beantwoord

Grijze/zwarte rugzak verloren in de Intercity Direct richting A'dam

• 23 februari 2015
  • 5 reacties
  • 224 Bekeken

Hallo allemaal. Afgelopen zaterdagavond rond tien uur reisden mijn vriend en ik via Schiphol naar Almere, waar we in de Intercity Direct zijn tas zijn vergeten. Kwartiertje daarna, bij het overstappen, realiseerde mijn vriend het zich en we hebben vrijwel direct daarna een online formulier ingevuld voor verloren voorwerpen. Ook hebben we het nummer voor gevonden voorwerpen, van het Centraal Bureau, gebeld, maar die was pas weer bereikbaar op maandag. Punt is, het is nu twee dagen later en we zijn langs Amsterdam Centraal, afdeling Gevonden Voorwerpen gegaan, hebben het Bureau gebeld, het formulier ingevuld, alles wat we moesten doen. De tas is nog niet gevonden. Vervelende is dat de meeste van zijn kleren en toiletspullen in die tas zaten, evenals mijn laptop. We zijn al van plan iemand in Breda (een van de eindpunten van de Intercity waarin we de tas zijn verloren) te vragen langs het Gevonden Voorwerpen te gaan voor ons om te kijken of hij daar is beland, maar voor nu zit hij gewoon in de stress.
Dus, de vraag: Heeft iemand deze tas gezien/iemand anders met de tas gezien? Beetje wanhopig, maar we moeten alles proberen.
icon

Beste antwoord door Thom 23 februari 2015, 16:26

Nou, ik geef het nummer van de Klantenservice omdat die soms in staat zijn een station wel te bellen. Breda is het eindpunt van ICDirect, je weet maar nooit. Ik zou het in Breda proberen. Mijn reactie is overigens iets gewijzigd ;-)

Gevonden voorwerpen zijn wel een zaak van NS maar het is gebruikelijk dat ze vijf dagen op het station van afgifte blijven en daarna naar het bureau gevonden voorwerpen gaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het niet op Amsterdam Centraal is afgegeven, zijnde het eindpunt van de ICDirect, ziet het er wat somber uit. Daar zou het normaal vijf dagen moeten blijven liggen.
Ik zou proberen contact op te nemen met Breda.

Er zijn helaas ook mensen met wat merkwaardige opvattingen over de eigendomsverhoudingen en ik denk dat u er rekening mee moet houden dat hij wel eens zou kunnen zijn meegenomen. Maar wie weet....
Wat nog wel eens kan helpen is contact proberen op te nemen met het eindstation van de trein. Vaak worden gevonden voorwerpen daar verzameld en blijven ze nog vijf dagen liggen. Treinstations zijn wel lastig bereikbaar al heeft men bij Klantenservice nog wel eens de bereidheid daarbij te helpen.

Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.

Hey, dat zou ook nog een optie zijn. Heb even op de site van A'dam Centraal gecheckt, en daar wordt bij hun telefoonnummer vermeld dat gevonden voorwerpen niet hun zaak zijn, maar die van de NS. Geldt dit voor het gemiddelde station (zoals Breda) ook, of is Klantenservice bellen dan een betere optie?
Reputatie 7
Badge +4
Nou, ik geef het nummer van de Klantenservice omdat die soms in staat zijn een station wel te bellen. Breda is het eindpunt van ICDirect, je weet maar nooit. Ik zou het in Breda proberen. Mijn reactie is overigens iets gewijzigd ;-)

Gevonden voorwerpen zijn wel een zaak van NS maar het is gebruikelijk dat ze vijf dagen op het station van afgifte blijven en daarna naar het bureau gevonden voorwerpen gaan.
Nou ik geef het nummer van de Klantenservice omdat die soms in staat zijn een station wel te bellen. Breda is het eindpunt van ICDirect, je weet maar nooit. Ik zou het in Breda proberen. Mijn reactie is overigens iets gewijzigd ;-)

Ah ja, dan bellen we meteen Klantenservice. Bedankt! En ja, ik zag het aankomen. Dat was het eerste waar mijn vriend bang voor was, alleen houd ik het optimistisch. Elk station nagaan via vrienden, Centraal Bureau in de gaten houden, Klantenservice bellen. Kunnen we in ieder geval niet zeggen dat we het niet hebben geprobeerd 😉
Hallo Cityheart. Welkom op het NS serviceforum. Spijtig om te lezen dat jullie deze spullen vergeten zijn in de trein en het nog niet is terug gevonden. Hoe spijtig ook, mensen kunnen dit meenemen.. Dat hoop ik natuurlijk niet voor jullie! Ik begrijp ook dat jullie tot nu toe echt alles al geprobeerd hebben, wacht nog de reactie van de afdeling gevonden voorwerpen af. Hopelijk worden de spullen nog netjes bij een servicebalie afgeleverd en krijgen jullie de spullen terug.

P.S. ik heb je topic naar het subforum in de trein verplaatst.

Reageer