beantwoord

Geld terug bij vertraging met meerdere vervoerders

• 23 maart 2015
  • 3 reacties
  • 310 Bekeken

Als de gewone NS trein vertraging heeft en ik daardoor de aansluiting met de IntercityDirect mis, kan ik geen geld bij vertraging terugvragen omdat (zo lees ik op dit forum) het twee verschillende vervoerders betreft. Echter, andersom kan dit wel. Als de Intercity Direct vertraging heeft en ik daardoor de aansluiting met een gewone trein van de NS mis, kan ik geld terugvragen wanneer de vertraging minimaal 30 minuten betrof. Dit is gewoon mogelijk met het standaardformulier "Geld terug bij vertraging" van NS Hispeed.

Ik zie niet in waarom dit bij NS Hispeed wel mogelijk is, maar bij NS niet. Ik hoor graag waarom dit (werkelijk) niet het geval is.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 23 maart 2015, 19:30

De Intercity Direct valt onder NS, niet onder NS international (voorheen NS hispeed). Als je dus een overstap op een Intercity Direct mist door vertraging met een andere NS-trein en hierdoor meer dan 30 minuten vertraging hebt kun je wel geld terug vragen.
Bekijk origineel

3 reacties

De Intercity Direct valt onder NS, niet onder NS international (voorheen NS hispeed). Als je dus een overstap op een Intercity Direct mist door vertraging met een andere NS-trein en hierdoor meer dan 30 minuten vertraging hebt kun je wel geld terug vragen.
Beste Thijs,

Dank voor je reactie, dat is goed nieuws. Kan dit ook met het online formulier via Mijn NS? Op dit formulier lijkt het alleen mogelijk om de oorspronkelijke vertrektijd van de NS trein op te geven. Ik zou er graag bij vermelden dat ik daardoor de aansluiting met de Intercity Direct heb gemist, omdat het me lastig lijkt voor de NS om op deze manier te beoordelen of ik inderdaad een half uur vertraging heb gehad, Ik kan deze mogelijkheid op het formulier echter niet vinden.
Daarnaast nog het volgende. Ik diende voorheen het verzoek om geld terug bij vertraging voor de Intercity Direct aan middels het formulier van Hispeed. Ik begrijp nu dat Intercity Direct niet meer onder Hispeed valt. Is het nog steeds mogelijk om hetzelfde formulier te gebruiken, of kan ik dit nu alleen nog online doen?
Zeker Daphne, dit kan ook via het online formulier. In de tweede stap in het opmerkingenveld kun je je claim eventueel toelichten. Een verzoek voor het indienen van een claim bij vertraging met de IC Direct kun je nu online doen via je Mijn NS-account of via dit formulier.

Reageer