beantwoord

Geld terug vragen bij toch vinden van gekochten treinkaartje.

  • 8 juli 2014
  • 3 reacties
  • 400 Bekeken

ik was uit in leiden, naar een paar biertjes me kaartje kwijt, hiervoor kreeg ik een boete nadat ik zij ik wil aantonen via onlinebankieren. dat er rond 5 uur bij vertrek uit zwijndrecht richting leiden geld is afgeschreven, dit bedrag zou voldaan hebben aan de kosten die ik maak bij het reizen bij ns van zwijndrecht-leiden retour.

Toen ik bij barendrecht aankwam vond ik plots me kaartje achter het hoesje van me telefoon.
nu moet ik toch eerst betalen, zoals de conducteur zij die me de boete gaf in de brief staan genoeg gegevens om eventueel
je geld terug tevraagen, dit is dus niet zo. Hoe gaat dit verder? ik moet binnen 14 dagen betalen maar ik ontvang me 42,50 ook wel graag snel terug. boeten kreeg ik om half 12 avonds, terhoogte van 'denhaag lvnoi'

mvg mark.
icon

Beste antwoord door Thom 8 juli 2014, 21:32

Als u uw boete krijgt via een acceptgiro is de meest verstandige weg die te betalen en in uw geval een bezwaar in te dienen. Er staat een nummer op in de vorm D123456. Betaalt u de boete niet, dan komen er verhogingen bij, die lopen snel op en krijgt u niet terug. Het maakt helemaal niet uit of u het met de boete eens bent of niet. Het is hoogst onverstandig niet te betalen omdat u het er niet mee eens bent.

Als u uw zaak aan kunt tonen of aannemelijk maken dan kan het zijn dat u uw 35 euro terug krijgt en eventueel de 7,50 die uw reis kennelijk heeft gekost.

Het gaat dan via:

NS Klantenservice
Afdeling Boetebeleid
Postbus 2025
3500HA Utrecht.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u uw boete krijgt via een acceptgiro is de meest verstandige weg die te betalen en in uw geval een bezwaar in te dienen. Er staat een nummer op in de vorm D123456. Betaalt u de boete niet, dan komen er verhogingen bij, die lopen snel op en krijgt u niet terug. Het maakt helemaal niet uit of u het met de boete eens bent of niet. Het is hoogst onverstandig niet te betalen omdat u het er niet mee eens bent.

Als u uw zaak aan kunt tonen of aannemelijk maken dan kan het zijn dat u uw 35 euro terug krijgt en eventueel de 7,50 die uw reis kennelijk heeft gekost.

Het gaat dan via:

NS Klantenservice
Afdeling Boetebeleid
Postbus 2025
3500HA Utrecht.
Badge
ik was uit in leiden, naar een paar biertjes me kaartje kwijt, hiervoor kreeg ik een boete nadat ik zij ik wil aantonen via onlinebankieren. dat er rond 5 uur bij vertrek uit zwijndrecht richting leiden geld is afgeschreven, dit bedrag zou voldaan hebben aan de kosten die ik maak bij het reizen bij ns van zwijndrecht-leiden retour.

Toen ik bij barendrecht aankwam vond ik plots me kaartje achter het hoesje van me telefoon.
nu moet ik toch eerst betalen, zoals de conducteur zij die me de boete gaf in de brief staan genoeg gegevens om eventueel
je geld terug tevraagen, dit is dus niet zo. Hoe gaat dit verder? ik moet binnen 14 dagen betalen maar ik ontvang me 42,50 ook wel graag snel terug. boeten kreeg ik om half 12 avonds, terhoogte van 'denhaag lvnoi'

mvg mark.


He Scheffelm, welkom op het forum. Wat Thom aangeeft, is juist. Je dient eerst de boete te betalen en daarna kun je schriftelijk je verzoek indienen. Graag je verhaal duidelijk toelichten, het kenmerk van de boete vermelden, je rekeningnummer en je treinkaart meesturen (originele treinkaartje). Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'. Groet, Leny
Als ik NS was, dan zou ik een claim niet accepteren. Scheffelm heeft de kans gehad zijn kaartje te tonen op het moment dat dat MOEST. Op deze manier kun je onder een boete uit komen door achteraf gewoon het kaartje van een bekende die wel een kaartje heeft gekocht op te sturen.

Reageer