beantwoord

Hard openslaande glazen deuren in nieuwe intercity dubbeldekkers



Toon eerste bericht

55 reacties

Jouke geeft aan dat de deuren op korte termijn worden vervangen. Dat lijkt mij de oplossing voor het probleem van dit topic.
Ik wacht vol spanning af, en ook wacht ik vol spanning af of het dan deuren zijn die gewoon dicht blijven als de trein rijdt, en niet als projectielen heen en weer zwaaien.
Jouke geeft aan dat de deuren op korte termijn worden vervangen. Dat lijkt mij de oplossing voor het probleem van dit topic.
@Scaff I have received confirmation that the doors in the DDR trains will be changed on short notice. We will try to have all changes finished at the end of the first quarter of 2019. What the changes will be is not known to me right now but you can be sure that this has our attention.
Maar deze post zegt dus niks. Het heeft onze aandacht en als het allemaal meezit zijn de deuren over een jaar aangepast. Nou, fijn.

Waarom niet om te beginnen zorgen voor deuren die gedurende de reis niet als projectielen heen en weer zwaaien?
@Scaff I have received confirmation that the doors in the DDR trains will be changed on short notice. We will try to have all changes finished at the end of the first quarter of 2019. What the changes will be is not known to me right now but you can be sure that this has our attention.
Reputatie 6
Badge
JA, het is inderdaad de vorm van een asbak en zo hebben we ook nog een telefoonhoorn, noodknop, toetsenbord, spuitbus, patat bakje, luidspeaker, .......

Dat heb je als je kunstenaars aan het werk zet ;)

En dat zijn 'verboden voorwerpen' in de trein. Zoals de kunstenaar Onno Poiesz het heeft bedacht.
Bij de DDZ (die al sinds 2013 rond rijden) heb je ook nog op de bovenverdieping die lichtbalk waar je als je langer dan ca. 1,80 bent toch zeker één keer je hoofd aan moet stoten bij het opstaan... Daarna weet je dat! :P
Hoe komt het dan dat ik in Duitse dubbeldekkers (en ik kom regelmatig in Duitsland en heb al gereisd in diverse modellen dubbeldekkers daar) dit probleem nooit heb?
Badge +3
Bij de DDZ (die al sinds 2013 rond rijden) heb je ook nog op de bovenverdieping die lichtbalk waar je als je langer dan ca. 1,80 bent toch zeker één keer je hoofd aan moet stoten bij het opstaan... Daarna weet je dat! 😛
Maar dit topic ging niet zozeer over vorm van de zware bronzen deurknoppen, als wel over het feit dat die glazen deuren tijdens de reis eindeloos open en dicht zwaaien door de bewegingen van de trein. Kan daar niks op gevonden worden?
Pejeka
Heb jij ooit wat positiefs over de NS te melden? In oeder topic meld je wel iets wat negatief is. Het is erg vergezocht om in die deurknoppen een asbak te zien. Ik zelf zie het dan ook niet. Daarnaast als het hier al op lijkt, zal de NS dit niet met opzet hebben gedaan.


Zo vergezocht is het dus niet
JA, het is inderdaad de vorm van een asbak en zo hebben we ook nog een telefoonhoorn, noodknop, toetsenbord, spuitbus, patat bakje, luidspeaker, .......

Dat heb je als je kunstenaars aan het werk zet 😉
http://itemsmagazine.com/media/uploads/images/NS_asbak.jpg
[img]http://itemsmagazine.com/media/uploads/images/NS_asbak.jpg[/img]

Sorry, het zal wel aan mij liggen, maar ziet dit eruit als een asbak of niet?
Thanks for your reply in this topic, @Scaff. When we address an issue with your colleagues that developed and designed the trains, these colleagues will once again see if there is any safety issue. It is clear to me that you are not satisfied with the fact that my colleague has simply forwarded this issue and did not inform you about further steps. Unfortunately, we do not get a response for these issues either. However, I will once again address this issue with the responsible colleagues and ask for a response. If I get one. I will let you know.
Reputatie 7
Badge +3
Ach ja, als je zo gefixeerd bent op roken ga je overal een asbak in zien.
Pejeka
Heb jij ooit wat positiefs over de NS te melden? In oeder topic meld je wel iets wat negatief is. Het is erg vergezocht om in die deurknoppen een asbak te zien. Ik zelf zie het dan ook niet. Daarnaast als het hier al op lijkt, zal de NS dit niet met opzet hebben gedaan.

Die deuren slaan gewoon constant open en dicht tijdens de rit, daar is niks aan verzonnen.

En dat ontwerp van die deurknop vind ik niet zo relevant, vond het alleen apart dat die op een grote asbak lijkt terwijl er nergens in de trein gerookt mag worden.
Reputatie 2
Pejeka
Heb jij ooit wat positiefs over de NS te melden? In oeder topic meld je wel iets wat negatief is. Het is erg vergezocht om in die deurknoppen een asbak te zien. Ik zelf zie het dan ook niet. Daarnaast als het hier al op lijkt, zal de NS dit niet met opzet hebben gedaan.
Overigens, wat ik me al langer afvroeg (en nou is het topic er toch)... inderdaad zitten op die glazen deuren zware "bronzen" handvatten van verschillend ontwerp. Daarbij is ook een ontwerp dat lijkt op een grote ronde asbak, met in de randen 3 of 4 inkepingen om sigaretten op te leggen. Misschien ooit bedoeld voor de toen nog bestaande rokerscoupé's, maar is het niet een beetje vreemd om in een trein waarin niet gerookt mag worden, een deurknop in de vorm van een asbak te monteren?
Zonder nou al te dramatisch te willen zijn over mogelijke verwondingen en gewonde kinderen, valt het mij ook op dat in veel dubbeldekkers de deuren naar de coupé's gedurende de hele reis open en dicht zwaaien (soms met hinderlijk geluid) en af en toe, als de trein wat meer remt of bij een station over wissels gaat, inderdaad wild open en dicht gaan uit zichzelf. Als je dan inderdaad dat zitje hebt dat "verstopt" is achter die deur, zie je dus steeds die deur naar je toe komen.
What a bizarre set of answers on here. It's now 4 years later and the problem has not been addressed. The doors in these trains are a hazard, and risk causing severe injury. For those unfamiliar with the doors, these are positioned at approx 45 degrees to direction of travel. Each door has heavy door handles that weigh, I would estimate, 1kg each minimum. There are made of metal. When the train changes tracks the doors swing with considerable force and speed (about 1.5 seconds from fully open one direction to fully open in the other). Including the weight of the door, travelling at that speed can cause serious injury. I've twice been hit by the door handles as I moved to leave the train. They hurt and leave bruises that last. If a child was hit in the head ( perfect height), it would certainly knock them unconscious and probably cause serious concussion. Anyone sat in a seat next to the door who happened to be leaning to put something in the bin would also be knocked unconscious. It's scandalous that someone has made a very clear complaint about a health hazard and the NS has done nothing.
Dit probleem is zeker vele malen erger bij DDZ dan bij VIRM, daar gaan de deuren ook wel eens open, maar komen naar mijn weten niet tegen de vloerstopper aan, calamiteiten natuurlijk even uitgesloten. Het was mij ook al wel opgevallen, maar niet zo erg als ik hier lees.
Er is ook geen probleem, want in de treinen van NS is de veiligheid gegarandeerd.
En als er een kind daar loopt, of een huisdier er zit? Of iemand opzij bukt om iets te pakken? Veiligheid is nooit gegarandeerd. Goed van de NS dat ze dit registreren.
Hallo Vroom,

Vervelend dat je dit met enige regelmaat tegenkomt. Fijn dat je hiervoor het NS Serviceforum hebt weten te vinden.

We vinden het belangrijk dat je met een veilig gevoel in de trein zit. Uiteraard zijn de treinen uitgebreid getest, maar het is wel belangrijk dat je comfortabel kunt reizen. Je klacht over de openslaande deuren heb ik om die reden geregistreerd en doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Er is ook geen probleem, want in de treinen van NS is de veiligheid gegarandeerd.

Je vervalt in herhaling.
Dat deurkrukken spontaan afbreken waardoor de veiligheidsdoorloop van de machinist geblokkeerd is en/of een passagier in die doorloop opgesloten zit, is natuurlijk ook geen probleem, omdat de veiligheid is gegarandeerd.

En dat er in 2013 in 170 gevallen sprake was van een STS passage is uiteraard ook geen probleem, want ook in dat geval is de veiligheid gegarandeerd.
Reputatie 6
Er is ook geen probleem, want in de treinen van NS is de veiligheid gegarandeerd.
Reputatie 1
Ik weet niet of jij veel reist met de trein in de spits, maar dan is een zitplaats vaak een luxe en geen keuze.

Jouw antwoord getuigt ook niet echt van het zoeken naar een oplossing maar meer naar het ontwijken van het feitelijke probleem.

Reageer