beantwoord

Geld terugvragen bij vertraging versoepeld door OV chip poortjes

• 3 maart 2015
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Vanochtend weer problemen voor NS in de Randstad. Ik kwam uiteindelijk 45 minuten vertraag naar werk, omdat ik via Utrecht moest reizen. Maar NS-online laat me niet geld terugvragen bij deze vertraging, omdat ik volgens mijn reishistorie maar 1uur 24min onderweg bent geweest.
Ik heb mijn oorspronkelijke trein verbinding gemist en ben dus 45 vertraagd, maar omdat ik pas net voor ik wiste om er überhaupt een trein zou komen ben ingecheckt heb ik nu, volgens NS, geen recht op restitutie..... Lessons learned!
icon

Beste antwoord door Thijs NS 3 maart 2015, 18:12

Het is inderdaad van belang dat je ook incheckt als je voornemens bent te gaan reizen. Ik begrijp dat je claim nu is afgewezen? Ik kan even kijken of ik nog iets voor je kan betekenen, ondanks je late incheck. Zou je daarvoor je NAW-gegevens en claimnummer kunnen sturen in een privébericht? Een privébericht kun je sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

7 reacties

Het is inderdaad van belang dat je ook incheckt als je voornemens bent te gaan reizen. Ik begrijp dat je claim nu is afgewezen? Ik kan even kijken of ik nog iets voor je kan betekenen, ondanks je late incheck. Zou je daarvoor je NAW-gegevens en claimnummer kunnen sturen in een privébericht? Een privébericht kun je sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Wat zijn mijn NAW-gegevens? Ik kan geen claim indienen, omdat volgens NS er geen vertraging was....

Dus de klant moet inchecken bij een paaltje ook al is er niet bekend of er überhaupt een trein komt, komt de trein niet (zoals bij Utrecht recentelijk) ben je 10/20 instaptarief kwijt bij lang wachten en als je later incheckt om je geld niet kwijt te raken en de trein komt alsnog heb je geen recht op GTBV.

Nou inderdaad de klant op 1 2 en 3, either way is hij geld kwijt.
IDD macca728
Reputatie 1
De geld-terugvraag-regeling is een van de voorbeelden van de weinig klantvriendelijke NS.

Ik heb een jaartrajectkaart Leiden-Utrecht. Sinds deze nieuwe kaart moet ik, anders dan voorheen, verplicht in- en uitchecken. Achterliggende gedachte is volgens de NS dat het dan makkelijker is om geld terug te vragen. Gek genoeg moet ik nog steeds, om geld terug te vragen bij vertraging, een formulier aanvragen, invullen, een kopie van mijn contract mbt de jaartrajectkaart en de boel opsturen naar de NS, in de hoop dat ik dan enkele euro's terug krijg. Dat vind ik gek en klantonvriendelijk: met het verplichte inchecken kan de NS zo zien waar en wanneer ik in- en uitcheck.

Dus ook hieruit blijkt maar weer eens wat een nonsens argument het van de NS is dat de reiziger voordeel zou hebben van het verplicht in- en uitchecken met een jaartrajectkaart.
Het is enkel bedoeld om de privacy van reizigers te schenden en er voor te zorgen dat reizigers niet kosteloos eerder op het traject uitstappen: met die nieuwe kaart betaal je extra als je op een tussengelegen station uitstapt, terwijl je met een trajectkaart - de naam zegt het al- voor het hele traject betaalt. Pure geldklopperij van de NS.
En het maar gek vinden dat de NS negatief in het nieuws komt.
Dus de NS verplicht klanten om in geval van vertraging naar het station te komen, daar in te checken, weer naar huis te gaan, uren wachten totdat de dienstregeling hervat wordt, dan weer naar het station komen om de reis te hervatten. En hoe moet het dan als de poortjes gesloten zijn? Dan moet je verplicht binnen het stationsgebied in de koud blijven staan, of in de kou op de vloer gaan zitten?
Dus de NS verplicht klanten om in geval van vertraging naar het station te komen, daar in te checken, weer naar huis te gaan, uren wachten totdat de dienstregeling hervat wordt, dan weer naar het station komen om de reis te hervatten. En hoe moet het dan als de poortjes gesloten zijn? Dan moet je verplicht binnen het stationsgebied in de koud blijven staan, of in de kou op de vloer gaan zitten?

Ja en je kan kiezen : of je bent 10/20 euro instaptarief kwijt of je bent 50 danwel 100% GTBV kwijt.,

Reageer