beantwoord

Hoe kan het dat een trein op zaterdagavond vol zit en ik voor vertrek verzocht word uit te stappe

• 18 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 239 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik reis met de trein van den bos naar Utrecht, zaterdagavond 21 uur. Het hele perron staat vol. Er komt een treintje (uit Eindhoven?) dat al vol ZIT. Vervolgens STAAT de trein helemaal vol en wordt er zelfs verzocht om uit te stappen omdat de trein te vol is. Dit snap ik niet helemaal. In de spits een (te) volle trein, ok, maar hoe kan dit op zaterdagavond gebeuren?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 18 oktober 2014, 23:26

Zo te zien hadden er daarvoor al ruim een uur geen treinen meer naar Utrecht gereden vanaf Den Bosch vanwege een storing. Het is logisch dat de eerstvolgende trein dan veel voller staat dan normaal:

19.53 IC 870 reed (licht vertraagd)
20.02 SPR 16070 ging niet verder dan Geldermalsen
20.08 IC 3572 reed niet
20.23 IC 872 reed niet
20.32 SPR 16072 ging niet verder dan Geldermalsen
20.53 IC 874 was de eerste die weer naar Utrecht ging (bijna een kwartier vertraagd).

Het verzoek om uit te stappen zal ermee te maken hebben dat het treinpersoneel het niet veilig vond om met een overvolle trein te gaan rijden.
Bekijk origineel

3 reacties

Zo te zien hadden er daarvoor al ruim een uur geen treinen meer naar Utrecht gereden vanaf Den Bosch vanwege een storing. Het is logisch dat de eerstvolgende trein dan veel voller staat dan normaal:

19.53 IC 870 reed (licht vertraagd)
20.02 SPR 16070 ging niet verder dan Geldermalsen
20.08 IC 3572 reed niet
20.23 IC 872 reed niet
20.32 SPR 16072 ging niet verder dan Geldermalsen
20.53 IC 874 was de eerste die weer naar Utrecht ging (bijna een kwartier vertraagd).

Het verzoek om uit te stappen zal ermee te maken hebben dat het treinpersoneel het niet veilig vond om met een overvolle trein te gaan rijden.
Reputatie 3
Badge

Lijkt me ook. Zo moet er bijvoorbeeld altijd een uitweg blijven voor het geval er iets misgaat waardoor de trein ontruimd moet worden. Ook mag de cabine van de machinist niet geblokkeerd worden.

Ik heb zelf in de zomer een keer in een tjokvolle trein gestaan op het moment dat een van de medereizigers door de hitte buiten bewustzijn raakte, en ik kan u verzekeren dat het dan heel wat voeten in de aarde heeft om voldoende ruimte te creëren voor een effectieve hulpverlening.
Beste Eddo,

Pe_pe en Iskov voorzien je reeds van het juiste antwoord. Het treinpersoneel kan besluiten dat het onverantwoord is om met een te volle trein te reizen en reizigers verzoeken de trein te verlaten. Veiligheid staat immers voorop.
Bedankt voor het uitzoeken Pe_pe!

Vriendelijke groet, Robby

Reageer