beantwoord

goedkoopste optie lwd-rotterdam

• 27 december 2020
  • 5 reacties
  • 338 Bekeken

Op 31-12 ga ik van Leeuwarden naar Rotterdam en op 1 januari weer terug.

Volgens mij is de goedkoopste optie om met Dal Voordeel abonnement te reizen. Klopt dat? 31-12 wordt ook als feestdag gezien zie ik.

Of is er een goedkopere optie?

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 december 2020, 17:30

NS Flex Weekend Vrij is iets goedkoper. Daarmee kunt u voor 31 euro een maand lang onbeperkt reizen in het weekend en op feestdagen, en zowel 31 december als 1 januari wordt als feestdag gezien.

Het is voor deze optie wel nodig dat u al een OV-chipkaart hebt, want die krijgt u waarschijnlijk niet meer op tijd geleverd als dat nog niet zo is, maar omdat u al spreekt over het Dal Voordeel-abonnement, neem ik aan dat dat wel het geval is.

En voor de volledigheid: als u 18 of jonger bent, dan is tweemaal een Jongeren Dagkaart nog een stuk goedkoper.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

NS Flex Weekend Vrij is iets goedkoper. Daarmee kunt u voor 31 euro een maand lang onbeperkt reizen in het weekend en op feestdagen, en zowel 31 december als 1 januari wordt als feestdag gezien.

Het is voor deze optie wel nodig dat u al een OV-chipkaart hebt, want die krijgt u waarschijnlijk niet meer op tijd geleverd als dat nog niet zo is, maar omdat u al spreekt over het Dal Voordeel-abonnement, neem ik aan dat dat wel het geval is.

En voor de volledigheid: als u 18 of jonger bent, dan is tweemaal een Jongeren Dagkaart nog een stuk goedkoper.

Reputatie 7
Badge +3

Oudjaaarsdag staat inderdaad als feestdag bij NS https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html

Maar waarom wordt dan in de reisplanner niet de prijs met 40% korting (tijdens de spits) getoond bij aangeven dat je Dal Voordeel hebt of €0 prijs bij Weekend Vrij, wat wel getoond wordt wanneer je een reis op 1 januari plant?

Badge +3

Komt ‘ie hè?

Reputatie 4

Ja ze hebben vanochtend rond half 11 in getrokken toen ik was al onderweg.

Heel handig van hun en heb al contant gehad en moet volgende weer contant op nemen om m`n geld terug te krijgen.

Badge +3

Ernstig, maar dit is dus de reactie van NS (webcare):

Hey Marco. Excuses voor het ongemak, maar oudjaarsdag wordt niet als feestdag gezien en dit is nu ook al op de site aangepast. De rit prijs klopt dus wel. ^DB

Game On! :rage:

Reageer