beantwoord

Groene strook beprint met poedels

• 10 april 2019
  • 6 reacties
  • 370 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 7036 reacties
Al enige tijd geleden was er een vraag over een rij van wat leek poedels geprint op groene strook wat geplakt was bij een trap naar beneden in een VIRM. Ik kan het topic zo niet meer vinden.
Maar ik heb wel eerder deze week de poedels gespot en even een foto van gemaakt.

Dit is het dus en dit zit in de 9434, in ieder geval in de bak bij één van de cabines. Aan de andere kant zit trouwens een zelfde groen strook maar dan met een soort hond, lijkt meer een herdershond (helaas geen foto).

Vraag was, wat is het idee hier achter? Iemand creatief geweest?

icon

Beste antwoord door Danny NS 10 april 2019, 21:54

Hoi Momo!

Dit is hier geplaatst om de rand boven de trap duidelijker zichtbaar te maken. Ik voel zelf de bult nog zitten namelijk 😉.
En de poedel, tja, waarom niet? 😉
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Momo!

Dit is hier geplaatst om de rand boven de trap duidelijker zichtbaar te maken. Ik voel zelf de bult nog zitten namelijk 😉.
En de poedel, tja, waarom niet? 😉
Reputatie 7
Badge +3
Maar bij andere VIRMS's is dat niet aangpbracht. Dus waarom dan niet bij allemaal?

Ik zit ongeveer dagelijks 2 keer in een VIRM en dit is pas de 2e keer dat ik dit zie, en wellicht is het wel beide keren hetzelfde treinstel geweest. De andere personen o.a. @Robert B in dat topic toen hadden het zelfs nog nooit gezien.

Enne...ben je zo lang soms? Auw.
Ik heb mijn hoofd nog nooit gestoten daaraan, gelukkig. Wel een keer aan een bagagerek.
Het zit alleen in de gemoderniseerde VIRMs. De andere treinen volgen bij hun eigen modernisering.
Reputatie 7
Badge +3
Toch zit ik regelmatig in een VIRMm en hiervoor maar 1 keer eerder gezien. Juist vanwege dat oude topic wat ik niet meer kan vinden let ik er wat vaker op. En nu had ik ook de tijd om er even een foto van te nemen, was al paar minuten voor vertrek van Gvc in de 2427.
Ga ik er vanaf nu nog beter op letten 😀
Ik geloof dat het pas later is toegevoegd, omdat mensen dus hun hoofd stootten. Ik kan mij voorstellen dat de VIRMs die al eerder gemoderniseerd waren, die strook (nog) niet hebben.
Badge +3
Er schijnen ook nog andere afbeeldingen te zijn. Bedacht door een creatieveling dus, denk ik.

In oude Engelse pubs etc. kom je bij een lage deur of houten balk (bijv. die naar de WC) nog wel eens een bordje tegen 'Duck or Grouse' (in tekst of als dieren-symbolen).

Letterlijk betekent dat 'eend of korhoen' maar to grouse is ook een werkwoord dat 'schelden of vloeken' betekent, en dan moet je weten dat je moet oppassen (bukken of anders wordt het vloeken) :P

Wat een poedel of (herders)hond daar dan weer mee te maken heeft.. Geen idee!

Reageer