beantwoord

Hard openslaande glazen deuren in nieuwe intercity dubbeldekkers



Toon eerste bericht

55 reacties

Badge
Over glazen deuren gesproken: https://www.bd.nl/oss/glazen-deur-spat-uit-elkaar-in-trein-tussen-den-bosch-en-oss-mensen-kunnen-zo-ernstig-gewond-raken~a6ea7ffc/

Gaat het in dit artikel ook over de trein uit dit topic?

Dit gaat om een deur in een DDZ, en zoals duidelijk op de foto is te zien versplintert deze deur geheel als er iets mee gebeurt. Maar voordat je dat voor elkaar krijgt moet je onder normale omstandigheden toch wel bruut geweld gebruiken. En aangezien al het glas aan de trap zijde ligt lijkt het wel alsof hij gewoon heel bruut naar die kant is opengedaan, het glas ligt nml. nagenoeg geheel in dat stukje en amper in het coupe gedeelte. Laten we in ieder geval stellen dat dit NIET spontaan gebeurt met een zo'n raam.

Aangezien er in het bericht wordt aangegeven dat het glas ook in haar haar zat zouden ze zoals ze beschreven de coupe ingelopen zijn en dan de deur naar zich toe hebben geopend, dit terwijl ik eigenlijk alleen maar mensen zie die de deur van zich af duwen als ze naar de coupe lopen. Maar dan ligt het glas wel aan de verkeerde kant. Ik kan mij niet voorstellen dat dit glas gebroken is bij normaal open en dicht doen van de glazen deur.

Ik mis wel de foto's van de ernstige verwondingen en de kleding welke enorm veel gaten heeft, meestal worden dat soort foto's er ook bij gepubliceerd.

En daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er een conducteur is die het niet serieus neemt als iemand onder het glas en met snijwonden naar hem toe gekomen is en dan niet meteen zou gaan kijken.

In dit geval had dit gedeelte van de trein minimaal afgezet moeten worden zodat de reizigers hier niet mee in aanraking konden komen en daarna zo snel mogelijk uit de dienst om de restanten glas en deur te verwijderen. Zonder deur en glas kan deze wel weer ingezet worden tot dat de glazen deur weer vervangen is.
Reputatie 7
Badge +3
In dit geval had dit gedeelte van de trein minimaal afgezet moeten worden zodat de reizigers hier niet mee in aanraking konden komen en daarna zo snel mogelijk uit de dienst om de restanten glas en deur te verwijderen. Zonder deur en glas kan deze wel weer ingezet worden tot dat de glazen deur weer vervangen is.
Trein is later opgeheven.

Reputatie 7
Badge +3
En daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er een conducteur is die het niet serieus neemt als iemand onder het glas en met snijwonden naar hem toe gekomen is en dan niet meteen zou gaan kijken.
De verwondingen waren waarschijnlijk niet van ernstige aard, ik mag aanmemen dat de conducteur dan wel anders had gehandeld.
Eén van de 2 zussen geeft ook aan ,,Dit is een ernstig incident in de trein, waarbij bij herhaling mensen ernstig gewond kunnen raken”. De klacht gaat ook grotendeels over het feit dat NS geen conctact had opgenomen.
Badge
Uit het feit dat de trein is opgeheven kun je al opmaken dat de conducteur dus wel heeft gehandeld en de melding dus serieus heeft genomen. Het verhaal wordt dus weer heftiger gemaakt dan het was naar mijn idee.

En dan rijst de vraag of de NS wel de contactgegevens had van de betrokkenen, dat wordt nml. verder niet vermeld.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals met zoveel dingen zal de waarheid ergens in het midden liggen.
Het komt op mij over dat de conducteur misschien in eerste instantie de indruk had dat het wel meeviel (misschien maar kleine snijwondjes) en de trein wel liet vertrekken vanaf Oss, tijdens de rit is gaan kijken en na het zien van de schade de trein heeft opgeheven vanaf Nijmegen.

En aangezien er wordt gesproken over een antwoord dat binnen vijf werkdagen zou volgen kan het best zijn de de klacht via het contactforumulier is ingediend. Ook al zijn de achterstanden daarmee denk ik wel aardig weggewerkt (lees er in ieder geval niets meer over) zal het nog steeds langer duren voor er dan een antwoord komt.

Reageer