Het leuke gaat er vanaf!

• 22 januari 2017
  • 16 reacties
  • 576 Bekeken

Speciaal voor het weekend: Weekend Vrij Abonnement genomen. Het tekort aan materieel wordt zichtbaar........Slechts 1 Treinstel op Zaterdagochtend vanaf Utrecht Centraal naar Enschede;gevolg;2e Klassers in de 1e Klas-= weg Comfort; En ja hoor als de drukte weg is;dan komt pas de controle...../Zo ook Zaterdagmiddag vanaf Enschede naar Utrecht CS maar 1 Treinstel;dus weer 2e Klassers in de 1e Klas;Wanprestatie dus. Waar blijft al dat materieel? En ook nog Utrecht-Den Bosch;slechts 1 treinstel wat al een tijd gaande is.........wat een drukte in de 1e Klas;Het aardige gaat er vanaf! En dan ook nog;de roltrappen vanaf de trein richting Jaarbeursplein;Halte-s G en H
al 3 weken stuk; belachelijk;wanneer gaat het eens werken??;groet Karel
Hedenmiddag 14:03 Lijn 1 Af Jaarbeurszijde richting Overvecht: Geen Chauffeur beschikbaar....ging lekker zo

16 reacties

Reputatie 2
Ik ervaar helaas regelmatig hetzelfde op bepaalde trajecten. Ik heb een dalvrij abonnement genomen maar er zijn lijnen waar het echt elke keer weer een ramp is om een plek te vinden.

Berucht is de lijn van het noorden via Zwolle richting Rotterdam (en terug). Buiten de spits, ook later op de avond, weekend of doordeweeks, het maakt niet uit. Je mag blij zijn als je een plek vindt en wie een fiets, rolstoel of kinderwagen moet meenemen heeft een serieus probleem.

Maar ook de sprinter Zwolle-Den Haag is sinds de nieuwe dienstregeling een drama, vooral tussen Almere en Hoofddorp, met name vanwege de vele Schipholpassagiers. De trein is echt veel te klein om al die mensen te vervoeren op dat stuk! Ik ben sinds half december ook 's avonds verschillende malen met de laatste of één na laatste trein gegaan, maar ook dan is de trein propvol.

Ik vraag me af hoe heftig de situatie in de spits moet zijn! 😞
Ik heb in ieder geval alles gedaan wat ik zelf kan doen.
Deze hele trein serie heb ik aangemeld in ons systeem (1723, 1727, 1731, 1735, 1739), allemaal ICM-3 of ICM-4. Ik kan me voorstellen dat dit wat krap kan zijn.
Ook zie ik dat we hiermee bezig zijn door middel van de drukte meldingen die wij binnen krijgen. Je kunt het beste ook de druktemelder blijven gebruiken.

Je melding nemen wij zeer serieus, begrijpelijk dat een korte trein niet prettig is. Daarom heb ik deze melding ook doorgezet, de desbetreffende afdeling gaat deze meldingen in behandeling nemen.
Reputatie 6
Badge
Ach, op een dag zullen ze vast wel weer met genoeg materieel rijden. Het wordt onvermijdelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Ruim twee jaar lang hebben er dubbeldekkers in de treinserie tussen Enschede/Utrecht en Den Haag CS gereden. Dit was nodig vanwege de ombouw station Utrecht (beperkt aantal sporen ter beschikking) Hierdoor hebben treinen veel groter gereden dan nodig was. Ingaande dienstregeling 2017 rijden er weer enkeldekstreinen ICM in de treinserie tussen Enschede/Utrecht en Den Haag CS met als gevolg dat er weer op maat wordt gereden. De logistieke afdeling plant het materieel op het aantal verwachte reizigers (prognose), daarbij wordt niet gekeken naar 1e of 2e klas maar alleen naar het totaal aantal stoelen. Hierdoor kan het wel eens voorkomen dat het drukker is in de 2e klas.

En weer dat standaard voorlichters-antwoord, dat al lang ontkracht is ... :@
Het hele forum en de druktemelder staan vol met klachten over overvolle treinen op dit traject, ook (juist!) in de daluren en weekenden. Hoezo "er wordt weer op maat gereden" ?!
Reputatie 7
Badge +3
Dat verklaart niet de overvolle IC's op zaterdag en in mindere mate op zondag op een aantal trajecten. Er zijn in het weekend capaciteitsproblemen op de lijnen Amersfoort-Enschede, Utrecht-Groningen/Leeuwarden, Amsterdam-Maastricht en Utrecht-Den Haag/Rotterdam.

Het irritante is dat dit probleem vier jaar geleden ook al speelde en uiteindelijk is dat toen opgelost door in het weekend langere treinen in te zetten. Maar nu lijkt NS weer opnieuw in dezelfde oude fout te zijn vervallen. Als je in het weekend minder materieel wil inzetten prima, maar stop dan ook met Kruidvat-, AH- en allerlei soorten andere aanbiedingen die juist in het weekend worden gebruikt.
Goedemorgen Voordeelurenreiziger,

Erg rot om te lezen dat het telkens erg druk is in deze treinen. Natuurlijk heb ik ook uitgevraagd wat de reden is.
Ik heb het volgende antwoord ontvangen:

Ruim twee jaar lang hebben er dubbeldekkers in de treinserie tussen Enschede/Utrecht en Den Haag CS gereden. Dit was nodig vanwege de ombouw station Utrecht (beperkt aantal sporen ter beschikking) Hierdoor hebben treinen veel groter gereden dan nodig was. Ingaande dienstregeling 2017 rijden er weer enkeldekstreinen ICM in de treinserie tussen Enschede/Utrecht en Den Haag CS met als gevolg dat er weer op maat wordt gereden. De logistieke afdeling plant het materieel op het aantal verwachte reizigers (prognose), daarbij wordt niet gekeken naar 1e of 2e klas maar alleen naar het totaal aantal stoelen. Hierdoor kan het wel eens voorkomen dat het drukker is in de 2e klas.

Je bericht over de roltrap heb ik doorgezet, hopelijk werkt hij snel weer!
Reputatie 6
Badge
Tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag wordt vaak ook maar 1 treinstel ingezet in het weekend. En dat terwijl dat juist 2 steden zijn waar iedereen wilt stappen in het weekend. Toch krijgen ze Utrecht - Den Bosch formaat treintjes...
Materieel genoeg lijkt mij als ik terug denk aan de Grotten van Lascaux. Carbidlampje erbij 😳
Reputatie 6
Veel mensen met Kruidvatkaartjes, Railrunners en weekendabonnementen. Ik sta soms echt verbaasd over de stroom reizigers op een gewone zaterdagmiddag. De NS heeft groei van reizigers in de daluren, de treinlengte weerspiegelt dat echter niet.
Reputatie 7
Badge +4
Waar niet is, verliest de keizer zijn recht maar het materieel is er wel. Het wordt te weinig ingezet. In het weekend moet iedereen kunnen zitten. De overlast er door in de eerste klas is er wel degelijk en die wordt kunstmatig veroorzaakt. Het is te gek voor woorden als je op zondagmiddag van Apeldoorn naar Utrecht geen plaats meer hebt. NS is duur en daar mag wel wat comfort tegenover staan, genoeg zitplaatsen is niet teveel gevraagd.
Als één treinstel bomvol zit, hoort daar regulier een tweede aan gekoppeld te worden.
De norm hoort te zijn dat iedereen kan zitten en in het weekend is dat echt wel mogelijk.
Maar één treinstel op het gehele traject is op dit moment financieel voordeliger.
Het gaat om Utrecht-Deventer;druk en dan 1 treinstel;normaal 2 treinstellen;wordt in Deventer afgekoppeld. Zo hoort het!
Reputatie 7
Badge +3
Een los stel is op zaterdag wat te weinig, maar anderzijds zijn de intercity's tussen Deventer en Enschede wel vaak heel erg slecht bezet.
Dat is een bewuste keuze van de NS. De overige treinstellen staan keurig opgesteld op de emplacementen.
Hoe zo dan niet? Waar zijn die lekkere lange treinen gebleven dan?
Dit kan toch echt niet;slechts 1 treinstel;en vaak lees ik ook nog; defecte trein......
Gaat lekker zo!
Reputatie 7
Badge +3
De kleine treinen op zaterdag hebben niks met materieeltekort te maken.

Reageer