beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 2 February 2015
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Ik ben vanochtend om 7 uur ingechecked om met trein naar mijn werk in Utrecht te gaan. Echter ben ik daar nog steeds niet aangekomen vanwege de stroomstoring op Utrecht centraal. Hoe kan ik nu mijn (reis)kosten vergoed krijgen? Ik ben nu namelijk weer op weg naar huis. Volgens jullie regels krijg ik mijn geld alleen terug als ik ben uitgecheckt op de eindestemming, echter is deze nu niet te bereiken. Mijn reiskosten vergoeden is wel het minste was de NS kan doen mijn inziens aangezien ik ook al een werkdag mis, wat mij veel geld kost.
icon

Beste antwoord door Jan NS 2 February 2015, 16:08

Welkom op het forum Mevrouwappel. Normaal gesproken is het indienen van een claim voor geld terug bij vertraging alleen mogelijk bij een geldige check in en check uit. Gezien de situatie van vandaag wil ik je vragen om me een privébericht te sturen met je kaartnummer, IBAN en NAW-gegevens. Dan help ik je via daar verder.
Bekijk origineel

5 reacties

Natuurlijk heeft u recht op gtbv om te claimen surf naar: https://webformulier.ns.nl/formulieren
Volgens NS kan dit dus niet omdat ik niet ben uitgechecked op Utrecht Centraal. Ik ben uitgechecked op het station waar ik 's ochtends vroeg ook ben ingestapt. Hierdoor kan ik (volgens de NS) niet aantonen dat Utrecht Centraal mijn eindbestemming was.
Reputatie 6
Badge +1
Advies: gebruik een papieren formulier GTBV, dan maakt u al iets meer kans, of wacht op de moderators van dit forum.
Welkom op het forum Mevrouwappel. Normaal gesproken is het indienen van een claim voor geld terug bij vertraging alleen mogelijk bij een geldige check in en check uit. Gezien de situatie van vandaag wil ik je vragen om me een privébericht te sturen met je kaartnummer, IBAN en NAW-gegevens. Dan help ik je via daar verder.
Volgens NS kan dit dus niet omdat ik niet ben uitgechecked op Utrecht Centraal. Ik ben uitgechecked op het station waar ik 's ochtends vroeg ook ben ingestapt. Hierdoor kan ik (volgens de NS) niet aantonen dat Utrecht Centraal mijn eindbestemming was.

U hebt dan inderdaad geen recht op restitutie op basis van de regeling Geld Terug bij Vertraging, maar wel op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden (AVR-NS). Dat is een bijna letterlijke implementatie van Europese regelgeving die stelt dat u recht hebt op vergoeding van uw vervoerbewijs en vervoer terug naar uw vertrekstation als redelijkerwijs verwacht mag worden dat u bij voortzetting van uw reis 60 minuten of meer vertraging zou oplopen.

Reageer