Geld Terug Bij Vertraging

• 2 augustus 2014
  • 96 reacties
  • 3572 Bekeken

Toon eerste bericht

96 reacties

@ Hetty 2: Indien je een bezwaar wil indienen voor een afgewezen claim, zou je ons een schriftelijk/telefonisch contact met ons kunnen opnemen, of mij of een andere moderator een privébericht sturen. Als je een brief stuurt, wordt overigens wel geadviseerd deze naar dit adres te sturen. De Geld Terug Bij Vertraging-formulieren worden via het antwoordnummer namelijk automatisch afgehandeld. Als je een brief stuurt dat een gepast antwoord vereist, zou je dus beter het adres met Postbus 2372 kunnen gebruiken.
De claim is nog niet afgewezen, ik kan 'em niet eens indienen, dat is een beetje het punt. Brief dan naar de postbus, zonder het formulier?
Ik adviseer je de brief samen met het formulier naar de postbus te sturen. Het formulier zal dan handmatig worden afgehandeld.
Ik blijf het vreemd vinden dat verschillende moderators tegenstrijdige adviezen geven. Ook vind ik het een erg krom idee dat je om aanspraak te kunnen maken op restitutie extra kosten moet maken. Dit wekt bij mij de indruk dat er bewust drempels worden opgeworpen om het aantal claims te beperken.
Ja dat laatste is ook gewoon zo.

In 2014 claims indienen via een brief, kom op zeg. Open een email en laat klanten uploaden.
Ik blijf het vreemd vinden dat deelnemers aan dit forum continu blijven zeuren over heel kleine bedragen. De kosten van een postzegel bedragen nog geen euro. Als je zelf besluit een claim in te dienen, zul je daar in moeten investeren en zelf de afweging moeten maken of het de moeite waard is. Bovendien lijkt het me onterecht als in dit geval de claim wordt gehonoreerd.
Als het zulke kleine bedragen zijn, snap ik niet dat de NS daar een probleem van maakt en alle claims mogelijk maakt via email of antwoordnummer.

Zeker omdat het huidige GTBV systeem geen rekening houdt met treinen die niet rijden.
Ik blijf het vreemd vinden dat deelnemers aan dit forum continu blijven zeuren over heel kleine bedragen. De kosten van een postzegel bedragen nog geen euro. Als je zelf besluit een claim in te dienen, zul je daar in moeten investeren en zelf de afweging moeten maken of het de moeite waard is. Bovendien lijkt het me onterecht als in dit geval de claim wordt gehonoreerd.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik het als vooruitgang schijn te moeten zien dat voor claims die ik met mijn Trajectkaart eenvoudig en online kan indienen ik binnenkort met het nieuwe en verbeterde (lees duurdere en uitgeklede) Traject Vrij abonnement allerlei extra moeite moet gaan doen (papieren formulieren, begeleidende brieven) en blijkbaar ook nog extra kosten moet gaan maken.
Bovendien is het voor mij vooral een principiële kwestie: als ik duizenden euro's per jaar betaal aan de NS voor een dienst dan vind ik het bezopen als ik extra kosten moet maken om gecompenseerd te worden wanneer de NS niet in staat is mij deze dienst te leveren.

Ik vind het ook een principekwestie. Als ik een papieren kaartje had gehad, was de claim wel terecht geweest. Ik baal al enorm van die OVchipkaart, omdat ik telkens 4 kaarten moet inchecken (ook voor mijn 3 kinderen) en dan ook eens samenreiskorting apart op de kaarten van de oudste twee moet zetten bij de automaat, waardoor we sinds 9 juli ook al 2 keer de trein hebben gemist ( we moesten uit een bus overstappen). Het kost echt kapitalen om met twee pubers te reizen, dus het gaat met 4 personen al gauw helemaal niet meer om een klein bedrag.
Reputatie 3
Badge
Als je een brief stuurt dat een gepast antwoord vereist, zou je dus beter het adres met Postbus 2372 kunnen gebruiken.

Ik mag toch hopen dat NS in beginsel nooit een ongepast antwoord geeft, ook niet op brieven die via het antwoordnummer of via de mail binnenkomen . . .
StephanNS, wat is het adres voor brieven die een ongepast antwoord vereisen ?
Erg gevat macca728. :8 Voor wie Stephans antwoord onduidelijk was: de 'Geld Terug bij Vertraging' formulieren worden automatisch verwerkt. De inhoud van de reactie heeft daarom een standaard format. Als je een beroep doet op coulance is verstandig om een brief te sturen naar het Postbus adres.
En als je geen beroep doet op coulance maar gewoon in aanmerking komt voor restitutie van je abonnementsgeld omdat de NS haar verplichtingen niet heeft kunnen nakomen?
Als je vraag nog steeds op Geld Terug bij Vertraging betrekking heeft, kan je gewoon van het formulier gebruikmaken.
Kun je me dan uitleggen hoe ik met een trajectabonnement van A naar B aanspraak kan maken op restitutie als ik door een storing nooit verder ben gekomen dan station A?
Met een trajectkaart is het simpel, namelijk gewoon online via Mijn NS een vertraging van meer dan 60 minuten claimen (60 minuten na de beoogde aankomsttijd was ik immers nog steeds niet in B)
Volgens je collega kan ik in dat geval gebruik maken van het papieren GTBV-formulier vergezeld van een begeleidende brief, echter nu wordt me opeens verteld dat niemand die brief op die manier ooit gaat lezen.
Reputatie 4
Badge
Aangezien er in elke antwoordenvelop meerdere GTBV formulieren (mag niet maar werkte wel steeds goed), meerdere formaten kaartjes en ook nog op allerlei manieren gevouwen e-tickets kunnen zitten kan ik niet geloven dat hier bij de ontvangst en invoer in de scanners geen mensenhanden aan te pas komen. Desnoods niet je de brief vast aan het formulier waardoor hij zeker op de stapel handmatige verwerking terecht komt.
Ik kan het me ook niet voorstellen, Gert-Jan, maar ik zou het wel graag bevestigd zien door iemand van de NS, want ik ben door de op het oog tegenstrijdige antwoorden in verwarring gebracht.
Als je het probeert, kom je er vanzelf achter of je claim in behandeling wordt genomen.
Als je het probeert, kom je er vanzelf achter of je claim in behandeling wordt genomen.

Ik heb er toevallig een lopen met een bijgevoegde toelichting, maar ik weet niet of ik uit de uitkomst zal kunnen halen of iemand ook daadwerkelijk die toelichting heeft gelezen.
Vandaag een brief op de mat, dat we GTBV krijgen! Moet je wel eerst een cursusje "hoe GTBV aan te vragen i.c.m. een OVchipkaart" hebben gevolgd, maar dan heb je ook wat! Met dank voor al jullie adviezen!
Fijn dat je claim in toegewezen, Hetty!
Hopelijk ervaar je dit niet nog eens, maar mocht je dit nog eens overkomen: dan weet je nu in ieder geval wat de werkwijze is. 🙂

Reageer