beantwoord

Gouda Alphen R-net controle

• 22 september 2017
  • 30 reacties
  • 1453 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Controle heeft inderdaad effect
https://twitter.com/NS_VenS/status/1084171752559857669
Reputatie 7
Badge +3
Hadden we de SGMm met conducteur daar nog maar.
Dat kan maar dan worden wel de frequenties gehalveerd en dan kun je lijn beter door een bus vervangen. Je hebt voor eenmansbediening (wat financieel noodzaak is) een ander systeem van controle nodig zoals bij Arriva of DB maar daar heeft NS geen kaas van gegeten. Wat er fundamenteel is fout is gegaan is dus de keuze van de provincie voor NS.

Verder moet je op trajecten met eenmansbediening natuurlijk geen eerste klas handhaven. In Groningen is er formeel ook nog eerste klas (in Friesland met dezelfde treinen niet) maar die wordt in de spits ook gewoon door scholieren gebruikt.

Verder moet je op trajecten met eenmansbediening natuurlijk geen eerste klas handhaven. In Groningen is er formeel ook nog eerste klas (in Friesland met dezelfde treinen niet) maar die wordt in de spits ook gewoon door scholieren gebruikt.

Dat ben ik met je eens. Een metro-achtige insteek voor dit regionale vervoer was veel praktischer geweest.

In de lokale politiek hoor je zo nu en dan eens over plannen om Zevenhuizen en Waddinxveen aan te sluiten op het metro/lightrailnetwerk van Rotterdam door de lijn bij Rotterdam Nesselande door te trekken. Dit zou voor velen een mooie oplossing zijn hoewel ik vrees dat het nooit zover zal komen.
Gistermiddag weer V&S personeel op een rit op deze lijn in de namiddag vanuit Gouda, heel goed!

Een leuke goedmaker voor mijn reis in de ochtend, 45min stil gestaan in Nieuw-Vennep in een spiksplinternieuwe SNG (2721) die er geen zin meer in had en vervolgens in Hoofddorp nog meer kuren kreeg waardoor de rit werd opgeheven.
Hier weer eens een anekdotische update over de overlast op deze lijn.

Gister weer 'nozems' in de eerste klas (stoort mij niet zoveel), op Waddinxveen stond V&S op het perron. Dit werd opgemerkt en de heren spoedden zich naar het balkon, hierbij andere reizigers in het gangpad asociaal opzij duwend (stoort mij ontzettend). V&S had uiteraard wel in de gaten wat er aan de hand was maar koos ervoor om de heren zonder aan te spreken uit te laten stappen wat op zich begrijpelijk is.

Kan er niet gewoon een vast team V&S meerijden in de spits? Dan is dit gedonder gelijk over.

Reageer