beantwoord

Getoeter van de trein

• 4 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 451 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Het valt me op dat veel intercity's in Utrecht op de spoorbrug over het A'dam-Rijnkanaal op de lijn Utrecht-Amsterdam toeteren. Soms tientallen keren per dag. Weet iemand waarom dat is? Lopen daar vaak dieren? Vogels wegjagen? Werken er mensen langs het spoor? Woont er een collega die ze groeten?
icon

Beste antwoord door Julian 4 augustus 2019, 14:45

Gokje: er zijn werkzaamheden waarbij de mensen dicht bij het buitenste spoor aan het werk zijn. De machinisten van de intercitytreinen die over het buitenste spoor rijden, zullen dan als waarschuwing toeteren. Aangezien de sprinters over de binnensporen rijden, komen die niet zo dicht bij de werkende mensen, dus is het gevaar niet zodanig dat er per se getoeterd hoeft te worden.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vreemd, en waarom alleen intercity's en geen sprinters.
Reputatie 7
Badge +3
Geen idee 🙂 De toeter van de VIRM valt me altijd op. Misschien doen de sprinters het ook wel, maar hoor ik die niet.
Gokje: er zijn werkzaamheden waarbij de mensen dicht bij het buitenste spoor aan het werk zijn. De machinisten van de intercitytreinen die over het buitenste spoor rijden, zullen dan als waarschuwing toeteren. Aangezien de sprinters over de binnensporen rijden, komen die niet zo dicht bij de werkende mensen, dus is het gevaar niet zodanig dat er per se getoeterd hoeft te worden.
Reputatie 7
Badge +3
Het is niet iets van de laatste tijd, het valt me zeker al maanden, misschien zelfs wel jaren, op.
Als het al veel langer is, dan zou ik het niet weten. Ik ben daar zelf, voor zover ik mij dat kan herinneren, nog geen situatie tegen gekomen waarbij er getoeterd moest worden.
Reputatie 7
Badge
@mrfreeze
Is het precies op de brug, of pakweg een paar honderd meter ervoor (zijde Utrecht Centraal) ?
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij is het wel altijd zo'n beetje op de brug. En ook zowel treinen richting Utrecht als richting Amsterdam.
Ik zal van de week de tijden eens bijhouden 🙂

Reageer