beantwoord

Hard openslaande glazen deuren in nieuwe intercity dubbeldekkers



Toon eerste bericht

60 reacties

Reputatie 6
Badge
Er staat in vermeld dat ze worden gewijzigd (change), en niet worden vervangen (replace).
Het had wel handiger geweest als de afdeling gewoon had aangegeven wat er wordt gewijzigd.

Gewoon wat betere communicatie.
Het had wel handiger geweest als de afdeling gewoon had aangegeven wat er wordt gewijzigd.

Gewoon wat betere communicatie.

Persoonlijk zie ik niet in wat dit voor de reiziger uitmaakt, voor de reiziger is het van belang dat het probleem van de te licht draaiende deuren wordt opgelost en hoe dat gedaan wordt zien we dan als het opgelost is. Het kan zomaar zijn dat de eerst bedachte oplossing niet afdoende werkt en dat er verder gekeken moet worden naar een andere oplossing.
Wat maakt het voor de afdeling uit ?

Misschien weet iemand hier op het forum wel of de gekozen wijziging zal helpen of niet.
@Pejeka Het probleem van klapperende glazen deuren is onder de aandacht bij de NS:

"Het is niet het enige dat Marjan Rintel (Directeur NS Reizigers) stoort in het rijtuig. De glazen deur van het rijtuig klappert heen en weer. Rintel doet hem een keer open en dicht. “Deze deur is niet perfect.” Ze blijft er gedurende de hele rit af en toe geïrriteerd naar kijken. Dit gaat ze bespreken met de manager die verantwoordelijk is voor dit type trein."

Bron: Trouw, 30 april 2018
https://www.trouw.nl/home/ns-directrice-marjan-rintel-schuift-wekelijks-aan-bij-de-machinisten-conducteurs-en-schoonmakers~a8897e39/
Ik verbaas me er altijd over dat zulke dingen niet aan het licht komen bij testen.

Misschien kan Marjan ook gelijk wat doen aan de rokers buiten de rookzone 😀
Maak een afspraak met de secretaresse van Marjan voor een werkbezoek op
haar ‘Buitenloopdag’ naar een rookzone, waar dit probleem speelt 😉
@Pejeka Het probleem van klapperende glazen deuren is onder de aandacht bij de NS:

"Het is niet het enige dat Marjan Rintel (Directeur NS Reizigers) stoort in het rijtuig. De glazen deur van het rijtuig klappert heen en weer. Rintel doet hem een keer open en dicht. “Deze deur is niet perfect.” Ze blijft er gedurende de hele rit af en toe geïrriteerd naar kijken. Dit gaat ze bespreken met de manager die verantwoordelijk is voor dit type trein."

Bron: Trouw, 30 april 2018
https://www.trouw.nl/home/ns-directrice-marjan-rintel-schuift-wekelijks-aan-bij-de-machinisten-conducteurs-en-schoonmakers~a8897e39/

Leuk artikel, maar voor mij iets té veel in de sfeer van die toffe directrice die van doorpakken houdt en zomaar af en toe zich onder het publiek mengt om vooral te tonen dat ze "betrokken" is. Zou interessanter zijn als er dan ook dingen genoemd zouden worden die geconstateerd worden, en die mevrouw de directrice zodra ze weer terug is op haar comfortabele kantoor met zithoek, ook gaat uitvoeren, per direct. Dat mis ik er een beetje in. Ze constateert, heel mooi, maar wat doet ze ermee concreet?
Badge +3
Ging dit over roken? Dan steek ik nog een sigaartje op.

Maar back on topic.. https://twitter.com/frankkieeee/status/1040342791229001730

@NS_online de deurtjes in de dubbeldekkers bovenste gedeelte zijn levensgevaarlijk. Bij bochten, wissels en hoogte verschil vliegen deze deuren kei hard open en dicht. Al week last van knie omdat zo’n deurtje kei hard tegen mij aan knalde, terwijl ik rustig zat.

Dat klinkt als een detail maar ik zat ook op zo'n plaats (de stoel/zitplaats naast de glazen klapdeur) en die vliegen inderdaad vrolijk alle kanten op tijdens een rit/reis.

Je knie zal er weinig onder lijden (tenzij je 2 meter bent en met je benen heel wijd zit...) maar dan nog. Irritant!

Levensgevaarlijk? Neuh... Hooguit auw of zo.. Kusje of gratis koffie/thee er op? 😥
Zoals eerder vermeld wordt dit probleem met de deuren verholpen. De scharnieren van deze deuren worden vervangen.

Reageer