Gevonden voorwerp

• 25 maart 2014
  • 7 reacties
  • 1110 Bekeken

Zojuist in de sprinter van Haarlem naar Den Haag CS heb ik een tas met een t-shirt van Pieces, vandaag gekocht, gevonden.
Als je weet wat er nog meer in de tas zat mag je hem komen halen. Inleveren bij het loket is ivm overstap niet gelukt. En, eerlijk gezegd vind ik het een gemiste kans dat er op internet geen formulier is waarop ik kan aangeven wat ik gevonden heb, zonder het in te leveren en vervolgens maar te moeten zien wat ermee gebeurt.

7 reacties

Hallo Sonja,

Inderdaad slordig dat NS wel een formulier heeft voor opgave van verloren voorwerpen, maar geen formulier voor gevonden voorwerpen.

Ik heb dat formulier zo eens zitten bekijken, maar je zou het heel goed kunnen gebruiken om aan de Service Centrale / afd. gevonden Voorwerpen door te geven wat je gevonden hebt.
Gewoon alles zo goed mogelijk invullen en dan bij "Merk" en/of "Inhoud/bijzonderheden" nadrukkelijk aangeven dat het gevonden spullen betreft.

Je maakt daarmee - naar mijn inschatting - de kans voor de rechtmatige eigenaar groter om de spullen terug te halen.
Want alleen maar een melding op dit forum, hoe goedbedoeld ook, bereikt maar een relatief kleine groep mensen, terwijl de rechtmatige eigenaar wellicht navraag zal doen bij de Service Centrale.

Het is uiteraard aan jou of mijn idee bij jou aanslaat en of je er iets mee doet.
Het formulier bekijkend zat ik alleen maar hardop te denken :)

Vriendelijke groet,
Hans
Zojuist in de sprinter van Haarlem naar Den Haag CS heb ik een tas met een t-shirt van Pieces, vandaag gekocht, gevonden.
Als je weet wat er nog meer in de tas zat mag je hem komen halen. Inleveren bij het loket is ivm overstap niet gelukt. En, eerlijk gezegd vind ik het een gemiste kans dat er op internet geen formulier is waarop ik kan aangeven wat ik gevonden heb, zonder het in te leveren en vervolgens maar te moeten zien wat ermee gebeurt.

Hoi Sonja,

Al het gevonden goed in de trein of op het station kan je altijd afgeven aan personeel, aangezien je het in de trein gevonden hebt, kan je het altijd afgeven aan de conducteur of machinist. Ben je op een bemenst station, mag je het altijd afgeven aan ge├╝niformeerd personeel. In dit geval was de conducteur het makkelijkste geweest en als het in de trein blijft liggen, omdat je niemand ziet, zal de schoonmaak ploeg of uiteindelijk de conducteur de tas vinden en deze inleveren. Anders zou je ook nog bij een servicepaal op een niet bemenst station op de I kunnen drukken en dan krijg je een NS-medewerker aan de lijn. Die vertelt dan verder wat er mee zal gebeuren.

Ik hoop op Hans in ieder geval nog een aanvulling te hebben kunnen geven.
Dan ga ik het formulier toch maar invullen.
Wie weet waar ik D it soort feedback van een gevonden voorwerpenformulier kwijt kan.?
Dan ga ik het formulier toch maar invullen.
Wie weet waar ik D it soort feedback van een gevonden voorwerpenformulier kwijt kan.?

Wat bedoel je met feedback?
De enige feedback die ik zo kan bedenken is dat je na invullen van het formulier (en opgave van jouw e-mailadres) een ontvangstbevestiging per e-mail zal krijgen.
En misschien naderhand - als de rechtmatige eigenaar zich heeft gemeld - daarover een bericht,
Jij hebt die tas gevonden en in jouw bezit gehouden, dus zal na aangifte daarvan bij NS jij daar ook bericht van krijgen, lijkt mij zo.

Vind je dat allemaal te omslachtig en teveel "gedoe" zou je die tas uiteraard alsnog kunnen afgeven aan een bemand station of een medewerk(st)er van NS.
Ik bedoel waar ik kwijt kan dat de NS hier een formulier voor zou moeten ontwikkelen.
Ik bedoel waar ik kwijt kan dat de NS hier een formulier voor zou moeten ontwikkelen.

Hi Sonja,

Na 2 koppen koffie begint het wat helderder te worden :)

Doorgaans wordt geadviseerd om de Klantenservice over dergelijke zaken te benaderen.

Aan de andere kant zie ik ook dat moderators van dit Serviceforum (pas 6 weken online) ook steeds vaker dingen oppikken en intern doorgeven.

Ik zou dus in eerste instantie via dit forum e.e.a. proberen aan te zwengelen.
Maak daarvoor dan wel een nieuwe topic aan; dat valt eerder en beter op.

Een berichtje met een voorstel in een bestaand topic (zoals hier) raakt eerdere ondergesneeuwd.

En mocht er over een weekje nog geen mededeling van een moderator zijn dat hij jouw voorstel intern heeft doorgestuurd, kun je altijd nog een brief aan de Klantenservice sturen.

Maar via dit forum lijkt mij in eerste instantie de simpelste marsroute.

Vr.gr.
Hans
Hallo Sonja,

Welkom op ons forum! Het is inderdaad niet mogelijk om een gevonden voorwerp aan te melden. Ik ga je feedback hierover doorzetten aan de afdeling die hierover gaat. Zoals Loes aangeeft kun je een gevonden voorwerp het beste afgeven bij een medewerker van de NS, dit kan bij een servicebalie, maar ook bij de conducteur of machinist. Als je regelmatig reist, zou je de tas nog kunnen afgeven op een station, anders is het formulier invullen zoals Hans aangeeft de beste optie.

Reageer