Beste allemaal,
Elke week bereis ik het traject Amsterdam-Vlissingen. Wat mij de laatste maanden opvalt is dat ik en de andere reizigers op dit traject steeds vaker lastiggevallen worden door "bedelaars", ik vind bedelaars eigenlijk te menselijk klinken voor dit soort tuig.
Vaak komen ze de coupé binnen en vertellen dat ze postkaarten verkopen om hun nachtopvang te kunnen betalen, dit is natuurlijk onzin, want door de vele extreem naïeve mensen halen ze toch snel in 1 coupé al een enkeltje nachtopvang binnen.
Zelf vind ik het erg vervelend, het zijn allemaal zigeuners/junks die me lastigvallen als ik gewoon met rust gelaten wil worden. Ik schrijf deze klacht nu op dit forum omdat ik gisteravond in de intercity tussen Amsterdam en Rotterdam tot 3(!) keer toe werd lastiggevallen om drugsgeld aan een junkie te doneren.
Steeds vaker krijg ik tegenwoordig ook het gevoel dat het geen "single"junkies meer zijn, maar georganiseerde groepjes zigeuners, die bedelen als dekmantel om mensen hun tassen te kunnen stelen als ze niet opletten of liggen te slapen. Die €20 euro per uur van het bedelen is meer een extraatje voor hen.
Zelf zag ik op dit forum verschillende topics betreffende dit onderwerp, allemaal gericht op het verwijderen van dit tuig uit de trein, door NS, door politie of een samenwerking. Zelf denk ik dat dit ook vanaf de andere kant moet worden aangepakt, waarom zijn ze in de trein? Ze zijn in de trein omdat daar een hoop mensen zich compact hebben verzameld en geld geven. Laat eens omroepen dat het verboden is om aan deze mensen geld te geven, dat zou wellicht al een hoop schelen. Desnoods de mensen beboeten die dit systeem in stand houden door geld te geven.
Forumlezers, wat denken jullie hiervan?