beantwoord

Geld terug bij vertraging onterecht afgewezen

• 24 december 2014
  • 2 reacties
  • 348 Bekeken

Ik heb een tijdje terug een geld terug bij vertraging ingediend (claimnummer *******), deze is onterecht afgewezen, en wel om de volgende reden:
Er wordt aangegeven dat de vertraging niet 30 minuten of meer was, maar dit was wel het geval.

Het was de bedoeling om op 27 november de trein te pakken van 17:11 van Den Bosch naar Nijmegen. Deze kwam verlaat aan, en kon niet vertrekken wegens een elektrische storing. De machinist zou de trein 'resetten', om te kijken of dit het probleem op zou lossen. Hierbij werden de deuren gesloten en op slot gedaan. Na deze reset hoorden we niets meer van de machinist, pas 10 minuten later kregen we te horen dat de trein niet verder kon rijden. De stoptrein van 17:26 naar Nijmegen was toen al vertrokken. Ik neem aan dat jullie dachten dat deze gepakt kon worden, en de vertraging dus onder de 30 minuten kwam, maar dit was dus niet het geval. Ik moest de volgende trein van 17:41 pakken, en had dus wel degelijk 30 minuten vertraging.

Daarnaast had ik het idee dat de intentie was om ons in die trein te laten wachten totdat de stoptrein weg was, omdat deze anders te druk zou worden met al die extra reizigers. Dit kan ik dan op zich nog begrijpen, maar dan moeten jullie ook de geld terug bij vertraging goedkeuren!

Daarnaast vind ik het erg slecht dat je eerst nog een behoorlijk aantal dagen moet wachten in MijnNS voordat je bij een reis geld terug bij vertraging kan aanvragen, dit zou direct moeten kunnen. En dan duurt het nog eens een hele tijd voordat je bericht krijgt indien aangevraagd. Het is nu namelijk bijna een maand verder... Ik hoop niet dat jullie dit doen zodat mensen de claim vergeten in te dienen of denken 'laat maar'...
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 december 2014, 17:30

Ga daar wel van uit. Net als deze afwijzing die door een moderator straks toch wordt toegewezen na uitvoerig onderzoek.

Al zullen ze pas na de Kerst dit oppakken.
Bekijk origineel

2 reacties

Ga daar wel van uit. Net als deze afwijzing die door een moderator straks toch wordt toegewezen na uitvoerig onderzoek.

Al zullen ze pas na de Kerst dit oppakken.
Hallo Ari-Tevez, Als je meer dan 30 min vertraging hebt gehad, moet de claim wel goedgekeurd worden. Kan je mij een privebericht sturen met je NAW gegevens, geboortedatum en claimnummer? Dan ga ik de claim opnieuw voor je indienen. Je stuurt mij een privebericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'Stuur bericht'. Groet, Marjan

Reageer