Haringen in een ton...

• 13 januari 2017
  • 4 reacties
  • 238 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ga nooit met de trein maar voor deze reis leek het een ideale oplossing... Donderdag de trein vanaf Schiedam Centrum 8.17 naar Amsterdam. Klink klonk, uw trein heeft een vertraging van 5 minuten. Na 5 minuten geen trein, klink klonk uw trein komt zo binnen. Inderdaad rolde het gevaarte voor. Tot mijn schrik zag ik dat hij al behoorlijk vol was en er stonden honderden mensen op het perron en er kwamen er steeds meer bij. Ik stapte in en kwam er achter dat de trap al geblokkeerd was omdat er boven geen mensen meer bij konden. Ik kon me op de onderste tree hijsen en had geen zicht meer wat er met mijn handtas gebeurde. De drom mensen wurmde zich naar binnen en op een gegeven moment moest ik me echt schrap zetten omdat er vanuit de massa behoorlijk druk werd uitgeoefend. De deuren sloten zich en er hing een benauwd admosmeer. Mensen hingen tegen de deuren. De intercom kraakte en een geirriteerde stem, ik denk de machinist gaf aan dat hij niet ging rijden als mensen niet bij de deuren weggingen. Hoe kan je nou bij de deuren weggaan als je er plat tegenaan gedrukt bent?
Uiteindelijk zette het ding zich in beweging. Ik vroeg me af? is dit normaal? worden reizigers die toch best pittig moeten betalen voor de rit altijd zo vervoerd? en wat als er iemand flauwvalt of er breekt paniek uit? m.i. is deze manier van mensen vervoeren behoorlijk riskant en erg gebruikers onvriendelijk. Nu heerst hier gelukkig geen tropische ziekte... maar je zou hem zo oplopen, zo dicht opeengepakt stond iedereen.In Delft gingen er veel mensen uit de trein, maar dat betekende ook dat er weer een hele beweging op gang kwam en mensen zich langs elkaar wrongen van boven naar beneden. Krankzinnige situatie. Weet iemand of de NS dit een normale gang van zaken vindt en wat vinden jullie ervan? Ik ga niet meer mee doodeng. En op de terugweg hadden de treinen er ook al de brui aan gegeven omdat het personeel slecht weer verwachtte en daarom maar alvast was beginnen met onderhoud wat voor 's avonds gepland stond. Ik was stomverbaasd? mensen moesten maar zien dat ze in bussen vanuit den haag naar elders kwamen. Ik heb de metro genomen en heb uren vertraging gehad om thuis te komen.

4 reacties

Hallo Margriet0100, welkom op het NS Serviceforum!

De situatie die je beschrijft is uiteraard niet zoals we het zouden willen zien. Vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Ik ga je melding hierover registreren. Wanneer je meer dan 30 minuten vertraging hebt gehad en gebruik hebt gemaakt van vervangend vervoer of een officiële omreisroute dan kun je mogelijk aanspraak maken op Geld terug bij Vertraging. Ik hoop van harte dat je volgende ervaring beter zal zijn!
Reputatie 7
Badge +3
Het is inderdaad heel vaak erg druk in een groot aantal treinen, maar gister was wel een erg ongelukkige dag om te reizen vanaf Schiedam. Er was namelijk een wissel stuk en rond de tijd dat u vertrok reed er geen enkele sprinter naar Den Haag, was ook de IC naar Lelystad uitgevallen waardoor de IC naar Amsterdam nog de enige trein was die die kant op reed. Dat levert helaas dit soort situaties op.

Tegen het eind van de ochtend tot laat in de middag was er zelfs helemaal geen treinverkeer tussen Schiedam en Delft Zuid vanwege werkzaamheden om deze wissel te repareren.
de genoemde trein is met een kwartier vertraging aangekomen in amsterdam dus gtbv is op de heenreis niet van toepassing.

misschien handiger om te vermelden is dat de laatste trein richting delft/den haag(hs) een half uur daarvoor is vertrokken 7.47.
en de treinen daarna in die richting zijn uitgevallen de sprinter van 7.55 (een sgm 3+3 ) en de intercity van 8.02(een vrim 6+4 ) en de sprinter van 8.10 (een sgm 2+3)

Als er 3 treinen uitvallen in de spits(zeker de 10 baks virm) dan is het te verwachten dat de eerstvolgende trein die wel rijd extreem druk is
Reputatie 7
Badge +3

misschien handiger om te vermelden is dat de laatste trein richting delft/den haag(hs) een half uur daarvoor is vertrokken 7.47.
en de treinen daarna in die richting zijn uitgevallen de sprinter van 7.55 (een sgm 3+3 ) en de intercity van 8.02(een vrim 6+4 ) en de sprinter van 8.10 (een sgm 2+3)

Als er 3 treinen uitvallen in de spits(zeker de 10 baks virm) dan is het te verwachten dat de eerstvolgende trein die wel rijd extreem druk is

ook de 3 eerstvolgende treinen, de sprinter van 8.25, de IC van 8.32 en de sprinter van 8.40 reden niet, dus van de 8 treinen per uur bleven er maar 2 over die wel reden.

Pa na 16.30 was er weer treinverkeer mogelijk naar Schiedam al viel nog een enkele trein hier en daar uit.
Wanneer uw terugreis dus eerder dan 16.30 was dan was dat niet vanwege het verwachte slechte weer maar simpel omdat er ingelaste werkzaamheden waren.
https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/16071-12-januari-2017-herstelwerkzaamheden-1130-1630-uur-geen-treinen-schiedam-delft-zuid

Reageer