beantwoord

Geld terug bij vertraging maar niet uitgecheckt door bus

Hallo,

ik ben vorige week maandag door de storing bij Utrecht met de bus van Utrecht naar Bijlmer Arena gegaan. Op station Bijlmer Arena zijn de poortjes gesloten dus het enige wat we konden doen is meteen bij de metro inchecken zonder eerst bij de NS uit te checken.
Nu kan ik geen geld terugvragen omdat op mijn reishistorie staat dat ik niet uitgecheckt ben. Hoe kan ik toch mijn geld terugvragen?

Met vriendelijke groet,
Maartje
icon

Beste antwoord door Bart NS 13 maart 2015, 12:03

In principe zet NS medewerkers bij de poortjes om u bij treinvervangend busvervoer door de poortjes naar binnen te laten als u al ingecheckt bent bij NS. Als die medewerker niet te vinden is, moet u via de praatpaal vragen om een poortje voor u te openen.
Zoals Pe_pe zegt, is het een volgende keer handig om via de servicepaal contact op te nemen, zodat we poortjes op afstand kunnen openen. Als je mij een privébericht stuurt met je NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN zal ik je treinreis herstellen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en kies dan voor 'bericht sturen'. De metrokosten kan ik inderdaad niet inzien, wellicht dat het GVB dat voor je kan terugbetalen en anders zoeken we daar privé ook een oplossing voor. Ik verplaats dit topic naar 'in de trein'.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is een geval voor de moderator. Morgen zijn ze er weer en mogelijk vragen ze met u contact op te nemen.
In principe zet NS medewerkers bij de poortjes om u bij treinvervangend busvervoer door de poortjes naar binnen te laten als u al ingecheckt bent bij NS. Als die medewerker niet te vinden is, moet u via de praatpaal vragen om een poortje voor u te openen.
Nergens een medewerker te bekennen op Bijlmer Arena, en we konden wel gewoon inchecken in de metro. Kan NS dit niet op een of andere manier registreren?
Vanwege de privacywetgeving (en de concurrentieoverwegingen bij het ontwerpen van de OV-chipkaart) kunnen vervoerders niet in elkaars in- en uitcheckgegevens kijken.
Reputatie 1
Badge
Probleem bij Bijlmer is (hoewel, dat is toch nog niet compleet toe?), dat het poortjes zijn met binnenkant is UIT en buitenkant is INsjek. Dus je moet net als bij alle poortjes de juiste kant benutten-en dat ontgaat velen. Alweer een voorbeeld van hoe dit systeem tekortschiet als het maar even afwijkt van wat de metro in gedachten had waarvoor het is opgezet.
Zoals Pe_pe zegt, is het een volgende keer handig om via de servicepaal contact op te nemen, zodat we poortjes op afstand kunnen openen. Als je mij een privébericht stuurt met je NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN zal ik je treinreis herstellen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en kies dan voor 'bericht sturen'. De metrokosten kan ik inderdaad niet inzien, wellicht dat het GVB dat voor je kan terugbetalen en anders zoeken we daar privé ook een oplossing voor. Ik verplaats dit topic naar 'in de trein'.
Nee Bart NS het is volgende keer handig om jullie personeel eens bij de poortjes te zetten wat jullie al meerdere malen hebben toegegeven dat dat de procedure is.

Waarom volgen jullie je eigen procedures nooit ?
Sowieso is dat handig Macca, dit zal in veel gevallen ook gebeuren. Helaas vallen er spaanders, als er wordt gehakt en dat is hier ook gebeurd.
Ja is het al een keer goed gebeurd ? Jullie spreekwoorden zijn goed maar bij bijna elke verstoring waar er alternatief metro dan wel busvervoer gaat dit fout zoals hier te lezen is....

Reageer