beantwoord

Help er is geen mogelijkheid om de wc af te sluiten.

• 18 januari 2020
  • 14 reacties
  • 458 Bekeken

Reputatie 1

Treinstel 2519.

De enige knop in de wc was een knop om de machinist te spreken.  Zou toch verwachten dat je een wc kunt afsluiten.. Ik weet niet welke oelewapper deze trein ontworpen heeft. Hij mag terug naar school..

icon

Beste antwoord door gekke_henkie 18 januari 2020, 23:15

Helpt dit? Voorkant wastafel

Inderdaad, niet de meest logische of voor de hand liggende locatie. 

Bekijk origineel

14 reacties

@bram p,

Kan je eens kijken of je op de zijkant van de wastafel geen knoppen vindt? Als ik me niet vergis staan ze daar bij een Flirt. 

Reputatie 1

Nee. Volgens mij idd wel een flirt maar ze zaten niet naast de wastafel.. Ik heb echt overal gekeken.. Vernieuwing is niet per definitie vooruitgang.. Thanks @gekke_henkie 

Helpt dit? Voorkant wastafel

Inderdaad, niet de meest logische of voor de hand liggende locatie. 

Reputatie 1

@gekke_henkie dit helpt! Haha onder de wastafel. Dit is echt dom haha. Wie kijkt daar nou. Inderdaad een oelewapper die dat bedacht heeft.. Nouja, ik had de machinist verwittigd dat het een vals alarm was, dus we hebben geen vertraging opgelopen.. Thanks voor de mooie foto

Reputatie 5

Verschrikkelijk die wc's in de nieuwe treinen waarvan nooit duidelijk is hoe ze open en dicht moeten. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien in het vervolg de machinist vragen hoe het toilet gesloten moet worden? :grinning:

Badge

Verschrikkelijk die wc's in de nieuwe treinen waarvan nooit duidelijk is hoe ze open en dicht moeten. 

Zo moeilijk is het toch echt niet.

@iMark de machinist krijg er na het indrukken van de SOS knop ook nog beelden bij van de buitenkant van het toilet dus je kan ook nog even zwaaien als de deur weer opengaat. ;)

Badge +3

Die plek onder de wastafel is natuurlijk prima voor kids en rolstoelers, maar een extra setje knoppen op of naast de deur zou wel een stuk intuïtiever zijn.

Nu staan mensen soms aan de schuifdeur te trekken of denken dat wanneer hij (na een seconce of 30) automatisch dicht gaat dan ook wel op slot zal zijn...

Maar goed, als je het eenmaal weet dan wijst het zichzelf verder.

Reputatie 7
Badge +3

Of anders een sticker waarop staat dat de knop onder de wastafel zit. Maar op of naast de deur is wel de plek waar je het normaal gesproken zou verwachten. 

Reputatie 6

Zo moeilijk is het toch echt niet.

Zo moeilijk is het wel, want er wordt regelmatig aangegeven dat de nieuwe toiletten verwarrend zijn. Slecht ontwerp dus.

Reputatie 6
Badge

Is het een slecht ontwerp, vraag ik mij af? Je wilt juist niet dat een grappenmaker de deur op slot doet, en vervolgens wegloopt, zodat de toilet onterecht op slot gaat zonder niemand erin. Sensoren zouden kunnen, maar ik vrees dat daar een hoop vragen over gesteld gaan worden in deze tijd ;-)

Reputatie 5
Badge

De NS zou kunnen overwegen om gewoon een ouderwets slot op de deur te plaatsen die je zelf moet dicht draaien...

Reputatie 6
Badge +2

De NS zou kunnen overwegen om gewoon een ouderwets slot op de deur te plaatsen die je zelf moet dicht draaien...

Er zijn al treinen Nederland waarbij de wc een slot heeft dat je moet dichtdraaien en een (elektronische) knop. Weet even uit mijn hoofd niet welke trein dat is.

Reputatie 3

Er zijn al treinen Nederland waarbij de wc een slot heeft dat je moet dichtdraaien en een (elektronische) knop. Weet even uit mijn hoofd niet welke trein dat is.

De nieuwe virms

Reageer