beantwoord

Graag stilte coupes on de werkcoupes

• 6 september 2016
  • 10 reacties
  • 281 Bekeken

De stilte coupes zijn nu voor zowel 1e als 2e klas in de coupes waar de banken 2 vis a vis staan. De coupes waar een plankje voor de laptop is, en dus gewerkt kan worden, zojn helass nooit stilte coupe. Willen jullie dit omdraaien?
icon

Beste antwoord door Loes 6 september 2016, 18:42

Denk dat Spaans de indeling liefst ziet veranderen. In elke VIRM in de stiltecoupe heb je alleen de vierzitsopstelling, je zit dan tegenover elkaar en dat bevorderd het sociale aspect praten.
Gelukkig gaan we de VIRM ombouwen, dus moderniseren en dan krijgen we hetzelfde als in de DDZ, ms 1 vierzit, rest twee aan twee.
Bekijk origineel

10 reacties

Hi Spaans! Welkom op het NS Serviceforum!

Begrijp ik het goed dat je graag wilt dat coupes waar gewerkt kan worden tevens stiltecoupes worden?
Denk dat Spaans de indeling liefst ziet veranderen. In elke VIRM in de stiltecoupe heb je alleen de vierzitsopstelling, je zit dan tegenover elkaar en dat bevorderd het sociale aspect praten.
Gelukkig gaan we de VIRM ombouwen, dus moderniseren en dan krijgen we hetzelfde als in de DDZ, ms 1 vierzit, rest twee aan twee.
Bevorderlijk voor de stilte is dan ook dat er bovenin de VIRM zo weinig ruimte overblijft voor bagage (niet meer tussen de stoelen) dat een groot deel van de stoelen bezet zal worden gehouden door bagage en daar hoef je niet tegen te praten.

Dan kan ik ook niet meer goed naar mooie meiden kijken in de trein 😞
Dankjewel voor jullie toelichting Loes en Pe_pe :)

tgk82-2 Elk voordeel heeft z'n nadeel maar... Je kan er dan naast gaan zitten 😉

@Denise NS: Het klopt dat ik graag de indeling gewijzigd zie, bijvoorbeeld in nieuwe treinstellen. Zoals Loes aangeeft, is er in elke stilte coupe nu alleen de vierzits opstellen (2 vis a vis). Dat is typisch een sociale opstelling, die uitnodigt tot contact, zoals Loes hierboven terecht aangeeft.
Als ik met mijn laptop in een stiltecoupe wil werken, kan ik mijn laptop alleen kwijt op de smalle, half-ovale tafeltjes laangs het raam. Typisch te smal voor een laptop. Aardig voor een pocketboek of een kop koffie, maar niet voor een laptop.

Ik begrijp uit de opmerking van Loes dat er treinstellen omgebouwd gaan worden conform deze wens, dat maakt van mij weer een gelukkig mens. Oeps, het is nog lang geen 5 december.
De oudste VIRMen worden omgebouwd en de eerste komen volgende dienstregeling in dienst. De eerste was laatst in Rotterdam CS te bewonderen 🙂.
Dankjewel voor jullie toelichting Loes en Pe_pe :)

tgk82-2 Elk voordeel heeft z'n nadeel maar... Je kan er dan naast gaan zitten ;)

Maar dan zie ik toch niks van haar?
tgk82-2 Vanuit je ooghoeken? 😉
Reputatie 6
Badge
@tgk82-2 probeer eens via het raam naar die meiden te kijken. Schijnt erg populair te zijn in de trein 😛

Reageer