beantwoord

Geld afgeschreven nadat ik mijn bestemming niet kon bereiken en weer terug naar huis ben gegaan.

• 7 March 2015
  • 3 reacties
  • 199 Bekeken

Afgelopen maandag ben ik ingecheckt op Leiden centraal en wilde ik naar Den Bosch reizen, maar door de problemen rond Utrecht kon ik mijn bestemming niet bereiken en ben ik weer terug naar Leiden centraal gegaan. De uitcheck was na iets meer dan een uur en nu is er 10 euro afgeschreven. Hoe kan ik dit geld terug krijgen? Dit kan volgens mij niet via "geld terug bij vertraging".

Groeten Robbert
icon

Beste antwoord door Pe_pe 7 March 2015, 17:24

Bekijk origineel

3 reacties

Dat kan door bij de klantenservice een beroep te doen op artikel 6.1 van de algemene voorwaarden (AVR-NS). Dat geeft u het recht om bij een te verwachten vertraging van 60 minuten of meer uw reis af te breken, waarbij u recht hebt op teruggave van de kosten van uw vervoerbewijs en kosteloos vervoer terug naar uw vertrekstation.

U had eigenlijk wel uit moeten checken op het 'keerpunt' voordat u terugreisde. Formeel hebt u nu zonder geldig vervoerbewijs gereisd en daardoor geen recht op restitutie.
Reputatie 7
Badge +4
Zie boven, Pepe was eerder:D
Reputatie 6
U had eigenlijk wel uit moeten checken op het 'keerpunt' voordat u terugreisde. Formeel hebt u nu zonder geldig vervoerbewijs gereisd en daardoor geen recht op restitutie.
Dat is nog maar de vraag. Formeel had NS aan TS _onmiddellijk_ drie mogelijkheden moeten aanbieden (zie Europese regelgeving). Indien de TS had willen terugreizen naar het beginpunt was lid a) van artikel 16 van toepassing. Dit stelt onder meer dat NS de volledige kostprijs van het vervoerbewijs had moeten terugbetalen en een retourdienst naar het beginpunt had moeten aanbieden. Dit is niet gebeurd.

Reageer