het personeel in de trein schreef een boete van 50 €

• 4 September 2021
  • 9 reacties
  • 263 Bekeken

Ik wens je een goede dag.  
Mijn naam is Celal DAG.

Het nummer van mijn NS-kaart is*verwijderd

Op 30 augustus ben ik vanuit ROTTERDAM naar de halte DELFZİJL WEST gereisd.

Tijdens deze reis heb ik via mijn vriend een kaartje met korting gekocht omdat ik een NS CARD had.

Tijdens het inchecken in de trein vernam ik dat mijn NS-kaart is verwerkt via de e-mail die u mij stuurde.  kun je dit alsjeblieft oplossen?

Ik ben geen crimineel.  Ik ben een buitenlandse burger.  Aangezien ik geen Nederlands ken, verhuis ik met de hulp van mijn vrienden.

Kunt u mij hierbij helpen?Geef mij de kans om mijn fout te herstellen.  Ik wens je een goede dag.  tot ziens

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoe heeft dat kopen van een kaart via een vriend precies gedaan? Het lijkt er op dat u een boete heeft gekregen vanwege een ongeldig vervoersbewijs. Er is bij uw aankoop iets duidelijk niet goed gegaan. ...via mijn vriend een kaartje met korting gekocht omdat ik een NS CARD had. komt me wat vreemd over.

Een boete of verhoging wordt verstrekt als het vervoersbewijs niet geldig is. Dat werkt voor iedereen hetzelfde.

Klantenservice kan een eerste boete onder voorwaarden kwijtschelden.

U kunt het nummer van uw kaart beter weghalen, het is hier een openbaar forum en geen postadres van NS.

bedankt besteThom. 
  Hoe verwijder ik dit kaartnummer?  mijn vrouw kreeg de skin van € 31,- die in het weekend gratis is.  Ik kan hem doordeweeks niet gebruiken.  Daarom kocht ik een kortingskaart op basis van mijn kaart.  dat ticket heeft QR-code en mail ik bande.  Dank u voor uw aandacht.  Ik zou u zeer dankbaar zijn als u mij hierin zou kunnen begeleiden.  Ondergetekende

Reputatie 7
Badge +4

Het kaartnummer is al verwijderd. Het lijkt er op dat uw vrouw een weekendabonnement heeft. daar kunt u niet mee reizen, dat mag alleen. uw vrouw, u kunt die dus nooit gebruiken. U kunt geen kortingskaart, ik neem aan met samenreiskorting er op, in combinatie met de kaart van uw vrouw gebruiken. Mogelijk veronderstelt u dat u een NS-kaart had, maar als het gaat om de kaart van uw vrouw dan is die helemaal niet van u. U mag de kaart ook niet gebruiken omdat u met haar getrouwd bent.

Als u deze combinatie heeft gebruikt, is uw boete terecht. Deze combinatie mag niet en een kortingskaartje is dan nooit geldig. 

Uw boete is terecht als het zo gegaan is. Omdat u duidelijk niet weet hoe het werkt, kunt u contact opnemen met Klantenservice. Zij moeten beslissen. Denkbaar is dat u de juiste prijs voor uw kaartje moet betalen en de boete wordt kwijtgescholden. Echter ben ik niet in de positie daar iets over toe te zeggen. Omdat u de Nederlandse taal niet beheerst: het kan ook in het Engels.

Naar welk adres moet ik schrijven voor dit probleem?  Heel erg bedankt voor je interesse.  Ondergetekende

Reputatie 7
Badge +4

U kunt niet een brief schrijven. Als u Engels spreekt, bel 0307515155. Chatten kan ook in het Engels: klik op de link naar Klantenservice en klink dat op Chat… Dan opent een venster waarin u kunt chatten. Beheerst u geen Nederlands en ook geen Engels, dan kunt u beter iemand vragen dit voor u te doen.

Ik wens je een fijne dag.  Met dank

Reputatie 7
Badge +4

Succes!

Goedenavond Beste Thom

Heel erg bedankt voor je hulp.  

De reizigersadviseurs van NS hebben hierbij geholpen en mijn probleem opgelost.

Veel dank aan u en de NS-medewerkers.  tot ziens.

Reputatie 7
Badge +4

You’re welcome!

Reageer