Heeft iemand per ongeluk de verkeerde koffer meegenomen?

• 28 november 2019
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Ik wil graag een oproep doen voor mijn vriendin. Gisteren avond reisde mijn vriendin met de trein terug naar Amsterdam (trein: Enschede - Schiphol) rond 23:45 stapte ze uit de trein in Duivendrecht en is, door alle stress/verdriet vergeten haar koffer mee te nemen. Haar oma is gisteren overleden en daar kwam zij dus net vandaan. Nu had zij van opa een aantal spulletjes gekregen ter herinnering en deze spulletjes zaten dus in die koffer!😢

Zij heeft direct de NS gebeld en die vertelden haar dat zij het meteen op kon komen halen bij schiphol. Ze pakte helemaal overstuur/maar ook opgelucht de volgende trein naar schiphol. 

Toen ze daar aan kwam, sprak ze de conducteur van de trein aan. Hij reageerde, “die witte koffer? Ja die had ik indd in mijn hand net. Maar er kwam een mevrouw naar mij toe die riep dat is mijn koffer”! En hij heeft het gewoon aan haar meegegeven. De vrouw bleek overgegeven te hebben en was soort van vaag volgens de conducteur.😫 (hoe geef je die koffer überhaupt zomaar mee, zonder gegevens te vragen?!?!?!)

Er zit niks bijzonders in die koffer, wat kleding, make-up, maar wat ze heeeeel graag terug zou willen hebben zijn oma’s spulletjes!! 

Mocht iemand deze koffer per ongeluk voor d’r eigen koffer aan hebben gezien, please let me know!!!

At least we have tried then.😢

Ohja, Stel dat iemand dacht, yes kassa daar zit misschien iets waardevols in (wat na het openen niet bleek) please breng het dan anoniem naar de politie/NS, zodat mijn vriendin d’r oma’s spullen krijgt. 

Ps: het gaat om een witte trolley koffer 

5 reacties

Hi Tahnee Madolyn en welkom op onze NS Community!

Nee, wat naar! Ik hoop dat dit goed komt! Wellicht dat deze persoon er later toch achter is gekomen en hem als gevonden heeft gemeld. Dan kunnen jij of je vriendin nog dit formulier invullen, als jullie dit niet al gedaan hebben. 

Badge

Zelfde verhaal alleen ander tijdstip:

https://community.ns.nl/op-het-station-17/heeft-iemand-een-witte-trolley-gevonden-62145

Badge +3

Plaats, koffer en inhoud alles kwam overeen.

Denk niet dat een conducteur zomaar in een koffer gaat kijken, of anders wel ter controle aan die andere dame gevraagd zou hebben om die inhoud op te noemen voordat hij de koffer zomaar overhandigde. En ook:

Zij heeft direct de NS gebeld en die vertelden haar dat zij het meteen op kon komen halen bij schiphol. Ze pakte helemaal overstuur/maar ook opgelucht de volgende trein naar schiphol. 

Da's dan ook erg toevallig dat je (in een volgende trein vanuit Duivendrecht) dezelfde conducteur treft die de koffer net in zijn handen had op Schiphol! Of liep die daar toevallig nog rond, en was dat niet in de trein? :thinking:

Hoi Robert,

De conducteur heeft wel in de koffer gekeken. Dat heeft hij eerlijk toegegeven. Hij wist precies wat bovenop lag. Daarnaast had hij het moeten inbellen dat hij iets had gevonden en dit zou hij volgens procedure moeten inleveren bij de service balie. (Ik verwijt de conducteur/HC niets. Je gaat er niet vanuit dat mensen zo slecht zijn om op deze wijze koffers te stelen. Vind dat de NS hun medewerkers hiervoor moet waarschuwen en dat het daarom altijd volgens procedure zou moeten gaan)

Ik heb mijn verhaal in een uur wel 20x verteld aan alle conducteurs, ns medewerkers en marechaussees die ik tegen ben gekomen. Op weg naar huis beland ik in een sprinter. Ik vertel mijn verhaal weer aan de conducteur en hij vertelde dat hij precies de conducteur van de vorige trein was en mijn koffer had gevonden! Heel toevallig, maar helaas geen geluk dat ik m’n koffer terug mag vinden.

27 november nam ik de trein Almelo 21:36 +3 - Duivendrecht 23:10 +7. In Duivendrecht stapte ik uit zonder mijn koffer. Om 23:30 hing ik aan de lijn met de klantenservice die de trein niet konden bellen doordat de trein van ritnummer gewisseld zou worden. 

Dit zijn de exacte tijden, maar wat heeft het voor zin. M’n koffer is gestolen en dieven zijn vast niet zo aardig dat als er geen bijzondere doorverkoop items in zitten het terug te brengen.

Reageer