beantwoord

geld terug in verband met vies vervoer?

• 11 mei 2014
  • 2 reacties
  • 715 Bekeken

Ik begrijp dat de schoonmakers een betere Cao willen maar jammer dat het gaat over de rug van de betalende reiziger! Ik begrijp dat de ns hier niets aan kan doen maar vind het schandalig dat we moeten betalen voor een reis waarin je gewoon vastplakt aan de stoelen en struikelt over het afval in de trein! Het was te vies voor woorden!
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 mei 2014, 14:40

Beste Joy-81, Welkom op het NS Service Forum! Goed om te zien dat jij ons inmiddels ook hebt gevonden. Ik ga graag op je opmerkingen in.

De kosten voor het rijden van de treinen worden niet lager worden door de staking. De kosten voor het rijden van de treinen stijgen zelfs, doordat kantoorpersoneel nu de ergste troep tijdens kantooruren opruimt. Hierdoor is het aanbieding van kortingen of het geven van geld terug niet mogelijk. Daarnaast brengen we onze reizigers wel van A naar B, wat onze voornaamste dienst is. Uiteraard balen wij ook heel erg deze staking en vinden we het niet prettig dat onze reizigers hiervan de dupe worden.

Ik wil je ook graag verwijzen naar dit topic. Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

2 reacties

NS kent diverse compensatie regelingen voor diverse situaties waarin NS aansprakelijk is voor ontstane ongemakken.
Als door een derde partij gedeeltelijk wordt gestaakt kun je dat NS niet verwijten, zeker niet omdat kantoorpersoneel in hun vrije tijd spontaan zoveel mogelijk treinen schoon is gaan maken.
Reizigers heb ik dat nog niet zien doen. Integendeel, toen ik vandaag met een schone trein reisde, lieten enkele passagiers spontaan hun lege blikjes e.d. in de trein achter.
Toen ik hen daarop aansprak en vroeg of ze dat mee konden nemen en elders in een afvalbak deponeren, merkte men doodeenvoudig op "da's voor de schoonmakers".
Kortom, reizigers zouden er zelf ook wat meer aan kunnen doen door zelf hun troep op te ruimen en mee te nemen.

Als u van 05:00 tot 02:00 een trein wilt die er spik en span uitziet, zou NS misschien eigen schoonmaakploegen in dienst moeten nemen en die 24 uur per dag aan het werk zetten.
Maar dat zullen de meeste reizigers ook niet willen, want dat zal onherroepelijk consequenties hebben voor de kosten van het treinkaartje.

Eigenlijk wil de gemiddelde treinreiziger voor een dubbeltje op de eerste rang zitten in een (bijna) fabrieks nieuwe trein, maar is niet bereid daar zelf een bijdrage aan te leveren, noch in de vorm van een iets duurder kaartje, noch door zelf de eigen troep mee te nemen.

Wie een oplossing voor het gedrag van de gemiddelde reiziger weet.....
Beste Joy-81, Welkom op het NS Service Forum! Goed om te zien dat jij ons inmiddels ook hebt gevonden. Ik ga graag op je opmerkingen in.

De kosten voor het rijden van de treinen worden niet lager worden door de staking. De kosten voor het rijden van de treinen stijgen zelfs, doordat kantoorpersoneel nu de ergste troep tijdens kantooruren opruimt. Hierdoor is het aanbieding van kortingen of het geven van geld terug niet mogelijk. Daarnaast brengen we onze reizigers wel van A naar B, wat onze voornaamste dienst is. Uiteraard balen wij ook heel erg deze staking en vinden we het niet prettig dat onze reizigers hiervan de dupe worden.

Ik wil je ook graag verwijzen naar dit topic. Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer