beantwoord

Geld terug als ik een taxi heb moeten nemen naar Schiphol?

• 23 juni 2014
  • 2 reacties
  • 776 Bekeken

Hallo,

Op vrijdag zat ik te wachten op de sprinter van 5:49 van tilburg naar breda om daar de intercity direct te nemen naar schiphol. Ik bleef reisplanner checken om te kijken of er storing was dat de trein niet zo rijden. 10 minuuten voor dat de sprinter moet komen stond op de bord dat het niet rijdt. Nu was ik verplicht om 292.89 euro te betalen om met een taxi naar schiphol te gaan anders zou ik mij vlucht niet krijgen. my vraag is...moet ik NS het geld terugvragen?. want ze hebben nergens geschreven dat de trein niet gaat rijden en daardoor moest ik zoveel geld betalen. als ik het wist zou ik een dag van tevoren gaan.
icon

Beste antwoord door Stephan NS 24 juni 2014, 11:30

Hallo sharona143, goed dat je ons hier op het forum hebt gevonden. Je geeft aan dat je een taxi hebt moeten nemen omdat er voor jou geen trein meer op tijd reed naar Schiphol. Om een verzoek tot restitutie in te dienen, zou je een brief kunnen sturen naar de NS Klantenservice, klik hier voor het adres. Zou je de volgende zaken mee kunnen sturen in de brief: NAW-gegevens, ov-chipkaartnummer, bankrekeningnummer, origineel bonnetje van de taxi. Moest je een vlucht halen? Dan kan het ook helpen om een kopie van je ticket (of eventuele vertrektijd) mee te sturen. Zoals Thom ook aangeeft, kunnen we geen garanties geven hierover. Mijn advies is echter wel om een verzoek in te dienen. Ik heb je topic verplaatst naar "In de trein" en je titel aangepast, zodat deze beter vindbaar is.

Groet,

Stephan
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt dat alleen op NS verhalen als NS u daarvoor vooraf toestemming heeft gegeven. Dit is maar zelden het geval. Als dat niet expliciet zo is geweest, was het uw eigen keuze en bent u dat geld ervoor kwijt. NS is ook niet verantwoordelijk voor vervolgschade. Ik vind het heel vervelend voor u maar ik vrees dat u uw geld niet terug ziet en ook niet op NS kunt verhalen. Mogelijk biedt een NS-medewerker hier nog een uitweg.
Hallo sharona143, goed dat je ons hier op het forum hebt gevonden. Je geeft aan dat je een taxi hebt moeten nemen omdat er voor jou geen trein meer op tijd reed naar Schiphol. Om een verzoek tot restitutie in te dienen, zou je een brief kunnen sturen naar de NS Klantenservice, klik hier voor het adres. Zou je de volgende zaken mee kunnen sturen in de brief: NAW-gegevens, ov-chipkaartnummer, bankrekeningnummer, origineel bonnetje van de taxi. Moest je een vlucht halen? Dan kan het ook helpen om een kopie van je ticket (of eventuele vertrektijd) mee te sturen. Zoals Thom ook aangeeft, kunnen we geen garanties geven hierover. Mijn advies is echter wel om een verzoek in te dienen. Ik heb je topic verplaatst naar "In de trein" en je titel aangepast, zodat deze beter vindbaar is.

Groet,
Stephan

Reageer