Graag wil ik mijn dochter aangeven waar ik zit in de trein. Hoe kan ik zien waar ik zit? | NS Community
beantwoord

Graag wil ik mijn dochter aangeven waar ik zit in de trein. Hoe kan ik zien waar ik zit?

  • 18 March 2015
  • 2 reacties
  • 2252 Bekeken

Een specifiek zitplaatsnummer of desnoods coupenummer kan ik niet vinden van binnenuit. Laat staan van buitenaf?
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 March 2015, 17:58

Bekijk origineel

2 reacties

Kijk eerst zelf waar u instapt ten opzichte van de voorkant of de achterkant van de trein. U kunt bijvoorbeeld het aantal bakken of rijtuigen ten opzichte van de voorkant of achterkant tellen en dit aan uw dochter doorgeven. Als de trein uit één treinstel bestaat, kan zij als de trein gaat rijden binnendoor lopen om u op te zoeken. Als een lange trein uit twee of drie gekoppelde treinstellen bestaat, dan is het handig als u aangeeft dat u in het eerste, tweede of laatste treinstel zit. Als u al in de trein zit en u belt met haar, kunt u in een treinstel het nummer dat boven of naast de deur hangt doorgeven. Op de buitenkant van de trein staat dat nummer ook aangegeven.
N.B. Een trein die door een locomotief getrokken of geduwd wordt heeft rijtuigen (bijvoorbeeld de Intercity Direct, de Intercity Brussel of de intercity van Zwolle naar Roosendaal. De meeste treinen in Nederland bestaan uit één, twee of soms drie treinstellen. Een treinstel (met een eigen nummer) is weer onderverdeeld in twee, drie, vier of zes bakken.
Reputatie 7
Badge +4
De doorsnee trein in Nederland heeft die aanduiding niet, dus die vindt u ook niet. Het is wel in de internationale treinen op te zoeken, zoals de IC naar Berlijn, de Thalys of de ICE.

Reageer