterst vriendelijke NL voor hen, was echt niet normaal
Badge
Wat een scheve argumentatie, Arjan. Die enthousiaste toeristen reizen (vrijwel) allemaal naar Amsterdam, en er is geen enkele trein tussen Schiphol en Amsterdam C met een 2e klas-stiltecoupé.
ICd: geen stiltecoupé. IC Brussel (voor wat het waard is): geen stiltecoupé. SLT: geen stiltecoupé. SGM: geen stiltecoupé.
Die hordes Amsterdamtoeristen komen dus op geen enkel moment tijdens hun reis een stiltecoupé tegen, tenzij de Westtak is gestremd (en dat gebeurt niet vaak). Stiltecoupéreizigers hebben dus ook op geen enkel moment last van Amsterdamtoeristen. Ik kan me zo voorstellen dat dat de werkelijke reden is dat ICRmh sinds modernisatie geen stiltecoupés meer bevat, om dat conflict te voorkomen.
Waar zit volgens jou überhaupt het probleem met toeristen en de stiltecoupé? Je maakt me niet wijs dat er zoveel toeristen naar Leiden / Zuidas reizen.

Daarnaast is schelden met autisme wel een beetje laag, niet?
Reputatie 7
Badge
Waar het me eigenlijk omgaat is, dat mensen zo gehecht zijn ( tot obsessie aan toe) aan een stilte coupe, waar ik helaas ook inzat en dat er een aantal toeristen op Schiphol instapten en per abuis in een stilte coupe plaats namen, en dat een of andere persoon ze gelijk te recht wees op en niet al te vriendelijke toon, terwijl deze mensen dus net in NL waren, dus nogmaals welkom in het uiterst vriendelijke NL voor hen, was echt niet normaal

Kijk, die man had het ook op een vriendelijke manier kunnen vragen inderdaad.
Oke dus uuh....hij was dus echt extreem onvriendelijk zeg maar?
ICD heeft toch een Eerste klas stilteecoupe

Ik zat met mijn vrienden ook in een stiltecoupe, wat ze niet wisten of zagen dus. Al zullen de hordes inderdaad er weinig mee te maken krijgen (wat nog een reden kan zijn natuurlijk dat ze later gewoon praten uit onwetendheid)
Wat een scheve argumentatie, Arjan. Die enthousiaste toeristen reizen (vrijwel) allemaal naar Amsterdam, en er is geen enkele trein tussen Schiphol en Amsterdam C met een 2e klas-stiltecoupé.
ICd: geen stiltecoupé. IC Brussel (voor wat het waard is): geen stiltecoupé. SLT: geen stiltecoupé. SGM: geen stiltecoupé.
Die hordes Amsterdamtoeristen komen dus op geen enkel moment tijdens hun reis een stiltecoupé tegen, tenzij de Westtak is gestremd (en dat gebeurt niet vaak). Stiltecoupéreizigers hebben dus ook op geen enkel moment last van Amsterdamtoeristen. Ik kan me zo voorstellen dat dat de werkelijke reden is dat ICRmh sinds modernisatie geen stiltecoupés meer bevat, om dat conflict te voorkomen.
Waar zit volgens jou überhaupt het probleem met toeristen en de stiltecoupé? Je maakt me niet wijs dat er zoveel toeristen naar Leiden / Zuidas reizen.

Daarnaast is schelden met autisme wel een beetje laag, niet?

Oke dus ik zat in een coupe met een poppetje met een vinger voor zijn/haar mond
Maar dat kan dus volgens jouw redenatie niet!! helaas was dit toch het gevaal en namen niets vermoedende toeristen hierin plaats en werden zij op en verre van redelijke wijze hierop gewezen
Was trouwens een trein van Schiphol naar Leeuwarden en die hebben er wel degelijk een!!!
Reputatie 7
Badge

helaas was dit toch het gevaal en namen niets vermoedende toeristen hierin plaats en werden zij op en verre van redelijke wijze hierop gewezen

Maar vertel dan eens in welke zin hij onredelijk was dan?
Reputatie 7
Badge

Ik zat met mijn vrienden ook in een stiltecoupe, wat ze niet wisten of zagen dus. Al zullen de hordes inderdaad er weinig mee te maken krijgen (wat nog een reden kan zijn natuurlijk dat ze later gewoon praten uit onwetendheid)

Nou dan wijs je ze erop. En daarna zijn jullie gewoon met zn alle stil. Simpel toch?
Is dat zo belangwekkend dan hoe de man onredelijk was ? Wat heeft dat voor nut ?

Nou dan wijs je ze erop. En daarna zijn jullie gewoon met zn alle stil. Simpel toch?

Zie reactie 8.

(al wijs ik ze daar dan wel op en stoppen ze ook met praten uiteraard)
Reputatie 7
Badge
Is dat zo belangwekkend dan hoe de man onredelijk was ? Wat heeft dat voor nut ?

Ja vind ik wel want als hij het op een normale manier heeft gevraagd dan heeft hij dus niks verkeerds gedaan en is hij al helemaal geen zuurpruim.

Ja vind ik wel want als hij het op een normale manier heeft gevraagd dan heeft hij dus niks verkeerds gedaan en is hij al helemaal geen zuurpruim.

Volgens mij heb ik al een aantal keer duidelijk gemaakt dat het niet op een normale manier ging!
En ik blijf erbij dat een stilte coupe een rare uitvinding is voor de over gevoelige medemens!
En als iemand die niet overgevoelig is hierin plaats neemt en niet conform de thans geldende regels acteert hierop op een normale manier op aan gesproken zou kunnen worden

Reageer