beantwoord

Geld terug bij vertraging onterecht afgewezen...

• 4 juli 2015
  • 8 reacties
  • 258 Bekeken

Reputatie 1
Op 19 mei was er een defecte trein of draadbreuk tussen Amersfoort Zwolle. Gevolg de stoptrein van 08:13 richting Zwolle was opgeheven. De volgende trein ging om 08:50 ik had duidelijk meer dan een half uue vertraging op mijn reis van Rotterdam naar Harderwijk.
Ik eind mei een brief gekregen dat mijn aanvraag was afgewezen. Ik heb nu twee gebeld en mijn claimnummer doorgegeven. Er zou opnieuw naar gekeken worden maar heb tot nu toe nog niets gehoord. Aangezien ik al 2 keer gebeld heb en mijn informatie genoteerd is. Ik heb tot op heden niets gehoord.

Ik neem aan dat ik mijn claimnummer aan iemand prive moet doorgeven ?
icon

Beste antwoord door Marjan NS 4 juli 2015, 16:22

Hallo Roderickklein,

Hoe lang is het geleden dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice over het herzien van de claim? Hier komt namelijk nog wel verwerkingstijd overheen. Als je je NAW-gegevens, geboortedatum en claimnummer in een privebericht stuurt kan ik even voor je kijken of de claim goed is ingediend.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Hoewel het officieel geen beleid is, komt het in de praktijk vaak voor dat claims onterecht worden afgewezen en dat je er als reiziger dus zelf achteraan moet. Uiteraard is dat geen opzet van NS (geen GTBV uitkeren = geld besparen), maar is dat het gevolg van ingewikkelde computersystemen die zelfstandig rare beslissingen nemen.

Misschien is het handig als NS een standaardformulier maakt voor 'GTBV onterecht afgewezen'.
Op 19 mei was er een defecte trein of draadbreuk tussen Amersfoort Zwolle. Gevolg de stoptrein van 08:13 richting Zwolle was opgeheven. De volgende trein ging om 08:50 ik had duidelijk meer dan een half uue vertraging op mijn reis van Rotterdam naar Harderwijk.
Ik eind mei een brief gekregen dat mijn aanvraag was afgewezen. Ik heb nu twee gebeld en mijn claimnummer doorgegeven. Er zou opnieuw naar gekeken worden maar heb tot nu toe nog niets gehoord. Aangezien ik al 2 keer gebeld heb en mijn informatie genoteerd is. Ik heb tot op heden niets gehoord.

Ik neem aan dat ik mijn claimnummer aan iemand prive moet doorgeven ?

Tot voor kort wel, maar tegenwoordig moet je bellen of een brief schrijven.

Policywijziging van NS Forum, al wordt daar nergens over gecommuniceerd.
Reputatie 6
Er bestaan ook nog de live chat en de mailmogelijkheid via Eva.
Als er een brief geschreven moet worden, neem ik aan dat de teruggave van GTBV verhoogd wordt met de portokosten?
Anno 2015 is immers ieder normaal bedrijf gewoon via de email bereikbaar.
Ns verwijst alleen nooit naar de live chat of Eva in deze situaties.

Ja elk normaal bedrijf, daar zeg je wat :D

Moderators zeiden vorig jaar dat Eva zou worden afgeschaft, maar dat blijkt dus niet te kloppen.
Daar wordt vast hard aan gewerkt, wat bij NS inhoudt dat het over een jaar of 10 misschien eens daadwerkelijk gaat gebeuren.
Reputatie 6
Vergeet ook niet dat het ontvangen en verwerken van emails of berichten via een standaardformulier op de website een Heel Erg Ingewikkeld proces is...
Hallo Roderickklein,

Hoe lang is het geleden dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice over het herzien van de claim? Hier komt namelijk nog wel verwerkingstijd overheen. Als je je NAW-gegevens, geboortedatum en claimnummer in een privebericht stuurt kan ik even voor je kijken of de claim goed is ingediend.

Groet,
Marjan
Reputatie 1
Badge
Het systeem berekend geheel totaal theoretisch dat er mogelijk misschien een voor U totaal onbekende andere reisweg zou kunnen zijn geweest, waarbij de vertraging minder was als 30 min. Maar U als klant wordt daar nooit over geinformeerd-de conducteurs trouwens ook niet.

Reageer