GTBV claim afgewezen

• 16 december 2014
  • 18 reacties
  • 508 Bekeken

Hallo,

Op 1 december wilde ik op Utrecht CS IC naar Den helder nemen van 8.10 uur. Deze vertrok met een vertraging van 19 minuten (http://ovtijden.com/avtdag/UT/20141201).
Deze trein is om 9.00 uur aangekomen op Amsterdam Amstel, 32 minuten later dan normaal. (http://ovtijden.com/avtdag/ASA/20141201).

Ik heb dus 32 minuten vertraging gehad.
Daarnaast heb ik opgepropt in de trein moeten staan en 2 dagen last van mijn rug heb gehad door het geduw, scheef moeten staan, nergens aan vast kunnen houden en een leuning in mijn rug.

Daarover heb ik een GTBV-claim ingediend.

Nu is mijn GTBV claim (#40750019) afgewezen. Waarom?

Graag zou ik willen dat deze claim alsnog goedgekeurd wordt.
Verder vind ik het vervelend dat ik iedere keer zo veel moeite moet doen om een compensatie te ontvangen als jullie er een complete puinhoop van maken.

Joost

18 reacties

Ook nogal jammer dat je nog steeds geen fatsoenlijke afmelding krijgt. Je kan in Mijn NS wel kijken, maar daar kun je alleen maar de status van je claim zien..bv : afgewezen. Als je wilt weten waarom, dan dien je contact op te nemen met de klantenservice. Die kunnen dan kijken waarom de claim is afgewezen en evt. de claim opnieuw aanbieden met een begeleidend verhaal erbij. Waarom wordt dit niet mogelijk gemaakt voor de indiener zelf??
Het zou mij zelfs niet verbazen als de afdeling die de claims toewijst kijkt naar data uit ARNU, wat afgerond is tot minuten. ARNU en InfoPlus (waar #1 naar kijkt) verschillen vaak net 1 of 2 minuten in vertraging. Grens zou inderdaad op 27 of 28 minuten moeten liggen, want dit is om te huilen.
Reputatie 6
Badge +2
Al 2 keer in 1 maand meegemaakt dat mijn claims zijn afgewezen en dan denk ik omdat de vertraging 29 min. was.
Het is inderdaad wel flauw als je geen vergoeding krijgt wanneer je na vertraging, bij overstap een trein van een half uur later moet nemen (dus in principe een half uur vertraging hebt), alleen maar omdat die een minuut eerder dan volgens dienstregeling aankomt. Dat kan worden opgelost door de grens bijvoorbeeld op 27 minuten vertraging te stellen.
Dank je wel Thijs.
Vertraging wordt berekend op basis van vertrek en aankomsttijden van de trein. In- en uitcheckgegevens zijn daarbij dus niet leidend. Later uitchecken zal dus geen verschil maken.
Is er al een antwoord bekend hoe de vertraging wordt berekend? Ik heb nog niets kunnen vinden of gehoord.
Hij wil weten o.b.v. waarvan claims worden behandeld. Op basis van de vertrektijdtijd en check out tijd.

Hoe gaat dat ?
Beste Janou,

Dank je voor het welkom heten, helaas is het sturen van een link geen antwoord op mijn vragen.
Deze sectie had ik ook allang bekeken voordat ik hier in het forum op zoek ging.
Ik begrijp nu dat mensen denken dat ze niet serieus genomen worden genomen.

Vervelend om te lezen dat je er zo over denkt! Als er iets is waarmee ik jou kan helpen (bvb met de afgewezen claims) Mag jij mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens. Dan kunnen wij samen naar een oplossing zoeken. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht".
Beste Janou,

Dank je voor het welkom heten, helaas is het sturen van een link geen antwoord op mijn vragen.
Deze sectie had ik ook allang bekeken voordat ik hier in het forum op zoek ging.
Ik begrijp nu dat mensen denken dat ze niet serieus genomen worden genomen.
ik zou wel eens willen weten hoe de vertraging berekent wordt. Wordt dat op basis van de vertrektijd van de trein en de tijd van de check-out gedaan? Want dan wacht ik een volgende keer wel iets langer met uitchecken. Al 2 keer in 1 maand meegemaakt dat mijn claims zijn afgewezen en dan denk ik omdat de vertraging 29 min. was. Maar ja dat weet je krijgt geen bericht van afwijzen via de e-mail en geen reden van afwijzen. Waarschijnlijk worden de berekeningen automatisch gedaan, net als de afwijzingen.

Hallo marco.st! Welkom op het NS Forum. Je kan precies zien wat je terug krijgt via deze link.
ik zou wel eens willen weten hoe de vertraging berekent wordt. Wordt dat op basis van de vertrektijd van de trein en de tijd van de check-out gedaan? Want dan wacht ik een volgende keer wel iets langer met uitchecken. Al 2 keer in 1 maand meegemaakt dat mijn claims zijn afgewezen en dan denk ik omdat de vertraging 29 min. was. Maar ja dat weet je krijgt geen bericht van afwijzen via de e-mail en geen reden van afwijzen. Waarschijnlijk worden de berekeningen automatisch gedaan, net als de afwijzingen.
Dan is vooral de vraag WAAROM.

en waarom NS deze reden niet gewoon vermeld (dat kan best met een computer)
Reputatie 3
Badge
Lijkt me een typisch geval van onterecht afwijzen.

Ik heb wel eens gehad dat mijn claim is afgewezen omdat ik, in plaats van de vertraagde IC, ook een op tijd rijdende sprinter had kunnen nemen en dan wel minder dan 30 minuten vertraging zou hebben gehad. Maar zelfs dat is hier niet het geval. De sprinter richting Uitgeest had in Amsterdam Amstel inmiddels ook al 15 minuten vertraging. . . .
Zou het in dit geval bijvoorbeeld mogelijk kunnen zijn dat er pas na 8:10 is ingecheckt? Check in 8:07, check-uit 9:00 (ik stond bij de deur en de trein stopte recht voor de paaltjes op het perron om over te stappen naar metro)
Zou het in dit geval bijvoorbeeld mogelijk kunnen zijn dat er pas na 8:10 is ingecheckt?
Maar hoe kan dat een claim automatisch wordt afgewezen, terwijl de vertraging toch echt langer dan een half uur was ?

Waarom wordt dat hele systeem niet op de schop gegooid want het lijkt er nu gewoon op dat jullie claims zomaar afwijzen in de hoop dat de klant het het maar bij laat zitten.

Al zouden klanten een reden krijgen, maar die krijgen ze ook niet.
Dan blijf je er maar energie in steken voor niets.

Dat is ook wel de ervaring bij mij. Geloof dat een claim of 3 bij mij ooit ten onrechte afgewezen is. Verder ook een keer een verkeerd (te laag) bedrag ontvangen of dat de vertraging meer dan een uur was, maar volgens NS tussen 30-60 minuten. Ook ik heb niet altijd zin om de discussie aan te gaan. Record staat op 2x bellen, 1 mailtje en twee brieven voor één ten onrechte afgewezen claim...
Maar hoe kan dat een claim automatisch wordt afgewezen, terwijl de vertraging toch echt langer dan een half uur was ?

Waarom wordt dat hele systeem niet op de schop gegooid want het lijkt er nu gewoon op dat jullie claims zomaar afwijzen in de hoop dat de klant het het maar bij laat zitten.

Al zouden klanten een reden krijgen, maar die krijgen ze ook niet.
Dan blijf je er maar energie in steken voor niets.
Beste Joost752,

Spijtig om te lezen dat je slechte ervaringen hebt met het indienen van GTBV-claims. Als je jouw NAW-gegevens stuurt in een privebericht ga ik kijken waarom de claim is afgewezen en je bezwaar tegen de afwijzing indienen. Als je vaak in een drukte trein reist, dan raad ik je aan dat te melden via onze druktemelder. Dit signaal wordt dan doorgezet naar onze planners en die kijken of het materieelinzet op dat traject anders kan worden ingepland.

Reageer