beantwoord

Geld terug bij Vertraging tijdens aangepaste dienstregeling

• 28 januari 2015
  • 28 reacties
  • 976 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 3
Badge
In beginsel is het de bedoeling dat op ieder traject minstens een halfuurdienst wordt onderhouden. Als al die treinen op tijd zouden rijden, zou je dus nooit meer dan een half uur vertraging ten opzichte van de reguliere dienstregeling kunnen hebben.
Voor GTBV is het criterium "een half uur of meer", dat is een belangrijk verschil met "meer dan een half uur".

Als er normaal een overstap van een kwartierdienst op een kwartierdienst is kan je als dit halfuurdiensten worden bij je eerste trein een kwartier vertraging hebben, en vervolgens bij de overstap nog een kwartier, dus al met al een half uur.

Excuus, u heeft gelijk. De bottom line blijft wel dat je, als de aangepaste dienstregeling volledig op tijd wordt gereden, nooit recht hebt op GTBV.

Ik vraag me af of er bookmakers zijn waar je kunt wedden op de stiptheid en de uitvalpercentages morgen. . .
Reputatie 6
Badge +2
In beginsel is het de bedoeling dat op ieder traject minstens een halfuurdienst wordt onderhouden. Als al die treinen op tijd zouden rijden, zou je dus nooit meer dan een half uur vertraging ten opzichte van de reguliere dienstregeling kunnen hebben.
Voor GTBV is het criterium "een half uur of meer", dat is een belangrijk verschil met "meer dan een half uur".

Als er normaal een overstap van een kwartierdienst op een kwartierdienst is kan je als dit halfuurdiensten worden bij je eerste trein een kwartier vertraging hebben, en vervolgens bij de overstap nog een kwartier, dus al met al een half uur.

(..) dat je als de aangepaste dienstregeling volledig op tijd wordt gereden, nooit recht hebt op GTBV.

Ik bedoel juist dat dat wel zou kunnen, als de beide halfuurdiensten niet goed op elkaar aansluiten. Het zou zelfs kunnen als de tweede treindienst normaal al een halfuurdienst is.
De GTBV-regeling geldt inderdaad ten opzichte van de normale dienstregeling. Deze regeling is dus niet veranderd. De tweet vanuit NS_online die meldde dat dit niet zo was bevatte foutieve informatie. Inmiddels zijn werknemers van klantenservice hierover ingelicht.

Reageer