Handvatten aan plafond op balcon | NS Community
beantwoord

Handvatten aan plafond op balcon

  • 18 June 2022
  • 8 reacties
  • 274 Bekeken

Gisteravond heb ik opnieuw het 'genoegen' meegemaakt van een treinreis na afloop van een concert in Ziggo Dome. Deze keer kon ik het perron bereiken dus dat is fijn. Met enorme aantallen personen gingen we de trein in totdat er geen millimeter ruimte meer was. Na vertrek zocht ik, en anderen, naar de handvatten aan het plafond om ons vast te houden zodat we niet omvallen of tegen de deur vielen. Helaas ontbreken deze handvatten. Graag zou ik deze weer terug zien in de treinen. Nog liever zou ik extra treinen na afloop van concerten zien rijden.

icon

Beste antwoord door Vareo 18 June 2022, 15:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Extra treinen vanwege evenementen worden al jaren niet meer ingezet. 

Het zou wel fijn zijn als reizigers niet in een supercoole trein moeten worden gestopt. Er zijn immers nauwelijks andere opties om nog thuis te komen als je niet in de Randstad woont.

Als er geen millimeter ruimte meer was dan is vasthouden niet nodig, dan kan er al niemand meer omvalen.

Als evenementen zelf niets melden bij de NS dan wordt er geen rekening gehouden met grote mensen massa's die met de trein gaan, de NS gaat niet zelf alles afstruinen of er misschien evenementen zijn en hoelaat ze beginnen en hoelaat ze afgelopen zijn.

Badge +3

Ik lees het volgende:

Op 17 juni 2022 komt de Britse band Elbow naar de Ziggo Dome! Let op: dit is de vervangende datum voor het concert dat 3 oktober 2021 zou plaatsvinden (eerder verplaatst van 29 oktober 2020, 21 juni 2020 & 24 maart 2020)

Als er eerder al extra treinen geregeld waren door de organisatie (die moeten natuurlijk ook betaald worden!) zal men wel besloten hebben om dat toch niet te doen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af of er voor een concert in de Ziggo Dome extra treinen worden geregeld. Misschien wel enkele extra stops van treinen die er normaal niet stoppen. Echte extra treinen lijkt me vooral of alleen het geval bij grote concerten in de ArenA of zoals vorige week bij het concert van Anouk op het Malieveld of andere evenementen van een dergelijk aantal bezoekers. 

Badge +3

Ik vraag me af of er voor een concert in de Ziggo Dome extra treinen worden geregeld. Misschien wel enkele extra stops van treinen die er normaal niet stoppen. Echte extra treinen lijkt me vooral of alleen het geval bij grote concerten in de ArenA of zoals vorige week bij het concert van Anouk op het Malieveld of andere evenementen van een dergelijk aantal bezoekers. 

Herinner me nog een treinrit van Amsterdam C naar Utrecht/Eindhoven die ook even stopte op Bijlmer ArenA, want het concert van de Toppers was afgelopen…

Wat een drama (de treinreis dus) maar ik had al een zitplaats natuurlijk.

Met NS Flex (dat bestond toen nog niet) zou ik dan misschien nog naar 1e klas kunnen wisselen (tot 15 minuten na incheck) maar dat was geen optie want er zat al een vrolijke Limburgse dame bij me op schoot, en de 1e klas zal echt niet rustiger geweest zijn…

Afgezien van de (voor mij totaal spontane) drukte was het verder wel gezellig, er werd netjes niet gerookt en zo.

Ik herinner me een treinreis toen én het Nederlands elftal in de Arena voetbalde én een concert in AFAS live was én concert in Ziggo Dome plus gewone uitgaanspubliek. Toen was het met de hele massa schuifelen van de Ziggo Dome tot in de trein. Inderdaad het kan echt nog slechter. Spijtig dat hier nauwelijks van wordt geleerd. Al deze mensen zijn immers ook klanten van de NS.

Ja, ook onlangs meegemaakt na een concert in de ziggo Dome. Solo VIRM4 op 

Reageer