beantwoord

Goederentrein krijgt voorrang

• 15 mei 2018
  • 8 reacties
  • 388 Bekeken

Reputatie 3
Vandaag door aanrijding met persoon problemen op spoor bij Eindhoven. De intercity naar Schiphol van 18:46 reed wonderbaarlijk wel. Maar bij den Bosch begonnen de problemen. Station den Bosch zal vol en een goederentrein moest ons passeren. Met 15 minuten vertraging den Bosch binnen rijden. En toen begon de ellende naar Utrecht want diezelfde goederentrein bleef natuurlijk voor ons rijden. Geen enkel moment werd deze aan de kant gezet. Nog eens 10 minuten extra vertraging.

Komt daarbij dat de airco het niet deed in deze veel te drukke trein. Zo ontzettend warm werd het, raam openzetten kan niet. Treinstel 9554.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 15 mei 2018, 20:12

Dat klinkt als een uiterst vervelende reis Temlin, die had ik je graag willen besparen.

Helaas, bij dit soort verstoringen, moet de verkeersleiding keuzes maken. Dit kan ervoor zorgen dat een vertraagde Intercity achter een goederentrein komt te rijden. Niet wenselijk, maar wellicht dat deze uitleg je meer begrip geeft voor deze beslissing. Dat haalt niet weg dat de vertraging vervelend is. Als jouw totale vertraging meer dan 30 minuten was (van A naar B ) wil ik je aanraden gebruik te maken van de Geld Terug Bij Vertragingsregeling. Hier lees je daar meer over.
Bekijk origineel

8 reacties

Dat is balen van die goederentrein, probleem is dat de goederentrein hier vermoedelijk in zijn eigen tijdpad reed en dan dus het volste recht had daar op dat moment te rijden. Zuur is wel dat er blijkbaar geen mogelijkheid was om de IC er ergens voorbij te laten gaan.

Een goederentrein is vaak vanwege zijn lengte en gewicht minder snel in staat om te remmen en om te accelereren, hierdoor probeert de treindienstleider de goederentrein als deze in zijn eigen rijweg zit qua tijd deze door te laten rijden en als er dan een vertraagde passagierstrein is dan heeft de passagierstrein helaas pech.

En zit je er eenmaal achter en is er geen goede mogelijkheid om de passagierstrein er voorbij te laten rijden zonder dat de goederentrein daar later weer last van heeft dan moet je er als passagierstrein dus achter blijven rijden van de treindienstleider.

Over de klimaatbeheersing zie ik geen defect melding staan bij dit treinstel, volgende keer is het verstandig om de hoofdconducteur hier even van op de hoogte te stellen aangezien deze dan een reset kan doen van het systeem en kan kijken of dit werkt. Het wordt ook op prijs gesteld als je dit bv. pas doet bij het verlaten van de trein want ook dan kan de hoofdconducteur nog even kijken in het desbetreffende rijtuig.
Reputatie 7
Dat klinkt als een uiterst vervelende reis Temlin, die had ik je graag willen besparen.

Helaas, bij dit soort verstoringen, moet de verkeersleiding keuzes maken. Dit kan ervoor zorgen dat een vertraagde Intercity achter een goederentrein komt te rijden. Niet wenselijk, maar wellicht dat deze uitleg je meer begrip geeft voor deze beslissing. Dat haalt niet weg dat de vertraging vervelend is. Als jouw totale vertraging meer dan 30 minuten was (van A naar B ) wil ik je aanraden gebruik te maken van de Geld Terug Bij Vertragingsregeling. Hier lees je daar meer over.
Reputatie 7
Badge
De enige plek waar zo'n trein aan de kant gezet kan worden is Geldermalsen. Om daar aan de kant te komen, moet die trein bij Meteren al afgeremd worden naar 40 km/u. Gegarandeerd had dat voor nog meer vertraging gezorgd. Dat een treindienstleider die trein voorrang geeft is een beslissing waar ik niets over kan zeggen jammer genoeg.

De climate control van een trein is er niet op berekend dat er zoveel mensen in een trein zitten. Hij probeert de temperatuur wel te corrigeren, maar door de enorme hoeveelheid lichaamswarmte van alle reizigers kan ie het simpelweg niet bijbenen.

[edit]Ik typ blijkbaar veel te langzaam[/edit]
Reputatie 3
Heel vervelende reis. Want dan vergeten ze op Utrecht ook nog door te geven dat bij de Intercity naar Nijmegen van 20:09 het achterste deel afgekoppeld wordt. Niets op de borden, geen omroep helemaal niets.

En het personeel van NS wat er staat zegt ook niets of stuur de mensen niet naar voren. Als iets mis gaat, gaat alles mis blijkbaar.
Reputatie 3
Door de drukte was iemand aanspreken geen optie. Was ook al blij dat ik uit de trein was op Utrecht eindelijk frisse lucht.
Reputatie 7
Badge +3
@Edwin
Er is ook een mogelijkheid tot inhalen bij Oud-Zaltbommel.
Reputatie 7
Badge
@Edwin
Er is ook een mogelijkheid tot inhalen bij Oud-Zaltbommel.

Klopt, maar ook daar zelfde probleem 🙂
Het zat je dus echt even niet mee gisteren, Temlin :(

JBa en Edwin ontzettend bedankt voor jullie inhoudelijke reacties 😃

Reageer