Hoe gaan jullie om met 1e klas bij drukte?

• 16 november 2014
  • 30 reacties
  • 2091 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Ook ik ben het spuugzat om iedere keer met mijn eerste klas kaartje bij de deur van de tweede klas gepropt te kunnen staan. M.a.w. NS verkoopt diensten die ze vervolgens niet leveren, maar waar ze me wel het volle pond voor laten betalen. Vind het niet erg om af en toe eens te staan maar meer dan 60% bind ik te gortig. Wil mijn teveel betaalde geld terug. Of pas betalen/aangeven nadat je hebt gekregen waar je ook voor betaald hebt. Maar ja NS met zijn monopoliepositie doet hier niks aan. Buit binnen en klant kan toch niey naar de concurrent want die is er niet.
Iedere dag weer een ergernis.. bomvolle 2e klas, maar 1 bezette stoel in de 1e klas. Overigens neemt de 1e klas in verhouding veel te veel wagons in beslag.

En niet iedereen kan even een uurtje later de trein pakken aangezien het gros van de bevolking gewoon te maken heeft met vaste werktijden..
Daar ben ik niet met u eens. In de 1e klasse biedt meer rust en comfort. Werkgevers zijn in het algemeen wel flexibel in werktijden. Dus om de hoge kosten te besparen kunt u met uw werkgever zelf over hebben over de flexibiliteit van uw werktijden. Het is aan u of u in de spits wilt reizen of niet. Dat kan onnodig veel stress en ergernis geven. En vooral aan jezelf denken. Werken is meer een bijzaak. NS pleit juist mensen voor dat mensen buiten de spits kunnen reizen. Eigenlijk moeten scholen hetzelfde doen meer flexibiliteit in schooltijden om in de daluren te kunnen reizen. Overigens zal ik het wel missen als de 1e klasse er niet meer is.:D
Reputatie 7
Badge +4
De eerste klas wordt echt niet opgeheven. Los van internationale afspraken: 12 procent van de reizigers reist eerste klas en het levert 20 procent van de inkomsten op. NS is niet op het achterhoofd gevallen. Het zijn cijfers van een paar jaar geleden maar dat zal niet dramatisch veranderd zijn.

Eerste klas reizen kost wel wat maar is meestal goedkoper dan een auto. Doorgaans ook rustiger en comfortabeler.
[quote=Thom]De eerste klas wordt echt niet opgeheven. Los van internationale afspraken: 12 procent van de reizigers reist eerste klas en het levert 20 procent van de inkomsten op. NS is niet op het achterhoofd gevallen. Het zijn cijfers van een paar jaar geleden maar dat zal niet dramatisch veranderd zijn.

Eerste klas reizen is meestal goedkoper dan een auto.[/quote dat is waar. Eerst wou ik zelf idd een auto nemen. Maar dan moet je wel je rijbewijs zien te halen en de theorie lessen zijn meestal duur. Vervolgens moet je nog veel centjes hebben om een auto te kopen, en behalve dat moet je nog iedere keer gaan tanken (tenzij je een elektrische auto hebt) , benzine is duur, verzekering en lidmaatschap voor de anwb en dan komen de bekeuringen ook nog eens bovenop. Kortom had ik vroeger bij mijn buurman gekeken. Hij had al een rijbewijs en hij was blij met zijn Renault Clio. Maar hij was minstens per maand toen wel 150 € kwijt. En hij heeft een wajong uitkering dus financieel lukt dat niet. En je moet hem apk keuren. Dus ik ben blij dat ik geen auto heb. Maar plaatsen zoals bijvoorbeeld Laren, Blaricum hebben helemaal geen treinstation dan moet je wel met de auto. Met de bus is het ook niet te doen!
Reputatie 7
Badge +4
Laren en Blaricum zijn ook geen gemiddelde plaatsen 😉 En in sommige gevallen moet je wel een auto hebben. Op het dunbevolkte platteland bijvoorbeeld. Een auto kost als je kapitaalkosten als afschrijving, rente en ook zaken als reparaties en boetes meerekent natuurlijk veel meer dan 150 euro per maand. Benzine is ook prijzig al is het lang niet de belangrijkste post. Maar ja wie durft de autokosten per km eerlijk uit te rekenen?

Greenwheels kost je 5 euro per maand en dan heb je altijd, ook in de nacht, de beschikking over een auto als die nodig is. 25 cent per km voor kosten en brandstof en daarnaast vier euro per uur huur. Als je dan een auto nodig hebt, kun je er binnen een minuut mee weg, openen met je smartphone als je dat wilt. Ik ben er abonnee van maar gebruik het weinig. Ik vind het idee dat ik altijd over een auto kan beschikken wel 5 euro per maand waard. Soms moet het inderdaad.

Reageer