Hoe is het mogelijk en waarom uitleg graag?

• 18 november 2016
  • 4 reacties
  • 213 Bekeken

Hier zit op dit moment een gefrustreerde moeder. Die is afvraagt hoe het toch mogelijk is dat er op de vroege morgen mogelijk is dat er vertragingen onstaat Mijn.dochter had vanmorgen de trein van 6.05 moeten hebben vanaf Dordrecht. Net als van de week al een keer eerder zat er een goederen trein voor. Waardoor het plus 7 werd. Oke denk ik dan in eerste instantie. Nee niet oke. Waarom heb je dan een dienstregeling en waarom wordt dit niet ingecalculeerd?. Waarom kunnen goedervervoer niet gedaan worden als er geen personen vervoer is? Maar na 1 min vertrokken te zijn stop. Wat bleek de brug werd open gedaan. Oke vervoer over water en goederen vervoer lijkt dus voor personen vervoer te gaan. Dit is helaas niet de eerste keer. Op traject Dordrecht Den haag. Ik heb alle begrip dat als er vertraging onstaat door een aanrijding met een persoon. Een defecte trein kan ik mij ook nog iets bij voorstellen matriaal kan nu eenmaal stuk gaan. Maar op de vroege morgen al problemen gaan veroorzaken voor de spits is naar mijn idee een kwestie van planning met Rijkswaterstaat en goederenplanning. Wat een hoop ergenis frustratie en file problemen kan hier mee voorkomen worden. Want een examinator wacht niet omdat er excuus wordt gebruikt dat iemand te laat is door vertraging van een trein. Wij houden nu al standaard minmaal een half uur tot drie kwartier extra reistijd omdat het echt een drama is met vertragingen. En als het uitkomt breng ik onze dochter het liefst met de auto omdat we dan zeker weten dat ze op tijd is. Dit is toch te gek voor woorden NS. Waarom kunnen er zeker op een vroege morgen al zoveel problemen onstaan? Ik hoop dat dit jullie kopzorgen geeft. En dat er naar een oplossing gezocht gaat worden.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Goederenvervoer heeft wettelijk dezelfde rechten als reizigersvervoer aangezien ook goederenvervoerders infraheffing betalen. Het is niet toegestaan reizigersvervoer te bevoordelen.
Reputatie 6
Badge +1
Daarnaast heeft de brug bij Dordrecht ook een "Dienstregeling": tijden waarop de brug volgens afspraak open mag. Helaas is dat in gevallen van vertraging nogal ongelukkig, zoals hier blijkt. In het plan zou de IC richting Rotterdam allang voorbij gereden moeten zijn...

Het duurt ook nog wel even voor er echt minder goederentreinen over de Brabantroute gaan rijden; in Duitsland is men bezig een derde spoor voor de Duitse helft van de Betuweroute te bouwen.
Reputatie 4
Meer goederentreinen op de uren dat het reizigersvervoer stil ligt mag niet omdat de overheid het rijden van goederentreinen in de nacht grotendeels verbiedt vanwege klagende omwonenden en gemeenten,
Hoi gefrustreerde moeder, welkom op het NS serviceforum.

Ik kan me voorstellen dat jij en je dochter daarvan balen. Hoewel we proberen om vertraging door goederentreinen te voorkomen, is dat niet altijd mogelijk. Waarom ze worden voorgelaten, wordt uitgelegd in dit filmpje. Hopelijk is je volgende ervaring met NS beter.

Reageer