beantwoord

Hard openslaande glazen deuren in nieuwe intercity dubbeldekkers



Toon eerste bericht

60 reacties

Er is ook geen probleem, want in de treinen van NS is de veiligheid gegarandeerd.
En als er een kind daar loopt, of een huisdier er zit? Of iemand opzij bukt om iets te pakken? Veiligheid is nooit gegarandeerd. Goed van de NS dat ze dit registreren.
Hallo Vroom,

Vervelend dat je dit met enige regelmaat tegenkomt. Fijn dat je hiervoor het NS Serviceforum hebt weten te vinden.

We vinden het belangrijk dat je met een veilig gevoel in de trein zit. Uiteraard zijn de treinen uitgebreid getest, maar het is wel belangrijk dat je comfortabel kunt reizen. Je klacht over de openslaande deuren heb ik om die reden geregistreerd en doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Er is ook geen probleem, want in de treinen van NS is de veiligheid gegarandeerd.

Je vervalt in herhaling.
Dat deurkrukken spontaan afbreken waardoor de veiligheidsdoorloop van de machinist geblokkeerd is en/of een passagier in die doorloop opgesloten zit, is natuurlijk ook geen probleem, omdat de veiligheid is gegarandeerd.

En dat er in 2013 in 170 gevallen sprake was van een STS passage is uiteraard ook geen probleem, want ook in dat geval is de veiligheid gegarandeerd.
Reputatie 6
Er is ook geen probleem, want in de treinen van NS is de veiligheid gegarandeerd.
Reputatie 1
Ik weet niet of jij veel reist met de trein in de spits, maar dan is een zitplaats vaak een luxe en geen keuze.

Jouw antwoord getuigt ook niet echt van het zoeken naar een oplossing maar meer naar het ontwijken van het feitelijke probleem.
Reputatie 6
Als je als reiziger hier van op de hoogte bent ga je toch gewoon niet bij die deur zitten?
Reputatie 1
Dit is nou typisch zo'n ontwijk antwoord waar niemand op zit te wachten.

De opslaande deuren zijn een feit, dat er een gevaar setting ontstaat valt volgens mij ook niet te ontkennen.
De deuren mogen dan getest zijn op technische veiligheidsaspecten, dat neemt niet weg dat ze hard openslaan en een reiziger kunnen raken.

Als ik in de achterste stoel ga zitten in de coupe, deze zijn geplaatst in een hoekje achter de glazen deur, dan is er zo goed als geen ruimte voor de reiziger die op de buitenste stoel zit om niet geraakt te worden door de deur als die openslaat.

Maar los van al deze argumenten gaat het vooral om het reizigerscomfort. Ik kan je verzekeren dat het een heel onplezierige ervaring is als er een glazen deur met een rotvaart op je afkomt als je rustig in je stoel zit.

Dus probeer het ook eens te benaderen vanuit de positie van de reiziger en bedenk dan of er ook iets aan gedaan kan worden. Dat is tenminste iets dat de conducteur wel bereid was te doen.

Het gaat net zo lang goed, tot het fout gaat!
Reputatie 6
Maar was door die wateroverlast dan de veiligheid niet meer gegarandeerd?
Er wordt in het oorspronkelijke topic namelijk gesuggereerd dat er sprake zou zijn van een safety issue.
Waarom zou dat niet kunnen ?? De airco's worden ook uitgebreid getest en voldoen aan alle normen, desondanks hebben er flink wat het begeven het afgelopen weekend. Met flink wat wateroverlast toch gevolg.
Reputatie 6
De treinen van NS zijn uitgebreid getest alvorens ze zijn toegelaten en voldoen derhalve aan alle veiligheidsnormen.
Het zal dus niet gebeuren dat een deur kapot klapt. Net zoals het niet zal gebeuren dat er iemand met zijn hand, arm of voet tussenkomt als zo'n deur hard openklapt. Immers in de treinen van NS is de veiligheid volledig gegarandeerd.

Reageer