GTBV bij Traject Vrij met andere vervoerder?

• 6 januari 2015
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Het is nog niet voorgekomen, maar ik vroeg me het volgende af:
Ik bezit een Traject Vrij abonnement Arnhem-Amersfoort via Barneveld (Valleilijn, Connexxion) en mag dus niet gratis via Utrecht reizen. Stel, de Valleilijntrein rijdt niet en de enige realistische optie is het hele traject met NS afleggen. Kan ik dan ergens de extra gemaakte kosten declareren? Of is het mijn lot te wachten tot Connexxion bussen geregeld heeft?
Eenzelfde situatie kan natuurlijk ook andersom: als ik een Traject Vrij via Utrecht zou hebben en ik moet reizen via Barneveld vanwege een verstoring.

1 reactie

Als je door een vertraging moet omreizen zijn er normaal gesproken twee opties. De eerste optie is dat het een door ons bij de storing genoemd omreisadvies is. In dat geval kan je die reis met je gewone check-in maken. Mocht je door een verstoring bij ons extra kosten maken bij een andere vervoerder omdat we geen alternatief voor je hebben, kun je die kosten indienen bij onze schriftelijke klantenservice. Extra kosten krijg je dan vaak vergoed, als je bijvoorbeeld een streekbus of andere vervoerder hebt moeten gebruiken. Voorwaarde daarvoor is wel dat je een NS-vervoerbewijs hebt, dit kan uiteraard ook gewoon met in- en uitchecken. Hoe andere vervoerders hiermee omgaan weet ik eerlijk gezegd niet. Dit topic verplaats ik naar 'in de trein'.

Reageer