beantwoord

Geld terug bij Vertraging tijdens aangepaste dienstregeling

  • 28 januari 2015
  • 28 reacties
  • 995 Bekeken

Reputatie 2
Op twitter meldt NS dat vertraging die ontstaat als gevolg van de aangepaste dienstregeling niet geldt voor de regeling Geld terug bij Vertraging. Alleen als je bovenop de aangepaste dienstregeling vertraging zou hebben, zou je geld terug krijgen. Klopt dit? Ik mag hopen van niet, en dat dit weer een voorbeeld is van een klantenservice die regelmatig fouten maakt?
In elk geval weet ik dat in het verleden GtbV gewoon van toepassing was op vertragingen ontstaan door de aangepaste dienstregeling. Zie ook dit bericht uit het archief van Treinreiziger.nl of dit bericht. Nu weet ik dat inmiddels het beleid is gewijzigd en dat de reiziger nu op 1, 2 en 3 staat. Dus wellicht heeft dat het beleid doen wijzigen, maar ik mag hopen van niet.
icon

Beste antwoord door Thijs2 29 januari 2015, 09:51

De GTBV-regeling geldt inderdaad ten opzichte van de normale dienstregeling. Deze regeling is dus niet veranderd. De tweet vanuit NS_online die meldde dat dit niet zo was bevatte foutieve informatie. Inmiddels zijn werknemers van klantenservice hierover ingelicht.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 3
Badge
In beginsel is het de bedoeling dat op ieder traject minstens een halfuurdienst wordt onderhouden. Als al die treinen op tijd zouden rijden, zou je dus nooit meer dan een half uur vertraging ten opzichte van de reguliere dienstregeling kunnen hebben.
Voor GTBV is het criterium "een half uur of meer", dat is een belangrijk verschil met "meer dan een half uur".

Als er normaal een overstap van een kwartierdienst op een kwartierdienst is kan je als dit halfuurdiensten worden bij je eerste trein een kwartier vertraging hebben, en vervolgens bij de overstap nog een kwartier, dus al met al een half uur.


Excuus, u heeft gelijk. De bottom line blijft wel dat je, als de aangepaste dienstregeling volledig op tijd wordt gereden, nooit recht hebt op GTBV.

Ik vraag me af of er bookmakers zijn waar je kunt wedden op de stiptheid en de uitvalpercentages morgen. . .
Reputatie 6
Badge +2
In beginsel is het de bedoeling dat op ieder traject minstens een halfuurdienst wordt onderhouden. Als al die treinen op tijd zouden rijden, zou je dus nooit meer dan een half uur vertraging ten opzichte van de reguliere dienstregeling kunnen hebben.
Voor GTBV is het criterium "een half uur of meer", dat is een belangrijk verschil met "meer dan een half uur".

Als er normaal een overstap van een kwartierdienst op een kwartierdienst is kan je als dit halfuurdiensten worden bij je eerste trein een kwartier vertraging hebben, en vervolgens bij de overstap nog een kwartier, dus al met al een half uur.

(..) dat je als de aangepaste dienstregeling volledig op tijd wordt gereden, nooit recht hebt op GTBV.

Ik bedoel juist dat dat wel zou kunnen, als de beide halfuurdiensten niet goed op elkaar aansluiten. Het zou zelfs kunnen als de tweede treindienst normaal al een halfuurdienst is.
De GTBV-regeling geldt inderdaad ten opzichte van de normale dienstregeling. Deze regeling is dus niet veranderd. De tweet vanuit NS_online die meldde dat dit niet zo was bevatte foutieve informatie. Inmiddels zijn werknemers van klantenservice hierover ingelicht.

Reageer