beantwoord

Hard openslaande glazen deuren in nieuwe intercity dubbeldekkers



Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 6
Als je als reiziger hier van op de hoogte bent ga je toch gewoon niet bij die deur zitten?
Reputatie 1
Dit is nou typisch zo'n ontwijk antwoord waar niemand op zit te wachten.

De opslaande deuren zijn een feit, dat er een gevaar setting ontstaat valt volgens mij ook niet te ontkennen.
De deuren mogen dan getest zijn op technische veiligheidsaspecten, dat neemt niet weg dat ze hard openslaan en een reiziger kunnen raken.

Als ik in de achterste stoel ga zitten in de coupe, deze zijn geplaatst in een hoekje achter de glazen deur, dan is er zo goed als geen ruimte voor de reiziger die op de buitenste stoel zit om niet geraakt te worden door de deur als die openslaat.

Maar los van al deze argumenten gaat het vooral om het reizigerscomfort. Ik kan je verzekeren dat het een heel onplezierige ervaring is als er een glazen deur met een rotvaart op je afkomt als je rustig in je stoel zit.

Dus probeer het ook eens te benaderen vanuit de positie van de reiziger en bedenk dan of er ook iets aan gedaan kan worden. Dat is tenminste iets dat de conducteur wel bereid was te doen.

Het gaat net zo lang goed, tot het fout gaat!
Reputatie 6
Maar was door die wateroverlast dan de veiligheid niet meer gegarandeerd?
Er wordt in het oorspronkelijke topic namelijk gesuggereerd dat er sprake zou zijn van een safety issue.
Waarom zou dat niet kunnen ?? De airco's worden ook uitgebreid getest en voldoen aan alle normen, desondanks hebben er flink wat het begeven het afgelopen weekend. Met flink wat wateroverlast toch gevolg.
Reputatie 6
De treinen van NS zijn uitgebreid getest alvorens ze zijn toegelaten en voldoen derhalve aan alle veiligheidsnormen.
Het zal dus niet gebeuren dat een deur kapot klapt. Net zoals het niet zal gebeuren dat er iemand met zijn hand, arm of voet tussenkomt als zo'n deur hard openklapt. Immers in de treinen van NS is de veiligheid volledig gegarandeerd.

Reageer