beantwoord

Gestrande trein voor Alphen ad Rijn

• 28 november 2019
  • 14 reacties
  • 217 Bekeken

Als een trein niet meer verder kan en er moeten verschillende manieren bedacht worden om de mensen daar vandaan te krijgen is het aangenaam als de informatievoorziening voor de vastzittende reizigers beter is. Het is begrijpelijk dat de omroepinstallatie het begeeft door een gebrek aan stroom en de conducteur kan niet iedereen te woord staan elke tien minuten. Kan de NS zorgen dat er informatie voor de passagiers is in de app of op de website? Elke tien minuten verversen met de meest recente inzichten. Ruim drie uur wachten is erg lang!

Ander ding is kan de vuilwatertank vaker geleegd worden, zodat reizigers het toilet kunnen bezoeken als de trein ruim drie uur stilstaat?

icon

Beste antwoord door Laura NS 28 november 2019, 13:54

Ik snap je punt. Ik weet niet of zoiets wel haalbaar is, maar ik zal je suggestie met goede hoop doorzetten. Vergeet je geen geld terug te vragen voor jouw reis? 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5

Ik vind het eerlijk gezegd te gek voor woorden dat dit soort dingen nog steeds gebeuren. 

Ander ding is kan de vuilwatertank vaker geleegd worden, zodat reizigers het toilet kunnen bezoeken als de trein ruim drie uur stilstaat?

Het probleem met de toiletten zit tegenwoordig (enkele uitzonderingen daargelaten) niet in de tank, maar in de accu's die de trein aan boord heeft. De toiletten hebben een bepaalde accuspanning nodig om te functioneren, omdat aan boord van de trein vloeistoffen en vaste stoffen van elkaar gescheiden worden, de vloeistoffen gezuiverd worden en daarna als gewoon water op het spoor komen, en de vaste stoffen opgeslagen worden.

Komt een trein stil te staan met bovenleidingsproblemen, waarbij de accu's dus gebruikt gaan worden, dan zal op een gegeven moment de accuspanning te laag zijn en zullen de toiletten ophouden te functioneren. Daar valt helaas weinig aan te doen, hoe vervelend ook. 

Reputatie 7
Badge

Al hoewel ik liever over batterijspanning spreek, helemaal juist @Julian . Maar hoe zit het dan met de omroep, die zou toch flink langer moeten werken, al is het maar voor de veiligheid  van de reiziger ?

Welkom op onze NS Community, Tjeerd-Jan. Bedoel je misschien updates waar anders staat dat er een storing is op het betreffende traject? Of bedoel je dat anders?

Ik bedoel updates voor de reizigers in de gestrande trein. Wat is men aan het doen, wat kunnen we verwachten en wanneer merken we iets van wat men aan het doen is. Bijvoorbeeld: het plan is om de trein weg te slepen, daarvoor is een trein onderweg uit Leiden en deze zal om 15 uur bij de gestrande trein zijn. 

Reputatie 7
Badge

Dit is allemaal info @Tjeert-Jan welke het treinpersoneel via hun interne kanalen wel weet, zover er nieuwe info is natuurlijk.

Deze info behoort natuurlijk gewoon omgeroepen te worden, is dit onmogelijk dan is de taak van de conducteur om zeer regelmatig door de trein te gaan. Zoveel anders heeft hij/zij ook niet te doen immers, als er bv geen evacuatie is.

Dus de vraag is meer, waarom en waardoor is er te weinig info gegeven door het treinpersoneel ?

Met 200 mensen in de trein verdeeld over 4 wagons moet de conducteur het verhaal meerdere keren doen en dat neemt erg veel van zijn tijd. De omroepinstallatie werkt na langdurig stilstaan niet meer. Maar belangrijker we hebben nu technieken die ons kunnen helpen, waarom passen we die niet toe. De informatie voor de reizigers is niet geheim en kan gewoon op internet geplaatst worden en dan kan iedereen real time de informatie krijgen. Nu gingen velen zoeken op de site van de NS en er staat alleen dat er een verstoring is en dat er bussen worden ingezet, dat is informatie voor reizigers die niet in de gestrande trein zitten. 

Ik snap je punt. Ik weet niet of zoiets wel haalbaar is, maar ik zal je suggestie met goede hoop doorzetten. Vergeet je geen geld terug te vragen voor jouw reis? 

Ik weet niet of ik met de NS businesscard geld terug kan vragen. Als ik de extra kosten van kinderopvang kan declareren dan zou dat mooi zijn :-)

Ai, dat is helaas geen optie, maar ik moet de link wel even corrigeren als het om een business-claim gaat! :)

Als de NS de functionaliteit die ik beschreven heb wil realiseren, ben ik natuurlijk bereid mee te denken. 

Reputatie 7
Badge

De omroepinstallatie werkt na langdurig stilstaan niet meer. 

Ik zou niet weten waarom niet @Tjeert-Jan . Mits het personeel op de "spanningsloze" trein de juiste handelswijze volgt blijft de omroep het volgens mij het nog dagen doen.

Badge

De bovenleiding heeft met de spanning er op wel een flinke plek achtergelaten op de voorkant van deze trein. Zou het hiermee te maken kunnen hebben dat de omroep niet meer functioneerde in de trein? De spanning vloeit natuurlijk wel af via het gestel van de trein maar als via de diverse kanalen een stroompiek is geweest kan er toch schade zijn aan de systemen in de trein.

Zomaar een idee.

Des te meer reden om ook een oplossing buiten de trein te zoeken, m.a.w. via internet en mobiele communicatie. Voor een calamiteit misschien niet de moeite waard, maar het gedoe elke keer rond Alphen ad Rijn kun je daar nauwelijks nog onder scharen.

Reageer