beantwoord

Geld terug bij vertraging; meerdere malen in en uitgechecked; hoe kan ik dat in een keer aanvragen?

LS,

Ik had op 11 sep jl. meer dan een uur vertraging op traject Enschede-Arnhem/Zuid (via Deventer).
Oorspronkelijke vertrektijd 16.15; oorspronkelijke aankomsttijd 17:58. Ik was echter pas om 19.01 op Arnhem/Zuid. Er waren storingen ivm aanrijding met een persoon.

Trein van 16:15 reed niet, dus stoptrein gepakt naar Hengelo (oorspr. vertrektijd 16:34), maar deze had ook 10 minuten vertraging (en was propvol), waardoor ik de aansluiting in Hengelo (nl die binnendoor naar Zutphen) ook miste. Ik dacht dat ik het beste de volgende stoptrein binnendoor naar Zutphen kon nemen. Dus checkte uit bij NS en in bij Syntus. Daarna zag ik echter dat de eerste trein die vertrok richting Arnhem de internationale trein naar A'dam was (vertrek om 17:03 vanaf Hengelo) en die reed op tijd. Ik zou dan 5 minuten overstaptijd hebben in Deventer. Net voor Deventer staat ie net 5 minuten stil en aankomend in Deventer, zie ik de trein van 17:45 richting Roosendaal vertrekken net voordat de deuren opengaan! Dus ik moest de volgende trein richting Roosendaal nemen (vertrek om 18.15) en zo kwam ik iets over 19 uur aan in Arnhem Zuid met meer dan een uur vertraging.

Zoals aangegeven heb ik onderweg echter meerdere keren in- en uitgechecked, omdat ik dacht dat ik moest overstappen op een andere maatschappij (zoals net beschreven in Hengelo). Ik heb daarnaast expres in Deventer uit- en ingechecked om aan te tonen dat ik via Deventer heb gereisd.

Nu komt mijn vraag. Ik heb nu een claim ingediend bij de ns voor een vertraging op het traject Deventer-Arnhem/zuid. echter had ik op dit traject nauwelijks vertraging, echter over het hele traject Enschede-Arnhem/Zuid meer dan een uur (allemaal met NS). Als ik alleen had ingechecked op Enschede en uitgehecked in Arnhem-Zuid was het makkelijk geweest om dit te zien en te claimen, maar omdat ik meerdere keren heb in- en uitgechecked niet. Ik ben van mening dat ik wel recht heb op een volledige vergoeding op het traject Enschede-Arnhem/Zuid. Dit kan ik echter niet aangeven via de website. Hoe wel?

Rekenend op begrip en medewerking, bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,

Werend Vrijlandt
icon

Beste antwoord door Thijs NS 17 september 2014, 19:11

Beste Werend, welkom op het forum. Ik kijk je claim graag even na, en waarschijnlijk is er wel een en ander op te lossen. Kun je je NAW-gegevens en claimnummer sturen via een privébericht?

Bekijk origineel

15 reacties

Beste Werend, welkom op het forum. Ik kijk je claim graag even na, en waarschijnlijk is er wel een en ander op te lossen. Kun je je NAW-gegevens en claimnummer sturen via een privébericht?
Beste NS,

Wederom heb ik een claim ingediend die mi onterecht is afgekeurd:
Oorspronkelijke vertrektijd 7:00 Arnhem-Zuid; oorspronkelijke aankomsttijd Enschede (via Deventer) 8:57
Werkelijke reis: vertrektijd 7:19 vanuit Arnhem-Zuid; uiteindelijke aankomsttijd Enschede (via Deventer) 9:28
Dit is dus meer dan een half uur vertraging.

Ik hoop dat jullie dit recht kunnen zetten. Onder dit bericht mijn gegevens mbt deze claim. BVD!

Vriendelijke groet,

Werend Vrijlandt.

Claimnummer 40717127
Claimdatum 29-10-2014
Status Afgewezen
Product Reizen op Saldo
Soort reis Heenreis
Heenreis

Reisdatum 24-10-2014
Vertrektijd volgens dienstregeling 07:01
Vertraging 30 minuten

Vertrekstation Arnhem Zuid
Aankomststation Enschede
Beste NS,

Graag wilde ik weer een claim indienen, maar vermoed dat ie ook weer onterecht afgewezen wordt, daarom maar direct op deze manier:

Reis op 12-12-2014

Oorspronkelijke vertrektijd 9:01 Arnhem-Zuid; oorspronkelijke aankomsttijd Enschede (overstap in Zutphen en Hengelo) 10:27
Werkelijke reis: vertrektijd 9:01 vanuit Arnhem-Zuid; uiteindelijke aankomsttijd Enschede (via Zutphen) 10:57
Zodoende een half uur vertraging door herstelwerkzaamheden bij Hengelo.

Ik hoop dat jullie deze ook meteen in behandeling kunnen nemen. BVD!

Werend Vrijlandt
kaartnummer: PRIVE
Beste NS,

Tot slot nog een claim van 12 december jl, maar dan mijn terugreis; wederom een drama (zelfs nog groter dan de ochtend-heenreis). Ik heb wel een officiële claim (nummer 40762879). ingediend, maar die is niet volledig, omdat het slechts de rit Enschede-Hengelo betreft, maar ik moest toch echt naar Arnhem-zuid.
Goed, komt ie:

Oorspronkelijke vertrektijd 16.34; geplande aankomsttijd 17.58
Werkelijke reis: 16.34 intercity Enschede-Hengelo. Aansluiting 16.46 naar Zutphen gemist vanwege vertraging voor Hengelo (aankomst in Hengelo namelijk 16.47). Trein naar Zutphen van 17.16 kwam niet, dus eerste trein gepakt vanuit Hengelo: internationale trein naar Deventer. Ik had al uitgechecked en weer ingechecked bij syntus, maar door de grote verwarring dat de trein van 17.16 naar Zutphen niet kwam en wel de internationale trein, ben ik vergeten om weer opnieuw in te checken)
Vertrek vanuit Hengelo dus 17.31
Aankomst Deventer 18.05
Vertrek Deventer 18.15 (ik wilde nog inchecken op Deventer, maar op het perron staan geen incheckpaaltjes)
Aankomst Arnhem-Zuid 19.02 meer dan uur vertraging!

Ik kijk uit naar uw reactie. BVD!

Werend
Badge +3
Voor uw reizen via Zutphen hebt u ook met Syntus gereisd. In die gevallen geldt dat u al 30 of 60 minuten vertraging moest hebben bij aankomst op het NS-station. In uw laatste bericht, met de terugreis op 12 december, is dat zeker niet het geval. U hebt daarom geen recht op geld terug bij vertraging. Of u recht hebt op geld terug bij vertraging voor de heenreis kan ik zo niet aangeven: dat hangt er dus vanaf of u echt minstens 30 minuten vertraging opliep bij NS.
werend schreef:

Claimnummer 40717127
Claimdatum 29-10-2014
Status Afgewezen
Product Reizen op Saldo
Soort reis Heenreis
Heenreis

Reisdatum 24-10-2014
Vertraging 30 minuten

Aankomststation Enschede

Deze claim is afgewezen omdat er die dag aangekondigde werkzaamheden waren op dit traject. Hierdoor was er van tevoren een langere reistijd aangekondigd.
werend schreef:

Graag wilde ik weer een claim indienen, maar vermoed dat ie ook weer onterecht afgewezen wordt, daarom maar direct op deze manier:

Reis op 12-12-2014

Ik wil je toch adviseren deze ook via de reguliere weg in te voeren.
werend schreef:

Tot slot nog een claim van 12 december jl, maar dan mijn terugreis; wederom een drama (zelfs nog groter dan de ochtend-heenreis). Ik heb wel een officiële claim (nummer 40762879). ingediend, maar die is niet volledig, omdat het slechts de rit Enschede-Hengelo betreft, maar ik moest toch echt naar Arnhem-zuid.
Goed, komt ie:d

Mocht deze claim worden afgewezen, laat het dan even weten via een privébericht.
Beste Thijs,

Las net dat er weer een claim van mij is afgewezen (mi onterecht). Ik reis nog steeds 4x per week met de trein en heb de afgelopen weken meer vertraging gehad dan de weken ervoor. Mijn reis op 8 december had meer dan 30 minuten vertraging:
Vertrektijd vanuit Arnhem-Zuid: 7:01. Oorspronkelijke aankomsttijd 8:14; werkelijke aankomsttijd 8:45.
Dat is dus meer dan een half uur vertraging. Ik ga er dan ook vanuit dat jullie dit herzien.

Hieronder nog de gegevens van de claim:
Claimnummer 41053213
Claimdatum 09-12-2015
Status Afgewezen
Kaartnummer PRIVE
Product Reizen op Saldo
Soort reis Heenreis
Heenreis

Reisdatum 08-12-2015
Vertraging 30 minuten

Aankomststation Eindhoven
Bankrekeningnummer / IBAN PRIVE
Naam rekeninghouder PRIVE
Woonplaats rekeninghouder PRIVE

Met vriendelijke groet,

Werend
Hoi Werend,

Ik zou niet mijn rekeningnr op dit openbare forum neerzetten. Iedereen heeft nu uw gegevens. Binnen het uur kunt u uw reactie mbv het pennetje wijzigen.
Werend, alleen een claimnummer en een toelichting is voldoende. Ik heb je gegevens nu verwijderd.

Ik heb claim 41053213 voor je bekeken.

Je claimt voor Arnhem Zuid - Eindhoven, vertrek 07.01. Het systeem vindt dan als eerstmogelijke trein die van 07.28, met aankomst 08.44. Jij bent om 08.45 uitgecheckt dus er is geen vertraging gevonden. Hoe heb je precies gereisd?
Loes schreef:

Hoi Werend,

Ik zou niet mijn rekeningnr op dit openbare forum neerzetten. Iedereen heeft nu uw gegevens. Binnen het uur kunt u uw reactie mbv het pennetje wijzigen.

Beste Loes,

Dank voor het verwijderen!

mvg

Werend
Beste Sivan,

Dank voor het bekijken van mijn claim. Ik zag dat ik inderdaad een foutje heb gemaakt.
Ik heb de trein genomen van 6:58 op Arnhem-zuid richting Eindhoven (ingechecked om 06:57!).
Ik had dus om 8:14 in Eindhoven moeten aankomen, maar heb een half uur vertraging opgelopen in Den Bosch, waardoor ik om 8:45 pas aankwam in Eindhoven!

Ik hoor graag van u het nu verder gaat.

mvg

Werend
Ik heb de tijd aangepast in je claim, Werend. Let er op dat je dit altijd goed invult.

Het systeem heeft 25 minuten vertraging gevonden. Ik zie dat de trein die je had willen nemen niet vertrok vanaf Den Bosch. Die van 08.08 reed wel, met een aankomst van 08.27. Deze had je kunnen nemen. Er waren wel een aantal vertragingen rond die tijd op station Den Bosch, dus mogelijk was de informatievoorziening niet toereikend. Hoewel je claim in feite terecht is afgewezen, zal ik hem gebaseerd op je verhaal alsnog toewijzen.
Beste Sivan,

Dank voor je begrip!

Mvg

Werend

Reageer