beantwoord

Geld terug bij vertraging Utrecht

• 2 februari 2015
  • 17 reacties
  • 563 Bekeken

Beste NS,
Ik moest vandaag voor mijn werk van Nijmegen naar Den Haag reizen. Ik ben om 8.15 in Utrecht gestrand en heb daar VIER uur op een koud perron gewacht. Ik kon geen kant op, want zowel naar Nijmegen als naar Den Haag reden geen treinen. Uiteindelijk heb ik rond 12.10 een snelbus naar Arnhem kunnen nemen en daar een trein naar Nijmegen. Ik heb ingecheckt en uitgecheckt in Nijmegen, omdat ik mijn eindbestemming (Den Haag) niet heb gehaald. Ik heb geld teruggevraagd bij vertraging, maar wil dit graag tweemaal doen. Ik heb namelijk zowel op de heen- als op de terugweg vertraging gehad. Hoe doe ik dit?
icon

Beste antwoord door Jan NS 2 februari 2015, 16:16

Voor de terugweg kan je op dezelfde manier een claim indienen. Hier vind je alle informatie voor de zekerheid nog een keer.
Bekijk origineel

17 reacties

Voor de terugweg kan je op dezelfde manier een claim indienen. Hier vind je alle informatie voor de zekerheid nog een keer.
Prima, ik heb in mijn-NS 2 claims ingediend voor 1 "reis" (een incheck en uitcheck in Nijmegen).
Reputatie 6
Ben benieuwd of en hoe dit gaat werken...
Beste Flo_,

Wat voor reisproduct heb je?
Ik heb een Altijd Vrij-maandabonnement.
Gaat niet lukken want je hebt niet gereist volgens het systeem, in en uitgecheckt op hetzelfde station.

Via Mijn NS wordt deze claim dus afgewezen.
De treinen reden ook niet volgens het systeem, dus ik vind dat de NS wel een uitzondering mag maken...
Ze zijn ook verplicht u te compenseren maar via Mijn NS gaat dat niet lukken, dat zal via een papieren formulier moeten.
De treinen reden ook niet volgens het systeem, dus ik vind dat de NS wel een uitzondering mag maken...

U hebt geen recht op restitutie volgens de regeling Geld Terug bij Vertraging, maar wel volgens de regeling in artikel 6.1 van de algemene voorwaarden (AVR-NS). Jan NS heeft u hier dus verkeerd voorgelicht. Hij lijkt niet goed op de hoogte van het bestaan van artikel 6.1 naast GTBV.
Ik heb een Altijd Vrij-maandabonnement.

Dan neem ik aan dat als u Jan een bericht stuurt, hij 1/31 of 1/28 (afhankelijk van het aantal dagen dat uw abonnement geldig is) deel van het abonnementsgeld zal restitueren. (Zie ook dit bericht)
Je mag een moderator niet ongevraagd een bericht sturen, dat is tegen de huisregels 😃
Ja hoor, beide claims zijn afgewezen... Hoe krijg ik nu mijn geld terug?
Vervelend Flo_. Kan jij mij een privé bericht sturen met je persoonlijke gegevens en eventueel claimnummers? Dan help ik jou daar graag verder.
Ja hoor, beide claims zijn afgewezen... Hoe krijg ik nu mijn geld terug?

Dat zat erin, het antwoord van Jan NS was ook fout.
Hoi klantenservice,

Ik heb naar aanleiding van deze klacht een coupon gekregen voor Coulance Toeslag 2-1. Geldt deze coupon voor 1 reis of de hele dag?
Ik hoop dat je ook geld terug hebt gekregen? Dat hoort de NS namelijk wel te doen.
Badge
Hoi klantenservice,

Ik heb naar aanleiding van deze klacht een coupon gekregen voor Coulance Toeslag 2-1. Geldt deze coupon voor 1 reis of de hele dag?

Groeten,

Flora

De couponcode Toeslag 2-1 is voor een dag geldig. Je hoeft ook geen traject in te vullen.

Reageer