Gratis 1 class bij druk in de trein | NS Community
beantwoord

Gratis 1 class bij druk in de trein

  • 19 November 2022
  • 10 reacties
  • 5324 Bekeken

Hallo, ik heb gisteren, 18 november om 08:08 de trein als harderwijk genomen naar zwolle en het zat vol met mensen, en verschillende mensen die in de tweede klas zaten gingen in de eerste klas zitten, ik zou graag willen weten of dit mag, want er is geen inspecteur naar het OV van deze mensen gaan kijken bij de spit uren, als dat zo is ga ik ook in eerste klas als die vol is.

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 November 2022, 10:07

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Nee, dat mag niet. Alleen reizigers met een geldig vervoerbewijs voor de eerste klas mogen in de eerste klas reizen.

In sommige gevallen kan de conducteur aangeven dat ook reizigers met een vervoerbewijs voor de tweede klas in de eerste klas mogen reizen, maar dat geldt dan alleen voor die trein en dus alleen nadat de conducteur dat gezegd heeft.

Badge +3

Goh, van Twitter

Hey @NS_online als zelfs je eigen conducteur in een trein die meer lijkt op een veetransport iedereen oproept om de belachelijke drukte te melden in de NS app "zodat ze op het hoofdkantoor hopelijk ook eens wakker worden", dan moet er misschien eens wat gebeuren, niet?

Reputatie 7
Badge +4

Dit roept men al een tijdje.

 

Met dit beleid wordt niemand verblijd.

Nee, dat mag niet. Alleen reizigers met een geldig vervoerbewijs voor de eerste klas mogen in de eerste klas reizen.

In sommige gevallen kan de conducteur aangeven dat ook reizigers met een vervoerbewijs voor de tweede klas in de eerste klas mogen reizen, maar dat geldt dan alleen voor die trein en dus alleen nadat de conducteur dat gezegd heeft.

Jammer dat niet mag, maar toch, als geen conducteur gaar de ovs controleren in split uren dan ga ik gewwon bij de eerste klass zitten.

Reputatie 7
Badge

U bent niet de enige die zo denkt en handelt. Zelf zou ik zoiets niet doen.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, dat mag niet. Alleen reizigers met een geldig vervoerbewijs voor de eerste klas mogen in de eerste klas reizen.

In sommige gevallen kan de conducteur aangeven dat ook reizigers met een vervoerbewijs voor de tweede klas in de eerste klas mogen reizen, maar dat geldt dan alleen voor die trein en dus alleen nadat de conducteur dat gezegd heeft.

Jammer dat niet mag, maar toch, als geen conducteur gaar de ovs controleren in split uren dan ga ik gewwon bij de eerste klass zitten.

Iedereen mag een eerste klas kaartje kopen. als u eerste klas wilt reizen, mag dat, alleen u moet ervoor betalen, net als de reguliere overige passagiers in de eerste klas die 2/3 extra moeten opbrengen.

Beetje laf om er zonder te betalen te gaan zitten omdat er toch geen controle is. U neemt in veel gevallen de plaats in van mensen die er wel voor betalen om in deze tijd van marginale service tenminste nog een kans op een zitplaats te hebben.

Maar goed, grote jongen hoor en nog een held die wat durft ook; plassen en naar bed.

Reputatie 7

Nee, dat mag niet. Alleen reizigers met een geldig vervoerbewijs voor de eerste klas mogen in de eerste klas reizen.

Jammer dat niet mag, maar toch, als geen conducteur gaar de ovs controleren in split uren dan ga ik gewwon bij de eerste klass zitten.

Ja, wat kan jou het ook schelen dat iemand anders bewust wel 1e klas betaalt en jij er van profiteert omdat er niemand controleert. Doe gewoon wat je zelf wil en heb ***** aan anderen is tegenwoordig het motto 😠

Reputatie 7
Badge +3

Nee, dat mag niet. Alleen reizigers met een geldig vervoerbewijs voor de eerste klas mogen in de eerste klas reizen.

In sommige gevallen kan de conducteur aangeven dat ook reizigers met een vervoerbewijs voor de tweede klas in de eerste klas mogen reizen, maar dat geldt dan alleen voor die trein en dus alleen nadat de conducteur dat gezegd heeft.

Jammer dat niet mag, maar toch, als geen conducteur gaar de ovs controleren in split uren dan ga ik gewwon bij de eerste klass zitten.

Sta je dan ook op voor iemand met 1e klas kaartje?

Reputatie 5

Nee, dat mag niet. Alleen reizigers met een geldig vervoerbewijs voor de eerste klas mogen in de eerste klas reizen.

In sommige gevallen kan de conducteur aangeven dat ook reizigers met een vervoerbewijs voor de tweede klas in de eerste klas mogen reizen, maar dat geldt dan alleen voor die trein en dus alleen nadat de conducteur dat gezegd heeft.

Jammer dat niet mag, maar toch, als geen conducteur gaar de ovs controleren in split uren dan ga ik gewwon bij de eerste klass zitten.

Sta je dan ook op voor iemand met 1e klas kaartje?

De vraag stellen is haar beantwoorden.

Helaas is dit ook een weerspiegeling van een heel groot deel van de huidige maatschappij (in ieder geval in het Nederlandse OV). Iets met ‘ikke’ en ‘gelegenheid maakt de dief’.

Badge +3

Je zou als 1e klas reiziger nog bij die ‘bepaalde iemanden’ op schoot kunnen ploffen.

Haal de conducteur er maar bij! 🤣

App of sms 06 1318 1318 bij onveilige situaties.

Reageer