HC lapt coronaregels volledig aan zijn laars

Zojuist terug vanuit Alkmaar naar Beverwijk met de Sprinter om 13.19 uur. Eerst het goede nieuws, ik werd ter hoogte van Heiloo gecontroleerd door een conducteur en conductrice. Helaas verpestte een “reiziger” dit in Heemskerk. Druk in zijn telefoon pratend stapt een Hoofdconducteur in Heemskerk in.

Conducteur had geen mondkapje op. Hij bleef eerst nog een tijdje druk telefonerend in een viertje staan. Na afloop van het gesprek vertrok hij druk lopend, maar nog steeds zonder mondkapje, richting de machinistencabine. Hij liep bijna dus de gehele trein door. Wat voor voorbeeld geeft je dan??

Werd ook druk besproken op Beverwijk station. Ik heb zelf de conductrice aangesproken, die had dit ook al gezien.   

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Conducteurs staan nu eenmaal boven de wet.

Conducteurs staan niet boven de wet, baal er ook nog steeds van als ik dit lees.

Badge

Trieste zaak, spreek ze ook gerust aan en anders staat het je vrij om er melding van te maken.  Ik erger me net als Loes aan dit soort collega's

Hoi Pingpong,

Net zoals de rest, schrik ik een beetje van je verhaal. Ik heb dan ook een melding voor je gemaakt. Hierover kan ik je helaas geen feedback geven. Mocht je zoiets weer tegenkomen, maak dan vooral een melding bij ons. 

Ik heb dan ook een melding voor je gemaakt. Hierover kan ik je helaas geen feedback geven.

Maar wie was die conducteur (of misschien machinist) dan, immers was niet aan het werk op deze sprintertrein ?

Voor een machinist gelden dezelfde regels, dus in de trein in het reizigersgedeelte mondkapje op of faceshield.

Ik heb dan ook een melding voor je gemaakt. Hierover kan ik je helaas geen feedback geven.

Maar wie was die conducteur (of misschien machinist) dan, immers was niet aan het werk op deze sprintertrein ?

Het betrof hier m.i. een hoofdconducteur die blijkbaar aan zijn shift ging beginnen. Hij was gewoon in conducteursuniform dus duidelijk herkenbaar. Daarbij zag ik aan zijn insigne dat het een hoofdconducteur betrof. Man is dus waarschijnlijk woonachtig in Heemskerk of Beverwijk.   

een hoofdconducteur die blijkbaar aan zijn shift ging beginnen. 

Maar, hoe kan je nu een melding maken over een conducteur, terwijl je niet weet wie het is. Wat zet je dan in zo'n melding, en naar wie gaat deze toe ?

De melding wordt doorgezet voor het tijdstip, de locatie en het rit/materieelnummer. Het personeel wat op dat moment werkzaam is geweest in de trein wordt hierop aangesproken door de Teamleider. Indien het niet de dienstdoende HC is geweest krijgt de Teamleider dat vanzelf te horen en zal het onderzoek vervolgd worden naar de juiste persoon.

een hoofdconducteur die blijkbaar aan zijn shift ging beginnen. 

Maar, hoe kan je nu een melding maken over een conducteur, terwijl je niet weet wie het is. Wat zet je dan in zo'n melding, en naar wie gaat deze toe ?

De man had bepaalde fysieke kenmerken waardoor hij voor mij in ieder geval gemakkelijk herkenbaar zal zijn.

.....indien het niet de dienstdoende HC is geweest krijgt de Teamleider dat vanzelf te horen en zal het onderzoek vervolgd worden naar de juiste persoon.....

Reizen personeelsleden tussen woonplaats en werkplek dan met vast omschreven treinen ?

Anders lijkt me het vinden van een werknemer in (blijkbaar privetijd) compleet onmogelijk. Je weet immers alleen een opstapplek, maar waar gaat hij/zij naar toe ?

Anders lijkt me het vinden van een werknemer in (blijkbaar privetijd) compleet onmogelijk. Je weet immers alleen een opstapplek, maar waar gaat hij/zij naar toe ?

Je kent CSI NS nog niet? :laughing:

Reizen personeelsleden tussen woonplaats en werkplek dan met vast omschreven treinen ?

"Ik heb zelf de conductrice aangesproken, die had dit ook al gezien.”.

De betreffende collega is door de dienstdoende HC gezien, geeft Pingpong aan. Er zal contact gezocht worden met het rijdend personeel, zoals ik reeds heb aangegeven. Gezien deze opmerking moet het geen probleem zijn om de betreffende persoon te achterhalen. 

Dus de conducteur uit bv Alkmaar of bv Den Helder kent de conducteur bij naam welke in Heemskerk instapt, maar bv in Kerkbuurt woont. Daar had ik even niet aan gedacht. Bedankt voor de uitleg @Sascha NS 

Je hoeft elkaar niet kennen om elkaar te kunnen herkennen, Deventer.

Ik heb het idee dat je erg graag je gelijk wil halen. Waarom is dat?

Reputatie 7
Badge +3

Het is toch op zich niet zo gek dat collega's elkaar kennen? Niet dat ik denk dat alle duizenden (of hoeveel het er ook zijn) HC's elkaar (bij naam) kennen, maar als de ene vaker dienst heeft in de regio waar een ander woont dat is de kans best groot dat ze elkaar wel eens tegenkomen of samen in een verblijf zitten. 

Reputatie 7
Badge

Je hoeft elkaar niet kennen om elkaar te kunnen herkennen, Deventer.

Ik heb het idee dat je erg graag je gelijk wil halen. Waarom is dat?

Ik zie wel wat Deventer bedoelt. Op de 4800 zit (net als de andere treinen in het land) personeel uit heel NL. Een HC op die trein kan uit (bv) Nijmegen komen en een collega uit Haarlem (bv) niet persoonlijk kennen.

Overigens wel zeer terecht dat er een melding van gemaakt wordt, wij hebben als personeel een voorbeeldfunctie, ook in vrije tijd.

Overigens wel zeer terecht dat er een melding van gemaakt wordt, wij hebben als personeel een voorbeeldfunctie, ook in vrije tijd.

Vanzelfsprekend @Edwin , dat stond wat mij betreft ook geheel buiten mijn vraag cq discussie. 

.....indien het niet de dienstdoende HC is geweest krijgt de Teamleider dat vanzelf te horen en zal het onderzoek vervolgd worden naar de juiste persoon.....

De gok dat deze conducteur in Heemskerk woont is maar een hele kleine hoor. De conducteur was volledig in werkkostuum. Hij stapt in op Heemskerk, een heel klein station waar je niet kan overstappen. Ja hij zou nog steeds in Heerenveen kunnen wonen en toevallig een nachtje bij een vriendin in Heemskerk geweest kunnen zijn, maar hoe groot is die kans denk je??

Reageer