Hobo uit de trein gejat.....

• 10 juni 2021
  • 11 reacties
  • 252 Bekeken

Reputatie 2

Wie was er zo lomp om een Hobo te jatten?

Uit de ICE 104 gisteravond ca 21:30 Spoor 5 Utrecht Centraal….

Wilt U deze onmiddelijk terugbezorgen en wel zsm!!!!

zo/n diefstal moet niet kunnen...

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ben bang dat de kans klein is dat de dief dit leest. En áls-ie het leest acht ik de kans vrij klein dat de hobo alsnog teruggebracht wordt ...

Reputatie 5

Was het wel diefstal? Zag je het gebeuren? Zoniet…. Misschien was er wel een reiziger die dacht dat iemand die hobo vergeten/verloren was. Dus ligt ie mogelijk bij de gevonden voorwerpen.

Reputatie 2

Lees het artikel op Rtv Utrecht

Badge

Mijn eigen mening is toch dat je hele dure spullen niet in het bagagerek legt maar bij je houdt.

Al is het natuurlijk erg triest dat dat tegenwoordig nodig is omdat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet hoe groot die tas is, maar wellicht te groot en zwaar om op schoot te houden of onder een stoel te passen en om de hele reis een stoel bezet te houden met bagage was denk ik ook geen optie.

Je zou dan als je dit soort dure en onvervangbare spullen in een bagarek neerlegt hooguit kunnen denken aan een dunne kabel met slot, als je dat ergens aan het bagagerek vast kunt maken.

Badge +3

Een man keek haar vanaf een meter of zes aan en vlak daarna was haar tas weg. Ze weet zeker dat hij verantwoordelijk is geweest voor het verdwijnen van haar blaasinstrument. "Voor ik het wist, was hij al uit de trein gestapt. Heel erg balen."

Het goede nieuws is… Daar zijn natuurlijk beelden van in Utrecht! Zie al die camera’s (foto van een ander station) :astonished:

Als het om een man gaat die (signalement mag jij geven bij aangifte, en misschien wel samen met de politie de beelden bekijken) met jouw zwarte rugtas/zak de internationale trein op spoor 5 verlaat rond 21:30 dan is dat een ‘100% match’ in ieder geval.

Goed dat je zelfs een foto van de tas zelf hebt, ongeacht de inhoud. Sterkte, en je bent niet de eerste hoor, die een heel duur instrument ‘verliest’ in de trein. https://www.libelle.nl/mensen/actueel/nieuws/viool/

Reputatie 7
Badge +3

Mijn eigen mening is toch dat je hele dure spullen niet in het bagagerek legt maar bij je houdt.

Al is het natuurlijk erg triest dat dat tegenwoordig nodig is omdat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Dus op de stoel naast je legt….geen wonder dat men over volle treinen klaagt.

Badge

Dus op de stoel naast je legt….geen wonder dat men over volle treinen klaagt.

Als het in een rugtas zit kun je het ook op schoot houden mocht het een drukke trein zijn.

Reputatie 7
Badge +3

En als het past kun je het ook onder de stoel en/of (deels) tussen je voeten neerzetten.

Ik heb eerlijk gezegd nooit iets in het bagagerek geplaatst, veel te bang dat ik het dan zelf zou vergeten. Ik zat dan ook de laatste paar jaar dat ik met de trein naar werk gingaltijd met mijn schoudertas op schoot en mijn laptoptas tussen mijn benen op de grond gezet, met nog af en toe als het regende een tasje met opgevouwen regenpak weer bovenop de laptoptas gepropt. Ik zette maar heel zelden iets op de stoel naast me, alleen wanneer het echt heel erg rustig was, zoals in een vakantieperiode of wanneer ik om een bepaalde reden in de daluren reisde. En 1 keer had ik vanwege een Valentijnsactie van NS Extra een 1e klas upgrade, die heb ik gebruikt toen ik jarig was en bij de HEMA op Den Haag Centraal iets van 4 of 5 van tevoren bestelde taartjes had opgehaald, de tas met taartdozen stonden toen op een stoel naast me. Was vervolgens wel weer wat lastig op de fiets van station naar werklocatie, ik had kleine taartjes besteld die qua formaat zouden passen in mijn fietstassen, hadden ze de helft van die taartjes in flink grotere dozen gedaan, paste het alsnog niet in mijn fietstas. 

Badge +3

Als het om de hobo ging zoals in het artikel (totale waarde 10k+), laat maar weten @Voordeelurenreiziger  hoe je ‘gevaren bent’ met de opvolging door de politie en zo.

Het staat er nu een beetje alsof het ding van jou was?!

Reputatie 5

De bagageruimte is nou eenmaal behoorlijk afgenomen tegenwoordig in de trein. In mat 54 bijv, maar ook in mat 64, zat er boven elke bank een bagagerek, en daar kon je met gemak een middelmaat koffer op kwijt met nog een kleiner koffertje of tas er bovenop. En dan was er nog voldoende ruimte over voor de bagage van de passagier naast je. Tegenwoordig zijn de bagagerekken bij de zitplaatsen in de trein zo klein, dat je er met wat geluk een klein weekendtasje in kunt proppen, maar dat is het dan wel.

Reageer