beantwoord

Herhaaldelijk problemen trein 6:51 Breda-Tilburg

• 9 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Beste NS,

Om op tijdop mijn stage te komen heb ik de trein van 6:51 nodig van Breda naar Tilburg. In de 2dagen dat ik gebruik maak van deze verbinding heb ik al 2x meegemaakt dat deze niet op tijd en vandaag zelfs helemaal niet reed! Hierdoor haal ik in Tilburg mijn bus aansluiting niet en ben ik ruim een half uur te laat op mijn stage.
Graag zou ik willen dat hier door de NS na gekeken word voor een goede oplossing!

Thomas
icon

Beste antwoord door Ramon NS 9 oktober 2014, 16:29

Dag Thomas, vervelend dat je trein niet reed vanochtend. Uitval en vertraging kunnen diverse oorzaken hebben. We doen hard ons best vertragingen en uitval zoveel mogelijk te beperken, helaas valt het nooit uit te sluiten. Indien je meer dan 30 reistijd had, heb je waarschijnlijk recht op geld terug bji vertraging. Ik hoop dat je trein de rest van de week volgens dienstregeling zal rijden 🙂 Groet Ramon
Bekijk origineel

4 reacties

Als het allemaal zo nauw luistert is het misschien het overwegen waard om zo'n 10 minuten eerder te vertrekken met de trein van 06:40.
Dan moet het wel heel gek gaan wil je in Tilburg je bus niet halen.
Dus omdat de NS de door hun bekend gemaakte dienstregeling niet kan na komen moet ik een trein eerder nemen? Lijkt me de omgekeerde werekd. NS beloofd dat er een trein rijd op dit tijdstip, dan kom jeje beloftes na na een betalende klant!
Uit de reactie van Hertog meen ik te lezen dat hij jou in **overweging** geeft om 10 minuten eerder te vertrekken.Ik lees nergens dat je dat MOET doen.

Overigens kun je in alle vormen van vervoer vertraging oplopen, zelfs op de fiets! Wat zou het verschil zijn als je op de fiets uitsluitend groene verkeerslichten tegen komt, of uitsluitend rode?

En als passagiers die met de trein mee willen breeduit voor de deur gaan staan, zodat passagiers moeite hebben de trein te verlaten, kost dat extra tijd - dus vertraging.

Nu heb je in 2 van de 2 gevallen (dus een score van 100%) meegemaakt dat een trein enkele minuten te laat was. Ik beloof je dat je nog wel eens zult meemaken dat een trein helemaal niet kan rijden.
Bijv. als ProRail (die de "verkeersregelaar" op het spoor is) alle seinen op rood zet, of iemand op het spoor gaat wandelen (of erger).

Ik kan me daarom hete advies van Hertog levendig voorstellen. Ik zou hetzelfde advies gegeven hebben.
Juist omdat het voor jou zo super belangrijk schijnt te zijn in Tilburg die bewuste bus te halen dan is een zekerheid van 10 minuten inbouwen toch niet zo erg?
Zeker als je weet dat het de aansluiting in Tilburg met die trein van 06:51 kritisch is.

Als ik ergens beslist op een bepaalde tijd moet zijn, neem ik altijd 1 of 2 treinen eerder.
Loopt alles vlotjes heb ik onderweg tijd voor een kop koffie o.i.d., zit het een beetje tegen heb ik wat "reserve" tijd om enige vertraging op te vangen en uiteindelijk toch op tijd op mijn bestemming te zijn.
Dag Thomas, vervelend dat je trein niet reed vanochtend. Uitval en vertraging kunnen diverse oorzaken hebben. We doen hard ons best vertragingen en uitval zoveel mogelijk te beperken, helaas valt het nooit uit te sluiten. Indien je meer dan 30 reistijd had, heb je waarschijnlijk recht op geld terug bji vertraging. Ik hoop dat je trein de rest van de week volgens dienstregeling zal rijden 🙂 Groet Ramon

Reageer