beantwoord

Hitte in trein

Hoe kan het dat er anno 2015 nog steeds zulke oude treinen rijden tussen Utrecht en Zwolle, waarin enige vorm van airco ontbreekt? Het lijk hier wel een snelkookpan met deze temperaturen. Voor de prijs die je betaald moet je toch kunnen verwachten dat je als je droog instapt je ook graag droog uit wil stappen?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 5 juni 2015, 15:59

Je bedoelt denk ik de oude dubbeldekkertreinen op dit traject. Deze zijn niet uitgerust met airco. Ik snap dat het op dagen als deze niet fijn reist. Deze treinen zullen vervangen worden, maar ik durf nog niet een precieze datum hiervoor te geven.
Bekijk origineel

16 reacties

Helaas zijn een aantal treinen, waaronder deze uit de hoge houd getoverde tijdelijke oplossing om direct materieel tekort op te vullen die nog niet beschikken over Airco.
Helaas zijn een aantal treinen, waaronder deze uit de hoge houd getoverde tijdelijke oplossing om direct materieel tekort op te vullen die nog niet beschikken over Airco.

Tijdelijk?
Was dat maar waar....

Zie dit topic:
https://forum.ns.nl/de-trein-11/stoptrein-zwolle-utrecht-waarom-weer-oude-veel-korte-materieel-10005

Nog een tip Jimmy-Lois:
Kies de SLT-6 uit als je hier toe de mogelijk hebt.
Helaas rijden de SLT-6 ook zeer onregelmatig op dit traject zodat je er niet vanuit kunt gaan dat je op een andere dag plus hetzelfde tijdstip, ook een SLT-6 hebt.

Planning is iets waar de NS nog nooit van gehoord heeft.

Link, vandaag maar er is ook een andere dag te kiezen:
http://ovtijden.com/avtdag/EML/
Tijdelijk is een zeer rekbaar begrip... Het zal zeker tot de instroom van het nieuwe materieel eind 2016 (Flirt) duren denk ik.. misschien zelfs wel tot het nieuwe materieel in 2018 (SNG)..
Tijd om de prijzen om dit traject dan naar beneden te gooien, of met in ieder geval met dit weer? Behoorlijk slechte service als er op 1 traject in het land de treinen terug worden getrokken naar de jaren 90. Dit terwijl er eerder wel normale treinen reden.
In de oude treinen hebben ze wel ARKO. (Alle Ramen Kunnen Open).
Toen alle treinen nog geen airco hadden was het in de zomer geen probleem dat het warm werd in de trein?
De moderne mens is niets meer gewend, alleen al dat gezeur over wifi en nu weer het ontbreken van airco..pffff
Met 30 graden en mensen van boven gemiddelde leeftijd heeft dat weinig zin. Hoe kan het ook dat deze mensen, terwijl zij de trein uitzweten, hetzelfde bedrag betalen voor een erg onplezierige reis, terwijl dit op andere trajecten wel gewoon geregeld is? Als het in de coupé warmer is dan buiten, dan gaat er volgens mij iets mis. Mogen toch iets verwachten in 2015.
Nee Bob, dat heeft te maken met meegaan met je tijd. Op het moment dat prijzen stijgen en functies beschikbaar worden, moeten die ook beschikbaar zijn. Anders kunnen we ook wel weer terug naar de prijzen van toen.
Je bedoelt denk ik de oude dubbeldekkertreinen op dit traject. Deze zijn niet uitgerust met airco. Ik snap dat het op dagen als deze niet fijn reist. Deze treinen zullen vervangen worden, maar ik durf nog niet een precieze datum hiervoor te geven.
@Bob. Als we destijds ook de service en prijzen van toen hebben prima.
Reputatie 7
Badge +4
Het tragische is dat op deze lijn na jaren ellende met dit schroot er op een gegeven moment de DDZ werd ingezet maar die is naar 'elders' verplaatst. Nu zijn de reizigers weer terug bij af, en het duurt even voor er weer nieuw materieel is. Het comfort is nu abominabel in de tweede klas en te vergelijken met de treinen in het oostblok dertig jaar geleden. Het is waar dat je een trein niet een twee drie uit de fabriek haalt maar de vervanging van deze ellende had men aan moeten zien komen. Ik was heel gelukkig met de DDZ.
Ik vind zitten in en trein, en als het even kan op tijd rijdt belangrijker. Die ene dag dat het een keer warm is in Nederland neem ik dan voor lief. Vorig jaar was het maar 1 week warm in Nederland.
Door al die airco wordt je alleen maar verkouden, en als een trein stil valt kan er tegenwoordig bijna geen raam meer open.

Wel is het triest dat de NS de (overgebleven oude dubbeldekkers die weer in dienst zijn) niet laat moderniseren of had mee laten lopen in dat plan.
Nu is er weer een tergend materieel tekort met als gevolg passagiers die elke dag moeten staan.
Overgebleven oude dubbeldekkers weer in dienst en een tergend materieel tekort de erfenis van ene Timo Huges?
Nee, zo gaat het al sinds de oprichting in 1921 van de NS.
NS is natuurlijk ook altijd een speelbal geweest van de politiek.
Jammer dat we vaak niet kunnen zitten, treinen vaak te laat of niet rijden, op mijn traject dan, en dat de beloofde service blijkbaar ook niet meer nodig is. Of je er nu van houd of niet... Ik ben blij dat de NS er is en dat er überhaupt treinen rijden, maar heel soepel loopt het allemaal niet tussen Zwolle en Amsterdam.
Ik verwacht van de NS ook geen exacte datum wanneer het probleem opgelost is maar wel een indicatie.
Ik reken niemand op een dag af, maar er moet wel aan het probleem gewerkt worden.
Het gaat lang niet alleen meer om het ontbreken van airco maar vooral ook om de slechte technische staat van het materieel.
Dit moet bekend zijn bij de NS.
Uitval van DDAR komt veel voor en heeft allerlei technische oorzaken.
De reiziger zit met de ellende door vertraging, ergernis en ongemakken.

Reageer