beantwoord

hoe kan ik internet krijgen in de trein?

• 14 februari 2019
  • 11 reacties
  • 6631 Bekeken

Reputatie 1
Beste NS,
Als ik wifi in de trein zoek krijg ik een heleboel tekst, zwarte letters op een witte ondergrond. Tot voor kort kreeg ik een gewone gele achtergrond waarbij ik moest aanklikken of ik de voorwaarden accepteerde. Maar met die tekstbladzijde weet ik niet hoe ik erin moet. Ergens staat een vakje 'voorwaarden accepteren' (oid) en zou je daarna daaronder de tekst 'verbinding maken' kunnen aanklikken. Maar dat helpt allemaal niet. Ik heb al ontelbaar vele pogingen op verschillende manieren gedaan. Kunt u me uitleggen hoe ik wel bij wifi kom op die bladzijde?
Hartelijk dank alvast.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 14 februari 2019, 20:41

Er zijn binnen deze community best een aantal tips te vinden over hoe je alsnog internet kunt krijgen. De tip van mrfreeze is vooralsnog de optie die ik ook zou adviseren omdat deze vrijwel altijd werkt.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
Dat klopt, via de text-only versie van die pagina werkt het niet. Meestal helpt het om je cache, cookies en eventueel browsergeschiedenis op te schonen.

Probleem is bekend en het gebeurt in veel treinen de laatste tijd.
Reputatie 7
Badge +3
Wat bij mij vaak werkt, is handmatig naar www.nstrein.ns.nl te gaan. Dan krijg je wel de normale, opgemaakte loginpagina.
Er zijn binnen deze community best een aantal tips te vinden over hoe je alsnog internet kunt krijgen. De tip van mrfreeze is vooralsnog de optie die ik ook zou adviseren omdat deze vrijwel altijd werkt.
Badge +3
Die tip werkte onlangs juist niet meer, want de Wi-Fi inlogpagina heeft een update gehad in veel treinen. Wie naar nstrein.ns.nl gaat (in de trein) krijgt dan dus die 'broken link' text-only versie te zien...

Zie o.a. https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-in-de-trein-42833#post372586

In een ander topic las ik dat het wissen van cookies, cache en browsergeschiedenis wél werkte, vandaar...
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij opent de browser altijd met een url die begint met nstrein.ns.nl en dan nog een hoop erachter, en dan krijg ik inderdaad die niet-opgemaakte pagina. Als ik dan gewoon zelf de url www.nstrein.ns.nl zonder iets erachter intik, kom ik altijd op de goede pagina.
Badge +3
Dan zal ik dat ook eens proberen, als het niet werkt. Ga pas 22-2 weer reizen, maar op 4-1 was het dus een drama in 4 van de 5 treinen die ik die dag had. Een paar weken daarna eigenlijk geen problemen meer gehad.
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-login-pagina-kapot-51214

Speelt bij mij ook nog steeds, moet het venster nog altijd in Firefox openen om hem werkend in beeld te krijgen. Heb met Stijn destijds nog geDM't om het een en ander in de juiste mailbox te krijgen als melding.
Badge +3
Dat was 'm inderdaad die ik zocht @Henk_NL Thanks!
Reputatie 1
Is het een idee om die startpagina met al die onopgemaakte tekst te beginnen met wat regels over hoe je wel op wifi in de trein kunt komen?
Reputatie 1
verder moet ik de opties die ik lees zelf uitproberen in de trein. Dat kan ik hier thuis niet doen.
Reputatie 7
Badge +3
Alle tips genoemd hebben bij mij niet gewerkt. Probleem zit bij de wifi-modems in de treinen. Melden via twitter NS_online met treinnummer is de beste methode om te zorgen dat het opgelost wordt.

Reageer