Het voorkomen aanrijding met een persoon.

• 12 juni 2018
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Goedemorgen.

Vorige week zat ik in de trein die aanrijding met een persoon had. Het heeft best wat indruk op me achter gelaten. Ik heb al inmiddels een goed gesprek gehad met een medewerker van NS.

Ik vroeg me wel nog af of NS steeds op zoek is naar de mogelijke oplossingen om aanrijdingen te voorkomen.
Waarom toetert bijvoorbeeld een machinist(e) niet? Misschien helpt dat om die persoon even te laten schrikken en van zijn/haar plan te laten afwijken.
Een andere idee was om een waarschuwing via buiten microfoon te geven, of via een roeper. Of misschien kan het een gerichte geluid zijn, die niet verstorend is voor andere treinen of reizigers maar wel een psychologische invloed en effect heeft op een persoon die naast een spoor loopt (op een andere geluidsgolf).

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

3 reacties

Heel vervelend dat je dit hebt meegemaakt en nadenkt over een oplossing.
Iedere machinist zal in principe toeteren bij gevaar. Echter niet elk gevaar ziet een machinist op tijd aankomen, (persoon springt uit de bosjes, komt ineens achter een relaiskast vandaan) zeker niet bij hoge snelheid, waarbij de schrikfactoor natuurlijk ook meespeeld.
Het idee om langs de duizende kilometers spoor luidsprekers (niet microfoon) en camera's op te hangen welke ook nog continue bekeken moeten worden, lijkt me niet echt realistisch, net als geluidsgolven welke de ene mens wel en de andere niet horen.
Ondanks veel maatregelen langs het spoor (borden bel 113) hekken en op sommige plekken extra camera's en verlichting blijft het aantal aanrijdingen met persoon helaas nagenoeg gelijk elk jaar.
Bedankt voor uw reactie.

Ik bedoelde niet microfoons of luidsprekers langs het spoor, maar geluidssignaal die rechtstreeks uit de trein komt (voorkant).

Met vriendelijke groet,

Polina
Reputatie 4
Het zou de NS en andere bedrijven die met deze problematiek te maken hebben sieren niet alleen te verwijzen naar 113 maar ook naar verenigingen en stichtingen die juist de vrije keuze van levensbeeindiging ondersteunen. Deze verenigingen en stichtingen die deze vrije keuze ondersteunen en propageren bieden alternatieven voor een gewelddadige dood. Juist deze humane alternatieven en het het laten weten dat deze alternatieven er zijn brengt zoveel rust bij mensen die overwegen hun leven te beeindigen dat ze het niet meteen doen en al zeker niet op een geweddadige manier waarbij anderen ook getroffen worden. Het ondersteunen van het recht op vrije keuze is heel iets anders dan het propageren van een zelf gekozen levenseinde.

Reageer